[WLAN] SMC router als AP crasht

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo iedereen,

Omdat ik de laatste tijd een laptop heb, ben ik op zoek gegaan naar een goedkope manier om draadloos netwerk in mijn huis te krijgen bij een vriend waar ik heel vaak kom.

Ze hebben daar ADSL van hetnet (dus een Thomson Router), welke geen WLAN functie heeft. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heeft de router het ip adres 10.0.0.138, en beginnen de DCHP lease bij 10.0.0.150

Nu heb ik als draadloze oplossing gekozen voor een SMC Barricade modem/router van de MyCom, simpelweg omdat deze goedkoop was, en volgens de mensen bij de MyCom compatible was met mijn huidige Thomsom Router. Je zou de SMC dus als AP kunnen gebruiken.

Zo gezegd zo gedaan, ik heb alles ingesteld:

- Niet aan de WAN opties gezeten
- IP adres van de SMC ingesteld op 10.0.0.139, dat leek me goed.
- DHCP van de SMC is uit.
- WEP beveiliging omdat de laptop geen WPA ondersteunt.
- SMC via een LAN poort, dus niet de WAN poort, aangesloten met een straight kabel op de Thomson.
- SSID Broadcoast AAN
- MAC filter uit

Nu heb ik het volgende gedaan:

- Ik heb met mijn laptop (Acer Aspire 3628AWXMI, Intel Proset Wireless) verbinding gemaakt met het SMC WLAN (eerst via de software van windows zelf, later met de windows proset utility, dit maakt niet uit qua problemen.
- Dit werk goed, ik voer de netwerksleutel in, en ik krijg een goede verbinding en een ip adres (in de 1.0.0.15x reeks via de DHCP van de Thomsom Router).
- Ik kan nu gaan internetten, werkt prima, VOOR 2 MINUTEN! :(
- Na 2 minuten lijkt de SMC te crashen.

Symptonen:
- Eerst heb je geen internet meer.
- Dan valt de draadloze verbinding weg.
- Ik kan niet reconnecten, duurt heel lang, en dan krijg je een timeout dat het netwerk niet bereikbaar is.
- Na de crash, kan ik wel connecten naar andere draadloze netwerken, bijvoorbeeld naar WLAN thuis, dus het ligt niet aan de laptop.
- Na de crash, kunnen andere computers, bijvoorbeeld de laptop van die vriend, ook niet meer connecten op het SMC WLAN.
- Na de crash, kan er nog wel worden geinterned via bedraad LAN, zowel via de LAN poorten van de SMC als de Thomson.
- De crash treed alleen op als ik verbinding maak met die ACER laptop, niet als een andere pc draadloos verbind met de SMC.

Ik heb al een beetje zitten zoeken op internet, maar ik kan niemand vinden die dit probleem ook heeft, waarschijnlijk omdat het specifiek deze laptop, met die AP en die Thomson router is.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn problemen kan oplossen?
Moet ik het ip adres van de SMC misschien in de 10.0.0.15x reeks plaatsen?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
Ik heb zelf een stapel van die SMC dingen weggezet, maar het zijn enorme kutdingen. In de 3mnd dat ik ze gezien heb is inmiddels 20% al RMA retour naar de leverancier (zelfde als die van Mycom)
Idd ook "doodvallend" wlan. Soms webconfig ook niet bereikbaar, geen dhcp leases uitdelen enz.

Nee, doe mij maar een Linksys WRT54GL. Kost 2x zoveel, 10x zo stabiel.

Je hele verhaal van uitwerking is prima.
Moet ik het ip adres van de SMC misschien in de 10.0.0.15x reeks plaatsen?
Nee, dan krijg je dus conflicten. Je speedtouch heeft standaard dhcp leases van .150-.200 geloof ik.
Subnet is 255.255.255.0 dus 10.0.0.x range is geheel bruikbaar. .139 kan dus prima.

De door jouw gebruikte combinatie is mogelijk, ik heb t ook wel werkend gezien. Maar zoals ik al zei, ik vind die SMC's rampendingen.

Heb je wel al met kanalen lopen spelen? niet op auto, maar vast kanaal zetten (eerst ff kijken met netstumbler oid welke vrij zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 18-12-2006 23:22 ]

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik weet al genoeg, ik ga niet moeilijk doen, ik heb thuis een Linksys AP WRT54g staan, werkt ook in 1 woord perfect. Kan zelfs alternative firmware op (hihi, 2 keer zoveel transmit power).

Ik ga gewoon voor een Linksysje, werkt iig goed, en is bedoelt als AP.

Bedankt!

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))