[XP] Windows Firewall verdwenen na virus *

Pagina: 1
Acties:

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Topicstarter
Ik heb een virus gehad met als resultaat veel spyware en adware.
Nu alles is gecleaned zit ik nog met een probleem, windows firewall is verdwenen.
Staat ook niet meer bij services dus mijn vraag is : Hoe kan ik de firewall her-installeren ?
Miss sp2 er opniew opgooien ?

Heb op het moment niet veel tijd. Dus ik hoop dat een van jullie mij opweg kan helpen.

Ps : ben over een uurtje weer terug.

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:09
Is je PC misschien naar een herstelpunt gegaan toen er nog geen SP2 op stond?

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Ik heb een eigen gemaakte xp installatie met std sp2 en alle updates met nog wat tweaks.
En heb geen herstelpunten :(.

Heb je nog een ander idee ?

Ps : Ben nog niet thuis dus kan nog niks proberen.

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
had je voor die cleaning actie wel de windows firewall :?

zou me niks verbazen als die 'getweakte/ge-nlite' windows niet eens een firewall had omdat je dit eruit had getweaked...

wat gebeurd er als je 'firewall.cpl' uitvoerd vanaf start>uitvoeren

You cannot start the Windows Firewall service in Windows XP SP2

[ Voor 24% gewijzigd door Zwelgje op 18-12-2006 23:31 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Of je download/koopt een goeie firewall... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 23:32 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:31:
Of je download/koopt een goeie firewall... :P
of je koopt vista en laat die 3rd party rommel links liggen

de vista firewall doet ook aan uitgaand verkeer filtering :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Zwelgje schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:34:
[...]

ja dat kan ook :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zwelgje schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:34:
[...]

Slightly off-topic: No offense, maar antivirus / firewalling is nooit echt MS' core business geweest. Bij 3rd parties als Zonelabs (is van Checkpoint) en bijv. Symantec is dat wel het geval. Die focussen maar op 1 ding, en dat doen ze prima. Ik zeg er eerlijk bij: ik heb (nog) geen ervaring met Vista, maar afgaand op mijn ervaring zou ik niet voor een ingebouwde firewall kiezen :)

On-topic: probeer voor de gein je SP2 eens opnieuw te installeren. ZOu me niks verbazen als je probleem dan opgelost is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
thnks voor de reacties :) .

Ik zal zo ff de link bekijken. * heb hem bekeken en kom helaas niet verder B-cuz.. : Klik in het Configuratiescherm op Windows Security Center. en dat heb ik ook al niet.

Hiervoor had ik natuurlijk wel een ingebouwde firewall, anders hoefde ik hem niet terug.
En mijn getweakte windows heb ik zorgvuldig behandeld dus die is dik in orde.

Ik ga geen firewall kopen iig, wat raad je me aan om te downloaden ?
Ik heb het niet zo op symantec ivm. het verleden.

Wat gebeurt er : ''Windows kan de instellingen van de firewall niet weergeven vanwege onbekende problemen''.

Vista ga ik nog niet aan beginnen. :+ NooB
Kan je die firewall niet in Xp inbouwen ?. >:)

Sp2 installeren hou ik als laatste mogelijkheid oke ? :) .

Ik ga iig weer aan de slag, enne al bedankt voor jullie hulp _/-\o_ .

Edit : 2 Zwelgje , jouw link was wel nuttig alleen krijg bij het uitvoer regeltje een rundll error namelijk :
er is een fout opgetreden in setup api Deze vermelding ontbreekt: InstalHinfsection.
Weet niet of dit hoort ? ga iig verder met methode 2 ;)

[ Voor 22% gewijzigd door iNSANiTi op 19-12-2006 01:22 ]

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

The Eagle schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:47:
[...]

Slightly off-topic: No offense, maar antivirus / firewalling is nooit echt MS' core business geweest. Bij 3rd parties als Zonelabs (is van Checkpoint) en bijv. Symantec is dat wel het geval. Die focussen maar op 1 ding, en dat doen ze prima. Ik zeg er eerlijk bij: ik heb (nog) geen ervaring met Vista, maar afgaand op mijn ervaring zou ik niet voor een ingebouwde firewall kiezen :)
Ook slightly offtopic: afgaande op mijn ervaringen zou ik nooit voor een third party firewall kiezen. Sowieso niet voor een software firewall, want ik heb een modem/router met NAT, dus die meuk heb ik absoluut niet nodig, maar als je ziet wat voor gezeik programma's als ZoneAlarm kunnen geven...

De ingebouwde in XP SP2 is goed genoeg, filtert weliswaar geen uitgaand verkeer maar dat moet je ook helemaal niet willen, iig zeker niet op softwareniveau. :r

[ Voor 37% gewijzigd door NNF op 19-12-2006 01:14 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

NNF schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 01:13:
[...]

