Toon posts:

DBF naar SQL

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een database in DBF formaat en deze wil ik graar omzetten naar SQL formaat. Google heeft me zeker geholpen met het vinden van een tooltje, maar dit tooltje kost me 25 dollar.. ik heb geen zin om 25 dollar te betalen voor een programma waar ik maar 1 keer gebruik van maak. Iemand enig idee waar ik dit gratis(en legaal) kan oplossen??

Groet

Thijs

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-12 20:19

Gerco

Professional Newbie

Hier staat de volledige beschrijving van het .dbf formaat. Als je geen tijd en of zin hebt die te implementeren, zou ik die 25 euro maar uit je zak halen. Dat is een stuk produktiever (en veeeel sneller) >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 18-12-2006 21:26 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• MacWebber
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Of je koppelt je DBF bestandjes aan een MS Access database en exporteert ze naar je SQL omgeving. Niet knap, wel snel.

Voor een wat knappere conversie kun je zelf eerst de tabellen in SQL aanmaken.

Verwijderd

Toevallig heb ik dit vandaag nog gedaan, dit door te exporteren naar excel en via excel met een PHP-scriptje geimporteerd in MySQL.

Mocht je geinteresseerd zijn in dit scriptje, geef dan maar een gil. (of stuur gwn een pm:))

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:35

BBrunekreeft

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:17:
Ik heb hier een database in DBF formaat en deze wil ik graar omzetten naar SQL formaat. Google heeft me zeker geholpen met het vinden van een tooltje, maar dit tooltje kost me 25 dollar.. ik heb geen zin om 25 dollar te betalen voor een programma waar ik maar 1 keer gebruik van maak. Iemand enig idee waar ik dit gratis(en legaal) kan oplossen??

Groet

Thijs
Op deze pagina staan er een aantal genoemd. Ikzelf gebruik dbf2mysql.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt relatief simpel door je DBF heen lopen met eender welke programmeertaal en de records op die manier inserten in je SQL door dynamisch SQL statements te genereren; gebruik een OLEDB of ODBC koppeling en je bent al een heel eind.

Als je SQL server gebruikt kun je natuurlijk ook een DTS package aanmaken; dat is helemaal click'n'play werk ;) Maar omdat je niet aangeeft welke SQL je gebruikt kan ik daar weinig over zeggen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
hehe kreeft, op die pagina werkt niet 1 link :)
Gdo0, check je mail. ik kon de pm functie hier zo snel niet vinden. En alle andere, thanx voor de reply's maar bepaalde uitdrukkingen gaan mij de pet te boven :)

Ik kan een beetje php & sql maar daarna houdt het ook echt op.

Thijs

Verwijderd

Topicstarter
MySQL trouwens @ rob

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:03:
hehe kreeft, op die pagina werkt niet 1 link :)
Gdo0, check je mail. ik kon de pm functie hier zo snel niet vinden. En alle andere, thanx voor de reply's maar bepaalde uitdrukkingen gaan mij de pet te boven :)

Ik kan een beetje php & sql maar daarna houdt het ook echt op.

Thijs
Script + uileg in je mail.

ps. Volgende keer even Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Held!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het is allemaal heel goed bedoeld, maar hiermee doe je natuurlijk het doel van een forum compleet teniet. Nu kunnen andere mensen die op zoek zijn naar een dergelijke oplossing (en dit topic tegen komen na een zoekactie in onze search) natuurlijk nog geen kant op.
Persoonlijk zit ik dan ook niet erg te springen om users die mekaar oplossingen gaan mailen/dm-en/msn-en/whateveren maar zie ik veel liever constructieve bijdrages in het topic zelf zodat anderen nog iets ervan kunnen leren en zelfs wellicht erop kunnen reageren ;)
Dat mag je dan volgende keer mooi in de mail replyen; als we toch met elkaar gaan mailen zie ik het nut van deze reactie in deze draad ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 18-12-2006 22:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Beetje kinderachtig dit... ik was opzoek naar een snelle oplossing voor mijn probleem, ik heb er een gevonden.

Ik snap je punt wel, maar brr.... Excuses bij deze dan.

Thijs

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
In PRG doen we niet aan "snelle oplossingen". We zijn geen afhaalbalie voor kant-en-klare code en/of oplossingen; het is hier doorgaans de bedoeling dat we met z'n allen (twee-weg verkeer) tot een oplossing komen.

Dat kun je overigens ook prima in ons beleid terugvinden:
Topics en posts in de trant van "ik kan dat en dat scriptje niet meer vinden" of "dit programma lukt niet, wie kan het voor me afmaken?" worden direct op slot gedaan. Houd je aan de quickstart.

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 18-12-2006 22:33 ]

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.