XFX 7600 GT xxx icm Zalman ZM80D-HP

Pagina: 1
Acties:

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb een xfx 7600 GT xxx met een nogal lawaaige fan. Om dat ding iets stiller te maken heb ik een ZM80D-HP besteld.

Maar nu bedenk ik me dat deze passieve koeler, die al een tijdje bestaat, willicht niet afdoende is om de kaart te koelen. Ik kan alleen nergens vinden hoeveel warmte de kaart genereerd en hoeveel de koeler kan weg koelen. Dus nu de vraag of iemand ervaring heeft met deze koeler en een vergelijkbare kaart.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 15:27
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat een 7600 GT toch net wat te veel gevraagd is voor een ZM80D-HP ;) zeker zonder ventilator.

Dan kun je beter een VF700 of VF900 nemen.

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-01 21:21
het kan wel werken als je beetje airflow in je kast hebt. maar anders idd vga koeling met fan derin.

Specs

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Het punt is dat ik een stil systeem wil hebben en mijn voorkeur gaat dus uit naar passieve koeling. Want ik voel er weinig voor mijn water setup los te trekken. Bovendien heb ik geen waterblokken gevonden die de geheugenchips mee koelen en ook nog eens passen op mijn kaart.

Airflow zit volgens mij wel goed met 120mm in- en outtake, daarnaast heb ik 2x 120mm onderin liggen boven op de rad.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Zal wel werken. Mits goede airflow. Desnoods een fan op 5V. Die hoor je niet.

Verwijderd

Ik zou even opzoeken hoeveel vermogen je kaart trekt, en dat vergelijken met dat van een kaart waarvan Zalman zegt dat-ie ondersteund wordt. Lijkt me de handigste manier :)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
-nvm- In de war met andere kaart. Anyway: Met een flinke fan erop moet het te doen zijn maar flinke fans maken flink herrie. Denk dat je idd. beter een Zalman of Artic koeler kan kopen :)

Overigens kun je ook gewoon een WKblokje kopen die alleen je core koelt en op je geheugen koelblokjes zetten. Kosten 5 euro oid :P Is nog stiller :)

[ Voor 73% gewijzigd door TEAMIKKE op 19-12-2006 14:11 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:44
Heb hier zelf een Gainward passief gekoelde 7600GT en de kast heeft 0,0 CFM airflow (lees helemaal geen fans :P ) en daar worden de geheugen chips ook niet van gekoeld.
Natuurlijk draait jouw xxx wel op een hogere frequentie maar ik vraag me wel af of de chips nu ook wel gekoeld worden..

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 14:07
Weet je uberhaupt of die koeler zeker weten past?
Van wat ik zo zie worden nieuwere kaarten niet echt ondersteund :?

Verwijderd

Waarom haal je geen VF700 of VF900? Als je die aan een fancontroller hangt, hoor je m niet ;)
Pagina: 1