Ook slightly offtopic: afgaande op mijn ervaringen zou ik nooit voor een third party firewall kiezen. Sowieso niet voor een software firewall, want ik heb een modem/router met NAT, dus die meuk heb ik absoluut niet nodig, maar als je ziet wat voor gezeik programma's als ZoneAlarm kunnen geven...

De ingebouwde in XP SP2 is goed genoeg, filtert weliswaar geen uitgaand verkeer maar dat moet je ook helemaal niet willen, iig zeker niet op softwareniveau. :r
Een firewall is niet alleen voor "iets van buiten" maar ook "iets van binnen" een firewal zal je waarschuwen als een process toegang tot het internet wil! Of een bestand verandert ( misschien een update maar anders! ) is...

Allemaal dingen die kunnen wijzen op een virus

There is no place like ::1

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Ja en ik heb ook een modem met NAT.

Ik zal straks ff posten of het nog gelukt is, anders iemand een nog een ideetje ?
Of vertel mij wat voor 3rd party wel juist is of welke juist niet.

Zwelgje Thnks voor de master link. Het is gefixed 8) .Gewoon stap 2 gevolgd en het werkt !
uber chill _/-\o_ . Ej als ik ooit iets voor jullie kan doen. PM !!!.

Laat het topic nog maar ff open aangezien ik nog niet 100 % zker ben overtuigt door de feiten *O*

Edit 2x : In mijn bitdefender zat ook een virus ofzo :? . iig wel weer gefixt !.
Ik kan toch mijn vraag wel in dit topic plaatsen, anders post ik wel een nieuwe.

Mijn vraag :
Nu zitten deze bitdefender services nog in mijn service lijst. Hoe kan ik die weghalen ?.

Ik heb al mijn register vermeldingen onder softwin verwijderd. maar jammer genoeg staat het er nog steeds. Krijg nu wel een melding *klik voor de screen*.

Hoe is dit nu weer optelossen :?.
Heb helaas geen kopie van mij register, dus dat gaat het niet worden.

[ Voor 82% gewijzigd door iNSANiTi op 19-12-2006 04:39 ]

• NNF

NNF

swampy schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 01:19:
[...]

Een firewall is niet alleen voor "iets van buiten" maar ook "iets van binnen" een firewal zal je waarschuwen als een process toegang tot het internet wil! Of een bestand verandert ( misschien een update maar anders! ) is...

Allemaal dingen die kunnen wijzen op een virus
Dat weet ik ja, maar een software firewall is in feite niet meer dan schijnveiligheid, false sense of security. Als er namelijk al een virus (of iets soortgelijks) op je PC staat is het in feite irrelevant of je een firewall hebt, die kan er dan net zo goed niet zijn! Zo'n ding is namelijk met een paar regels code al te omzeilen, daar stond in de vorige c't nog een interessant artikel over. Tel daarbij op dat het overgrote deel van de gebruikers helemaal niet in staat is om te beoordelen of een proces dat internettoegang wil al dan niet legitiem is; wat je dan krijgt is dat mensen bij alles op "Yes" gaan klikken, en weg is het nut van de firewall.

Maar goed, dit is natuurlijk allemaal offtopic. ;)

@Insaniti: kun je geen system restore doen ofzo? Anders zou ik je eigenlijk een herinstallatie van Windows installeren, dat is vaak helaas de enige manier om het weer helemaal schoon en goed te krijgen. Zeker nu je ook nog eens een vernaggeld register blijkt te hebben.

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Oke windows installeren is no prob, alleen draai xp-pro nu op een 4 gig schijf :X vanwege een hdd-crash. (Gelukkig kon ik hem in slave aan de praat krijgen :+ om nog wat te data te redden).
Maargoed. Ik wacht dus op een andere boot-schijf. Tot die tijd ga ik niet veel meer herinstalleren heb namelijk het gevoel dat die oude kreng niet veel meer moet read/write en delete.

Maar even hoe ik het virus binnen kreeg. Ik zat te browsen op gamecopy. En toen gebeurde het allemaal.Het leek eerst op een mega spyware ad-ware aanval. Met zown gratis scanner en al. Maar het bleek al gauw een virus te zijn. De naam ben ik iig zo snel mogelijk vergeten ;) ,maar zou het gebruikt van een torrent prgramma hier ook aan hebben bijgedragen ?.

• NNF

NNF

Tja... vreemd. Had je soms niet alle kritieke security updates geïnstalleerd? Je zult toch iig ergens op "Ja" of "Ok" moeten hebben geklikt, lijkt me. :?

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Ja dat zou kunnen ,maar normaliter gebeurt me dit nooit. Ook bij install's kijk ik altijd goed wat er wel en niet staat aangevinkt. Ik wou nog zeggen ik ben geen klikker de klik freak 8)7 .

Namen zeggen mij ook veel, voor het scheiden tussen goed en slecht als je begrijpt wat ik bedoel.

Pagina: 1