Toon posts:

Home Cinema Set over pc én tv

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb tal van topics doorgenomen op dit forum, maar mijn vraag blijft onbeantwoord. Of in ieder geval één van de twee vragen.

De eerste vraag namelijk is hoe ik het beste een home cinema set (Philips HTS3100/12) op zowel de tv als mijn pc kan aansluiten. Een echt duidelijk antwoord kon ik helaas niet vinden, dus wellicht dat iemand mij daarbij toch wat kan helpen.

De vraag die mij echter geheel onbeantwoord liet, was de volgende:

Ik heb een CT-2125ETM Mitsubishi tv. De enige uitgangen die deze tv heeft is de scart-aansluiting en de aansluiting voor de kabel. Verder geen koptelefoon-aansluiting etc. Nu lees ik overal over het wel of niet beschikken van de scartkabel over een audio-in of -out. Maar ik kan dit nergens terugvinden. En op internet is nergens nog iets te vinden van mijn type tv.
Mijn vraag is nu: kan ik met enkel deze twee aansluitingen de gewenste home cinema set aansluiten? Of krijg ik dan bijvoorbeeld geen geluid?

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, want ik wil erg graag een home cinema set, maar natuurlijk wel als ik er dan ook van kan genieten ipv enkel naar kijken! :)
Alvast bedankt voor jullie reactie!!! Super!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik kijk naar de aansluitingen van die Philips dan kun je die het beste gewoon met een SCART-kabel op de TV aansluiten. Daar gaat tegelijk audio en video overheen :)

Blijft de vraag wat je precies van je PC op dat ding aan wilt sluiten. Is dat alleen stereo audio, dan kun je volstaan met een kabel van je line-out naar de TV-in (althans, zo staat het op die site). 5.1 of digitaal gaat met die Philips helaas niet lukken - daar heeft het de ingangen niet voor. Heb je een 5.1 kaart die je wilt aansluiten en een 5.1 speakerset aan je PC hangen, dan gebruik je het beste een splittertje op de front-kanalen. Maar echt handig is dat niet. Ik heb zelf een 2e aux gemaakt op mijn audigy2, die gewoon stereo uitstuurt. Mijn 5.1 speakerset kan ik daarnaast gewoon blijven gebruiken :)

Verder heeft de Philips zoals ik het zo lees alleen uitgangen op de SCART zitten. Daar kun je dus helaas ook niks mee - die kun je alleen aan je TV hangen om het beeld er naar toe te sturen.

Ik ben dus alles bij elkaar bang dat dit apparaat niet helemaal kan wat jij wilt als ik het zo een beetje aanvoel. Wellicht wil je ons je budget voor een home-cinema geven. Dan nog geldt de regel dat je moet gaan luisteren bij een audiozaak en reviews moet gaan lezen, maar voor EUR 599,- heb je bij BCC tegenwoordig een mooie Harman Kardon set met een 5.1 JBL speakerset :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:35:
Als ik kijk naar de aansluitingen van die Philips dan kun je die het beste gewoon met een SCART-kabel op de TV aansluiten. Daar gaat tegelijk audio en video overheen :)

Blijft de vraag wat je precies van je PC op dat ding aan wilt sluiten. Is dat alleen stereo audio, dan kun je volstaan met een kabel van je line-out naar de TV-in (althans, zo staat het op die site). 5.1 of digitaal gaat met die Philips helaas niet lukken - daar heeft het de ingangen niet voor. Heb je een 5.1 kaart die je wilt aansluiten en een 5.1 speakerset aan je PC hangen, dan gebruik je het beste een splittertje op de front-kanalen. Maar echt handig is dat niet. Ik heb zelf een 2e aux gemaakt op mijn audigy2, die gewoon stereo uitstuurt. Mijn 5.1 speakerset kan ik daarnaast gewoon blijven gebruiken :)

Verder heeft de Philips zoals ik het zo lees alleen uitgangen op de SCART zitten. Daar kun je dus helaas ook niks mee - die kun je alleen aan je TV hangen om het beeld er naar toe te sturen.

