Toon posts:

Internet delen via VoipBuster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of dit mogelijk is;

Computer A - heeft de beschikking over een 56k6 analoge Modem en een vaste verbinding met het internet middels ADSL. Deze computer staat in Nederland.

Computer B - heeft de beschikking over enkel een 56k6 modem. Deze staat in frankrijk

Mijn idee:
Computer A via voipbuster bellen naar Frankrijk ( Ik heb een linksys/sipura 3000 kastje dus gratis bellen naar andere vaste nummers in europa, o.a. Frankrijk), deze een verbinding leggen met computer B. Vervolgens de internetverbinding van computer A delen zodat B kan surfen via de internetprovider van computer A.

De reden:
In Frankrijk hebben we enkel dial-up verbinding, telefoontikken dus en niet echt goedkoop. Als ik nu Computer A kan laten bellen naar B en zo internet ga delen, kost het me dus niets :)

Heeft iemand ervaring met deze opstelling...?
P.S. Ik weet dat het waarschijnlijk takketraag gaat worden deze verbinding, maarja je bent Nederlander en als het gratis is ;) ...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Ik wil je feestje niet bederven, maar die computer in Frankrijk, die heeft toch al Internet nodig om met voipbuster te communiceren ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-03 15:46
Voipbuster heeft tegenwoordig een limiet aan het aantal gratis minuten.
Na die tijd moet je "normaal tarief" betalen.

@stevenk:
ik denk dat ts bedoeld dat je belt naar computer b die een telefoon modem heeft.
dan heeft hij alleen een telefoonlijn nodig, geen internet. En een inkomende verbinding is neem ik aan in frankrijg ook gratis.

[ Voor 48% gewijzigd door martijnve op 18-12-2006 21:28 ]

• Jiriki
  • Laatst online: 22:52
Voip gebruikt compressie, dus data over je lijntje zal waarschijnlijk niet gaan werken... Misschien kan degene aan de nederlanse telefoon kan de website voorlezen ;)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• StevenK
  • Laatst online: 22:31
martijnve schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:26:
Voipbuster heeft tegenwoordig een limiet aan het aantal gratis minuten.
Na die tijd moet je "normaal tarief" betalen.

@stevenk:
ik denk dat ts bedoeld dat je belt naar computer b die een telefoon modem heeft.
dan heeft hij alleen een telefoonlijn nodig, geen internet. En een inkomende verbinding is neem ik aan in frankrijg ook gratis.
Ah, ok. Is wat voor te zeggen. Maar data over een voip-verbinding ? Als dat al lukt, kun je de baudrate op je vingers tellen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Het is een beetje mythbusters idee :-)

Het zou in theorie kunnen werken ( ik heb er zelf ook meerde malen aan gedacht) maar nooit geprobeerd. Ik weet wel dat oa Cisco ATA Converters geen Faxen en Modems ondersteunen. Maar nu hebben wij er KwH meters (modem) en faxen aanhangen en dat werkt gewoon wel.

Het zou dus zomaar kunnen maar over de snelheid is niks te zeggen.
Pagina: 1