Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Verwijderd
Het mobo en zo past perfect, het is alleen dat de videokaart zo hoog is.
Verwijderd
Ik heb van een oude ISA netwerk kaart de connector afgezaagd en daar met wat soldeerwerk en stukkies draad haaks een ISA slot op gesoldeerd.
Me videokaart 'ligt' nu op de ISA sloten
Powered bij meergranenbrood.
zo dus:
_____ vga
_________ mama
en dan verbind je 'm gewoon met wat draadjes (word flink solderen, maar moet kunnen
Suc6
KS
<edit> gompie net te laat </edit>
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Verwijderd
Ik heb type les nodig geloof ik....
Verwijderd
Wat je wel kan doen nu je toch zo aan het klooien bent is om het pci/isa (isa zal wel een stuk makkelijker zijn) door te verbinden met je videokaart, die je dan 90 graden gedraaid ergens in kan zetten.
Eerst je slot eraf solderen, dan gaatjes in de contactjes van je videokaart boren, zodat de draadjes er goed in blijven zitten.
En door verbinden maar!*D
blijkbaar kan picobyte kan sneller denken/typen!
Ik was niet van plan om mijn mp3 speler op windows te laten draaien, veel te onstabiel.
Plain old DOS !
Verwijderd
anders zou ik zoiets bedenken als doe de kaart in het slot kantel de kaart vervolgens 90 graden. dan is de kaart gebroken maar het idee moet volgens mij te doen zijn
Het gaat om een AX59PRO met award bios
Zal dit weekeind eens proberen die kast uit de hoek te trekken & een digicam regelen
Voor ISA connectors kan je een oud mobo ff heetstoken met een gasbrander
Er zijn ook blanco ISA kaartjes te koop bij de betere electro boer, maar die zijn meestal vrij prijzig
Mischien heb ik thuis nog iets liggen zal dit weekeind eens kijken
Woon je in de buurt van hoofddorp ?
Hoogte, sja hoeveel zal het ongeveer zijn, ik heb de maten niet bij de hand, de kast waar het in komt ligt nog thuis
Ik ga meteen mijn gasgestookte soldeerbout inpakken, om dit weekend nog een isa connector los te solderen. Nu nog ergens een stukkie flatcable zoeken..
Verwijderd
Verwijderd
Ik weet toevallig dat de kaartjes daarin horizontaal IN een ander, halfhoog, kaartje gestoken zijn, omdat de kast te laag is voor verticale kaartjes. Zal vanavond ff kijken of dat kaartje in een gewoon ISA slot zit. Als dat zo is dan mag je 'm wel hebbe.
Verwijderd
Know what i mean???
maar ik dacht dat er wel lagere videokaartjes zijn... daar haal je dan gewoon het ijzer vanaf...
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
- printplaat met insteekcontacten
- insteekkaartconnector 2*18 polen
- insteekkaartconnector 2*31 polen
Soldeer deze op de printplaat. Is er boven je connectoren geen plek voor je videokaart, kun je een stukje flatcable tussen de printplaat en de connector zetten. Dan heb je dus nog het volgende nodig:
- printplaatconnector voor flatcable
- flatcable
Ik schat dat er zo'n 65 contacten zitten op je videokaart, dus heb je ook zoveel baantjes nodig voor de flatcable. Dat worden er dan waarschijnlijk dus 2!
Verwijderd
Is 1mb isa video kaartje
ik woon in ijmuiden/haarlem je mag hem wel ruilen/kopen/afhalen, zie maar..
[edit]
is zonder ijzeren backplate dus wel goed in te bouwen...
I’m not like the OTTERS

Ennuh, het is een 486 systeempje zoals de echte tweaker al had gezien
Met als cpu een AMD486DX4-120@3x55MHz
540MB seagate disk,4x4MB30pins+2x16MB72pins60ns
en als vga kaart een TSENG-ET4000-2MB40ns (ooit een kaart met status>:)
Voor ik het vergeet, dat hele kastje is maar 7.5cm hoog
Verwijderd
ze bestaan ook origineel..
pci riser cards zijn dat ,
worden gebruikt in die 19" 1U RACKMOUNT kasten.
[img]"http://www.targetweb.nl/photo/50903.jpg[/img]
Wat plaatjes van mijn creatie
PS. de toetsen zijn

Precies en als je ze vindt dan is het vaak maar één slot of prij$ig die van mij heeft er drieOp zondag 04 februari 2001 01:46 schreef Tadango het volgende:
Ik denk dat het makkelijker is om een oud bordje op te zoeken die wel wil booten zonder VGA. Zo heb ik het ook gedaan en de NIC en SounCard liggen plat DMV 90 graden ISA converters (ja ze zijn gewoon te koop, maar vraag me niet waar) 2x20 LCD voor uitlezing en DAMP als player. (BIG LCD 140x27 mm
)
Verwijderd
[helemaal off-topic]Op zaterdag 03 februari 2001 23:42 schreef picobyte het volgende:
Ik gebruik hem als printserver en heb er een tweede netkaart inhangen om wat met novell en bsd te klooien :-)
Sinds wanneer zit jij met Novell te klooien
Heb je dan eindelijk het licht gezien?