Ik ben dus alles bij elkaar bang dat dit apparaat niet helemaal kan wat jij wilt als ik het zo een beetje aanvoel. Wellicht wil je ons je budget voor een home-cinema geven. Dan nog geldt de regel dat je moet gaan luisteren bij een audiozaak en reviews moet gaan lezen, maar voor EUR 599,- heb je bij BCC tegenwoordig een mooie Harman Kardon set met een 5.1 JBL speakerset :)
Dank voor je uitgebreide reactie.
Hetgeen ik wil is het volgende:

TV:
Dolby Surround wanneer ik een dvd afspreel
Geluid over de boxen wanneer ik een tv-programma kijk

PC:
Mijn muziek (mp3) niet over die 'verrotte' computerboxjes afspelen, maar over een 'degelijke' set (volgens de consumentenbond is dit prijstechnisch een erg goede set).

Als ik jou zo begrijp kan ik dus gewoon dolby surround krijgen bij een dvd en geluid via de boxen als ik gewoon tv kijk; enkel door de scart van de home cinema set naar de tv aan te sluiten.

En kan ik het geluid van de pc krijgen over de boxen door vanuit de line-out van de pc naar de TV-in van de dvdspeler te gaan? Of heb ik het toch niet helemaal begrepen? hoor het graag van je.

Wederom bedankt!!!

• The Eagle

The Eagle

Dat heb je goed begrepen :)
Als je nu een geluidskaart hebt waar gewoon twee boxjes (ws. met ingebouwde versterker) aan hangen, dan kun je die er af halen en die middels een verloopkabel aansluiten op de AUX-ingang van de Philips. Ik weet niet hoe lang je kabel moet zijn, maar 10 meter moet gewoon haalbaar zijn. Heb ik hier zelf ook :) Tip van mijn kant: haal een hoofdtelefoonverlengkabel van 10m, en sluit daar een korte verloopkabel op aan. Dat verwerkt een stuk makkelijker en is net iet minder storingsgevoelig als een tulp - tulp verlengkabel. Plus je kunt hem opeen later tijdstip voor andere doeleinden gebruiken, mocht dat nodig zijn :) De hele kabelzut kun je bij de mediamarkt of de lokale electroboer halen :)

En je DVD's kun je gewoon in Dolby / whatever er door de DVD-speler van de philips ondersteund wordt, afspelen op de Philips :)

Enige wat zoals gezegd niet mogelijk is, is 5.1 of digitaal geluid van je PC naar die Philips krijgen. Daar heeft ie simpelweg de aansluitingen niet voor namelijk :)

Persoonlijk zou ik nog steeds voor een wat uitgebreidere HT gaan waar ik in de toekomst evt ook wat makkelijker op uit kon breiden, maar da's mijn eigen insteek

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie. Ik heb hem inmiddels besteld en hij komt donderdag binnen. Heb je door hoe graag ik een antwoord wilde? Ik zat echt te smakken naar een reactie, zodat ik kon bepalen of ik hem wel of niet ging kopen.

Wat betreft jouw argumentatie... Hij kost € 145,00. Daar doe ik het voorlopig wel voor. Mocht ik over een paar iets anders willen, dan koop ik wel iets nieuws.. De komende tijd zal dit zeker voldoen. Ik laat nog even weten of alles goed gaat en klinkt.

Nogmaals dank!!

Greetz,
Bas

• The Eagle

The Eagle

Dat je graag een antwoord wildde had ik wel door ja ;)
En idd, voor dat budget heb je denk ik denk ik een prima setje :)

* The Eagle spaart nog even door voor iets H/K achtigs. 1500 euro geef je niet zomaar uit, dan wil je wel weten dat je het goed doet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hey hey.

Inmiddels de set binnen.. geinstalleerd. en top dingentje!! Echt zeer over te spreken... ik wil alleen ook erg graag mijn xbox gelijk aansluiten op de tv.. maar ik heb maar één scart-aansluiting.. iemand een idee? ik heb zo'n goedkoop meervoudinge scartaansluiting gekocht, maar krijg ik zowel voor de xbox geen beeld als voor de dvdspeler.... tip iemand?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Een nieuwe TV ;)

Ws. is dat scartstekkerblok van een dermate belabberde kwaliteit dat ie het daarom niet doet, anders kan ik het ook niet verklaren. Een oplossing is wellicht een duurdere wel werkende versie, maar ik betwijfel of de kwaliteit echt goed blijft.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
Dit soort apparaten werken wel goed, AV Control Center van Joytech:
http://joytech.nl/index.a...oepID=1275&intSubgroepID=

Hiermee kun je een grote hoeveelheid apparaten op een tv aansluiten met maar 1 scart ingang.
Pagina: 1