[iPod] Alles kwijt, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iddefridde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 20:39
Ik heb het volgende probleem,

Nadat ik op een andere pc wat muziek bij mijn iPod wilde gooien heeft iTunes de boel gesynchroniseerd met die ene pc (was maar 1 album) en is is dus al mijn muziek weg! Deze muziek heb ik verder ook nergens meer op een pc staan.

Is niet mogelijk om deze (of zoveel mogelijk) muziek weer terug te halen net zoals met data recovery voor een HDD. De meeste bestanden zijn immers nog niet overschreven toch? Of geldt dit niet voor een iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 19:29
Best wel een handig programma dat iTunes. echt daarom is het zon klote programma juist hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Viperke schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:31:
Best wel een handig programma dat iTunes. echt daarom is het zon klote programma juist hierom
Ja, aan zo'n reactie hebben we hier veel d:)b
Hou dit soort ononderbouwde flames voortaan maar voor je, daar zit hier niemand op te wachten.

@TS: Heb je al geprobeerd te zoeken binnen APL naar recovery of gezocht op Google naar Mac OS X Recovery? Er is best wel wat te vinden hierover namelijk.

Verder heb ik zelf ook nog nooit meegemaakt dat ik mijn iPod en daarmee mijn iTunes leeg heb gegooid. Wordt daar nergens om bevestiging gevraagd? Dat kan ik me bijna niet voorstellen namelijk :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Viperke schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:31:
Mag ik er dan wel fijntjes op wijzen dat er een dialoog te voorschijn komt, wanneer je de iPod aansluit op een andere iTunes library, die exact zegt wat er bij de topicstarter is gebeurd wanneer je op je op ja of nee klikt?

In dit geval heeft de topicstarter dus niet goed gelezen wat er stond en is dus een flauw en erg gemeen gevalletje van eigen domme schuld.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iddefridde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 20:39
dat zal dan mijn aandacht ontschoten zijn, en dan is het inderdaad mijn schuld.

Dat is natuurlijk onvoorstelbaar dom enzeau, maar is er niks aan te doen om de hele meuk weer terug te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maar in de eerste instantie heb je het toch ook van je eigen PC gesynchroniseerd? Staat daar niets?

Anders de iPod maar als schijfje aan je PC hangen en het FAT-systeem bekijken. Gedelete bestanden kan je vaak terughalen met undelete enzo. Maar ze staan wel verstopt in hidden-directories.

Goede kans dat je bijna 99% terugkrijgt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:48

Q

Au Contraire Mon Capitan!

ecteinascidin schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:31:
Maar in de eerste instantie heb je het toch ook van je eigen PC gesynchroniseerd? Staat daar niets?

Anders de iPod maar als schijfje aan je PC hangen en het FAT-systeem bekijken. Gedelete bestanden kan je vaak terughalen met undelete enzo. Maar ze staan wel verstopt in hidden-directories.

Goede kans dat je bijna 99% terugkrijgt dus.
Precies.
Er zijn zat datarecovery tooltjes, daar is op got een hele faq over. zoek maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-10 01:19

Nitai

Live the life you love.

Ik heb ooit met Copypod (betaald, maar er zullen wel freeware alternatieven zijn) mijn library weer teruggehaald. Het was mij ook overkomen. Kwestie van niet lezen en gewoon wegklikken.

Ik heb al mijn muziek gelukkig teruggehaald.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iddefridde schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:48:
Deze muziek heb ik verder ook nergens meer op een pc staan.
Ik zou er sowieso niet vanuit gaan dat je iPod een veilig backup/opslag medium is. De kans dat het apparaat defect raakt door vallen/water oid of je het kwijt raakt is groot.
Als je muziek of bestanden hebt die je belangrijk vindt of graag wilt behouden zorg dan dat je ergens een kopie hebt.

suc6 iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
is er ook zoiets voor de Creative Zen Micro Photo?? zoiets is namelijk ook mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
Zolang dat apparaat als hardeschijf zichtbaar gemaakt kan worden op je pc, dan kun je proberen met een recovery programma je data terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Onder Windows gebruikt de iPod FAT als filesysteem, je zult FAT specifieke recovery tools moeten opzoeken om de muziek proberen te recoveren. In OS X wordt een ander filesysteem gebruikt, geen idee welke, maar daar zullen ook vast recovery tools voor bestaand :p.
De Zen? Deze gebruikt geen filesystem zoals FAT oid, hierdoor zul je een specifiek ZEN recovery tooltje moeten vinden.. als dat bestaat...

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Datafeest schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:16:
Onder Windows gebruikt de iPod FAT als filesysteem, je zult FAT specifieke recovery tools moeten opzoeken om de muziek proberen te recoveren. In OS X wordt een ander filesysteem gebruikt, geen idee welke, maar daar zullen ook vast recovery tools voor bestaand :p.
De Zen? Deze gebruikt geen filesystem zoals FAT oid, hierdoor zul je een specifiek ZEN recovery tooltje moeten vinden.. als dat bestaat...
Voor Macs is dat HFS+ :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
1) Aansluiten op de computer met de originele library
2) Je backups opzoeken en terugzetten
3) Datarecovery tools (http://www.recovermyfiles.com/ipod-recovery.php, http://www.getfreesofts.c...e_iPod_data_recovery.html)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:29

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik raad uit persoonlijke ervaring GetDataBack for NTFS aan. is geen freeware, maar werkt als een tiet

*knip* niet zo flauw :/

[ Voor 32% gewijzigd door dawuss op 21-12-2006 00:06 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de muziek nog op je iPod staat en je werkt op een apple kan je iPoddisk proberen. Dan komt al je muziek in mappen als een soort gemounte harde schijf tevoorschijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Ik heb ook probleem dat itunes mijn ipod heeft gewist, fijne itunes.
Nu heb ik hier al 5 programmas geprobeerd, somigge vonden alle muziek terug, maar waren dan betalen, andere vinden alles terug behalve de muziek.
Maar ik heb nu een vraagje, moet ik ipod als logical of als physical driver selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu precies hetzelfde. Gisteravond sluitte ik mijn iPod aan en ineens krijg ik de melding dat de iPod niet herkent kan worden omdat de muziek op iTunes niet overeenkomt. Kijk ik naar iTunes, is alles leeg, geen playlists, helemaal niks meer. Op mijn iPod staat alles nog wel.

Ben nu al heel wat programmatjes tegengekomen, maar nog geen één gezien die echt werkt. Ik ben een beetje ten einde raad, er zit zoveel werk in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om dit probleem te voorkomen dat je iPod zonder muziek komt te staan:
- Kies om iPod muziek en video's handmatig te beheren, kies niet voor automatisch synchronizeren, want als je een lege library op een PC hebt, heb je ook een lege library op je iPod.

Meer info:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61675 (Using iPod with multiple computers)
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61148 (Managing content manually on iPod)

Senuti (tegenovergestelde van itunes) is applicatie voor mac os x waarbij je muziek terugzet van iPod naar computer. http://fadingred.org/senuti/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 17:30 ]

Pagina: 1