Definitief Disablen van Anisotropic Filter

Pagina: 1
Acties:

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07 21:09
Probleem is als volgd.

Ik merkte een FPS drop bij een update van een spel. Nu ben ik er achter gekomen dat dit komt omdat het spel na de update AF op vrijwel de maximale setting zet. Ik kan alle fps gebruiken dus wil dit eigenlijk disabled hebben. Alleen ingame is dit onmogelijk. De settings van het Control Panel van mijn Ati kaart en de settings van Ati Tool geven alleen de optie 'Application Controlled' of 2x 4x etc.. Aangezien het standaard op Application Controlled stond, kostte dit mij veel performance. Het scheelt wel fps wanneer ik het op 2x zet, maar het liefst zet ik het definitief uit. Iemand een Idee hoe?

[ Voor 7% gewijzigd door MailMan op 18-12-2006 21:38 ]

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Probeer Powerstrip eens. Heb het programma een tijdje gebruikt om mijn monitor altijd een bepaalde refreshrate te laten geven bij een specifieke resolutie. Het werkt prima, want het ding blijf altijd @ 85hz draaien, wat ik ook deed.
Wellicht dat het met jou instelling ook gaat lukken ? De optie om het aan/uit te zetten zit er wel in voor zover ik weet.

Verwijderd

In het Ati CP de quality slider op performance of high performance zetten al geprobeerd? En btw, het lijkt me trouwens sterk dat de game niet ergens een config file heeft met de videosettings...
Probeer Powerstrip eens. Heb het programma een tijdje gebruikt om mijn monitor altijd een bepaalde refreshrate te laten geven bij een specifieke resolutie. Het werkt prima, want het ding blijf altijd @ 85hz draaien, wat ik ook deed.
Wellicht dat het met jou instelling ook gaat lukken ? De optie om het aan/uit te zetten zit er wel in voor zover ik weet.
Zit jij wel in het goede topic met je antwoord? :o

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 22:22 ]

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Als jij begrijpend kan lezen (en gewoon even had gekeken wat voor programma Powerstrip precies is, tooltje met lomp veel vga instellingen) dan had je die vraag niet hoeven te stellen

• MailMan
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:20:
In het Ati CP de quality slider op performance of high performance zetten al geprobeerd? En btw, het lijkt me trouwens sterk dat de game niet ergens een config file heeft met de videosettings...
Die Performance sliders zorgen er ook alleen maar voor dat het op Application Controlled komt te staan. Het spel (EVE-Online) heeft voor zover ik weet geen optie om AF zelf te bedienen.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 15:45
wel raar want de eerder control centers kon je het ook helemaal uit zetten, en niet alleen application controlled

Verwijderd

ik weet het niet, maar degene boven mij heeft dan op zijn minst al geen driverupdate gedaan sinds CATALYST 3 ofzo... op mijn R7500Mobile had ik (3+ jaar terug) ook al niet de mogelijkheid om hem uit te zetten en dat is met nieuwere versies(omega drivers in mijn geval) ook niet het geval, wel performance sliders, X-sliders en application control vinkje maar geen 1XAF/1xAA of helemaal uit

• MailMan
Powerstrip geeft ook alleen de optie om AA en AF aan te forcen maar niet uit te forcen. Kan toch niet waar zijn dat dit niet mogelijk is om handmatig in te stellen?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

tjah ik heb me er een tijd terug al bij neergelegd, alhoewel dat niet mijn pc ten goede komt

radeon9600 aiw :X

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• MailMan
Iemand nog een idee?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 23:23
Uit de V&B FAQ:
Bilinear/trilinear/Anisotropic filtering
Deze filter technieken worden gebruikt om textures over 3D objecten heen te plakken. Het verschil in omvang van de 3D objecten en de textures kan namelijk problemen opleveren. Bij bilinear filtering wordt niet alleen naar de dichtstbijzijnde texel gekeken. Ook de kleuren van de vier dichtstbijzijnde texels worden meegenomen in de mengsel van kleurtjes die op de pixel geplakt worden. Nog een oplossing kan gevonden worden in het aanpassen van de texture grootte. In plaats van één grote texture zijn er nu verschillende maten textures waar de videokaart de beste grootte uitzoekt voor ieder object. In combinatie met bilinear filtering levert dit dus mooie beelden op. Dit levert wel weer problemen op bij objecten die van grootte veranderen (wanneer deze de diepte in gaan bijvoorbeeld). Daarvoor is trilinear filtering weer uitgevonden. Deze gebruikt twee verschillende texture groottes die beiden door de bilineare filter gehaald worden. Daarna worden de twee textures gemengd tot een bruikbare kleur pixel. Tot slot wordt er sinds de GeForce4 en ATI Radeon 9700 ook gebruik gemaakt van Anisotropic filtering. De techniek was niet ontzettend gecompliceerd, maar gebruikt wel vreselijk veel geheugenbandbreedte. Anisotropic filtering is vergelijkbaar met trilinear filtering, met dit verschil dat er nog meer verschillende textures gebruikt worden voor elke pixel..
Ik denk dat je een manier moet vinden om trilinear filtering te gebruiken/forceren. Maar jah, wordt dat wel ondersteund? Heb je de Omega drivers al eens geprobeerd? (Ik wordt zelf ook redelijk gestoord van die gelimiteerde opties van ATI)

Probeer anders eens in je register te zoeken naar de sleutel voor AF en kijk of je info kunt vinden waarin je die kunt veranderen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1