[/helemaal off-topic]
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
EDIT: het kaartje was 5,5cm met 3 ISA sloten dacht ik .
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Jazeker;-) ik denk dat novell 4.11 wel veilig genoeg is voor een printerqueueOp zondag 04 februari 2001 02:28 schreef FoolZero het volgende:
[..]
[helemaal off-topic]
Sinds wanneer zit jij met Novell te klooien
Heb je dan eindelijk het licht gezien?
[/helemaal off-topic]
De foutmelding LANG-KORT-KORT-KORT geeft 'ie altijd, dat betekent geen videokaart gevonden (dat kun je wel volgen neem ik aan
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Verwijderd
Alleen zijn die zgn riser-cards voor PCI, terwijl er in oude 486-ers ISA-kaarten (soms VESA-localbus of andere) zitten.Op zondag 04 februari 2001 01:19 schreef killerloop het volgende:
ze bestaan ook origineel..
pci riser cards zijn dat ,
worden gebruikt in die 19" 1U RACKMOUNT kasten.
Die riser cards voor ISA heb ik zelf nog niet kunnen vinden...
Cewl,Op zondag 04 februari 2001 01:46 schreef Tadango het volgende:
Ik denk dat het makkelijker is om een oud bordje op te zoeken die wel wil booten zonder VGA. Zo heb ik het ook gedaan en de NIC en SounCard liggen plat DMV 90 graden ISA converters (ja ze zijn gewoon te koop, maar vraag me niet waar) 2x20 LCD voor uitlezing en DAMP als player. (BIG LCD 140x27 mm
)
Wat plaatjes van mijn creatie
PS. de toetsen zijnmaar deze zijn al veranderd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat ik dat met dat printerkassie ook ga doen
ff een atx 300W pws erin ennuh een 800MHz+ AMD met 40G+disk&G-force... leuk voor de mp3player met lcd en voor de lanparty een diehard gamekaart>:) PCI wordt wel weer wat solderen
Ik ga voor 4xPCI in dat kastje wat je in mijn eedere mailing kan zien;-) +oc& +G-force +HDD40G@7200 +weinig herrie
wel je hebt toch ook zo'n soort convertor die je in 1 omhoogstaand isa slot steekt en wat dan een stuk of 3 isa sloten aan iedere kant horizontaal maakt. Is meestal wel te vinden in zo'n lage 386 desktop.Op zondag 04 februari 2001 20:24 schreef Marsipulami het volgende:
[..]
Alleen zijn die zgn riser-cards voor PCI, terwijl er in oude 486-ers ISA-kaarten (soms VESA-localbus of andere) zitten.
Die riser cards voor ISA heb ik zelf nog niet kunnen vinden...
I’m not like the OTTERS
Volgens mij heb ik zo'n ding in m'n 486 dell desktop zitten.Op zondag 04 februari 2001 21:48 schreef actieman het volgende:
[..]
wel je hebt toch ook zo'n soort convertor die je in 1 omhoogstaand isa slot steekt en wat dan een stuk of 3 isa sloten aan iedere kant horizontaal maakt. Is meestal wel te vinden in zo'n lage 386 desktop.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Verwijderd
http://www.barada.ca/photos.htm
Ik ben van plan de volgende risers te kopen:
bpcird2-2000
bpciru-2100
Iedereen die interesse heeft in risers moet me een mailtje sturen met welke risercards je wilt hebben en hoeveel je er maximaal voor wilt betalen. Dan ga ik met die CANADESE zaak contact opnemen en kunnen we de verzendkosten delen. Alleen serieuze reacties graag. Mailen naar L.R.Bieshaar@student.tudelft.nl
Mocht je bestelling duurder worden dan het bedrag dat je als maximum gesteld hebt dan schrap ik je bestelling. AUB ook naam en tel vermelden aub.
Het heeft me erg geholpen.
THNX 2 u all !
Twee sloten links én een slot rechts of evt ook met twee rechts wordt dus wederom een 'leuke' soldeer actie
heeft die ook (lag op straat dus was niet zo duur
Verwijderd
ga in, BIOS=> Standard CMOS setup => ga naar menuitem "Halt On" en selecteer NO ERRORS...
dan moet ie booten zonder enig probleem.. heb ik ook zo gedaan..