Draadloze Internetverbinding traag

Pagina: 1
Acties:

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mensen,

Sinds een tijdje het ik ADSL 20Mbit via Orange. M'n Livebox modem traint in alsof ik boven op de wijkcentrale woon! Een paar dagen heb ik een PC met een kabel direct op het modem aangesloten, en haalde in snelheden van rond de 18Mbit. Netjes dus.

Nu heb ik echter sinds vandaag een wireless lan kaartje voor de Livebox, en heb ik meerdere PC's draadloos op de livebox aangesloten. En dan begint de elende...

Ik heb verschillende speedtesten gedaan, en allemaal (op eentje na) geven ze een zeer telleurstellend resultaat:

Speedtest.net -> Ongeveer 20Mbit
Speedtest.nl -> Ongeveer 3Mbit
Speedtest.bbned.nl -> Ongeveer 4Mbit
Speedtest.cistron.nl -> Ongeveer 5Mbit.

Als ik via het draadloos netwerk een 100mb bestand van de ene PC naar de andere verstuur, haal ik via FTP rond de 6Mbit, en via HTTP rond de 10Mbit.

Je merkt het.. allemaal andere snelheden, maar allemaal ver onder de 20Mbit dit ik via een draad wel haal. Tevens vind ik het resultaat van speedtest.net erg opvallend..

Ohja, de draadloze verbinding is getest met PC's op verschillende locaties binnen het huis, van een ontvangstrate van 70% tot een ontvangst van 90%. Tevens met verschillende soorten netwerkkaarten (en USB dongles) geprobeert, waaronder die van Orange zelf...

Iemand hier enig idee of het zo is dat draadloos netwerk gewoon niet hoger kán komen?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 14:50

TommyGun

Stik er maar in!

Die speedtest pagina'tjes zijn bagger. Gewoon een 100mb file downen van idd bbned oid. (Ter informatie, zie je links wel hoor.)

Maar imho heeft het overpompen via je netwerk niks te maken met de snelheid van je internet verbinding. Denk dat je dat dus niet echt kunt vergelijken met de download speed die je haalt met de wlan verbinding.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Mexxus
I know, maar ik merk verschil met downloaden via een draadloze bervinding en het downloaden via een draadverbinding...

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 21:58
Wat voor snelheden haal je rechstreeeks tussen een wireless en een vast aangesloten pc ?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Netwerk via een kabeltje is tegenwoordig meestal 100 mbit.
Draadloos haal je max 54 mbit. (of via vage truuks zogenaamd 100, 108, of 125 mbit, maar dat haal je zelden)

Daarbij moet je er ook nog eens rekening mee houden dat het draadloze deel geshared is, terwijl via kabels meestal geswitched.

Waarom zo veel mensen een 20 mbit lijntje naar het internet willen heb ik nooit zo begrepen.
(je moet het tenslotte ook weg branden, en daar zit meestal de bottleneck ;) )

Abort, Retry, Quake ???

• Mexxus
Allemaal leuk en aardig.. maar ik haal nog lang geen 54Mbit draadloos. Meer iets in de richting van 5Mbit. Rechtstreeks van PC naar PC haal ik draadloos overigens zo'n 10Mbit.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:25

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Mexxus schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 00:38:
Allemaal leuk en aardig.. maar ik haal nog lang geen 54Mbit draadloos. Meer iets in de richting van 5Mbit. Rechtstreeks van PC naar PC haal ik draadloos overigens zo'n 10Mbit.
wat opzich ook al niet klopt. meeste kabels en nicjes zijn 100mbit

ik heb hier op mijn netwerk 10 tal pc's met cheapass nicjes en die gaan allemaal minimaal 7MB/s
jah megaBYTE dus
dus of je kabel is rot (ook :P) of je router/wireless AP is rot :P (of slecht ingesteld)
maar als jij via kabel ook maar max 10mbit haalt klopt er zowieso al iets niet(of je nicjes zijn 10mbit of je hebt het op 10mbit ingesteld)

[ Voor 4% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-12-2006 14:11 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:10:
[...]

wat opzich ook al niet klopt. meeste kabels en nicjes zijn 100mbit

ik heb hier op mijn netwerk 10 tal pc's met cheapass nicjes en die gaan allemaal minimaal 7MB/s
jah megaBYTE dus
dus of je kabel is rot (ook :P) of je router/wireless AP is rot :P (of slecht ingesteld)
maar als jij via kabel ook maar max 10mbit haalt klopt er zowieso al iets niet(of je nicjes zijn 10mbit of je hebt het op 10mbit ingesteld)
Hij heeft het over draadloos van PC naar PC.

Wireless is erg onderheving aan de minste afwijkingen, hierdoor zal de snelheid vrij snel droppen.
Is het trouwens niet zo dat 54mbit betekent dat je max. 27mbit dowload heb? (onder optimale omstandigheden).

Is ook een van de redenen dat ik altijd tegen mensen zeg, wireless is voor erbij.
Pagina: 1