Toon posts:

draadloos netwerk valt uit, volgens windows goed bereik ???

Pagina: 1
Acties:
  • 1.987 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem en probeer erachter te komen waar het probleem ligt.
Onregelmatig valt mijn netwerkverbinding weg, maar toch ook weer niet, want volgens windows heb ik wel een uitstekende verbinding, maar ik kan helemaal niets meer, geen netwerk en de router kan ik niet pingen. Als ik dan de netwerkverbinding herstel werkt het allemaal weer prima. Overigens gebeurd dit als ik van windows zo'n ballonetje krijg dat er een netwerkverbinding is en dat het signaal goed is enz. Dit terwijl ik dan allang verbinding heb. Het lijkt er dus op dat de verbinding hersteld wordt zonder dat het nodig is, want het signaal is niet weg geweest.
Ik heb een linksys wrt45gl met de nieuwste firmware. Dit probleem heb ik al aan de helpdesk van linksys voorgelegd en ze hebben me goed proberen te helpen, maar de uiteindelijke conclusie was dat de linksys in orde is. Maarja ze zullen hun eigen product niet graag afkraken, vandaar dat ik die optie ook nog open houd dat daar de oorzaak ligt. Zelf heb ik hier een ralink geintregreerde netwerkkaart, de rt2500 usb, ook deze met de nieuwste drivers.
Eerst werkte ik alleen met de windows zero config, pas heb ik de nieuwe drivers van ralink gedownload en ben ik de config utility van ralink zelf gaan gebruiken. Daarbij heb ik ontdekt dat als de verbinding wegviel deze dit aangaf met een rood kruis, terwijl het icoontje van Windows aangaf dat er een uitstekende verbinding was... :? Het lukt dan niet via de ralink software de verbinding weer te activeren, ik moet de draadloze verbinding herstellen en dan is het weer opgelost.
Ik heb al geprobeerd te achterhalen of het aan de ralink kaart ligt door aan andere computer (die een linksys netwerkkaart heeft, pci) ook aan te zetten en te kijken of daar het probleem ook voorkwam zodra mijn verbinding wegviel, maarja das lastig want het gebeurd nogal onregelmatig, en zul je net ziet dat het toen niet gebeurde :X

Mijn vraag is dus of jullie met deze informatie zo al een idee hebben wat de oorzaak kan zijn. Misschien dat bij iemand dit bekend voorkomt zodat ik niet verder hoef te zoeken. Anders zal ik toch net zo lang moeten proberen met twee computers om te kijken waar het probleem ligt.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, alvast bedankt.

Verwijderd

hey laat die ene pc es een constante ping (ping 4.2.2.2 -t) uitvoeren voor een paar uur, als er dan geen of weinig timeouts komen is er nix aan de hand, probeer ditzelfde ook met de pc met de ralink kaart,

als die meer time outs aangeeft kunnen het 2 dingen zijn: pc of ralink kaart

test dan de ralink kaart in de andere pc

Verwijderd

Topicstarter
Dan is dat waarschijnlijk de enige optie en zal ik dat eens moeten proberen.
Maar de ralink kaart in de andere pc testen zal niet gaan, want het is een op het moederbord geintregreerd kaartje (chipje dus eigenlijk).

maar er is verder niemand die weet of het probleem misschien al bekend is van Ralink kaartjes, scheeld mij weer een paar uur testen ;)

Verwijderd

Kijk eens of er toevallig iemand in de buurt op hetzelfde kanaal zit met zn wifi.
Laatst gehad bij kennis, wifi werkt maanden goed, ineens van geen meter meer,
buurman had wifi setje aangesloten en zat op zelfde kanaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al geprobeerd van kanaal te wisselen, maar dit maakt ook niets uit.

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08-2025
Iets soortgelijks gehad met mijn toch behoorlijk nieuwe Asus laptop. Oplossing: nieuwe driver voor de interne netwerkkaart, niet bij Asus vandaan maar bij Intel (de Intel Proset Wireless Utility).

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-03 08:02
Het klinkt een beetje alsof de cache van je router volloopt.....gebruik je toevallig een programma waarmee je regelmatig torrents (natuurlijk van de nieuwste linuxdistributie :-) )binnenhaalt, of iets soortgelijks?
Zoek in dat programma dan eens naar het maximaal aantal connecties en verlaag dit eerst eens drastisch.
indien je verbinding nu constant blijft, dan heb je in ieder geval de oorzaak gevonden. Vervolgens kun je het aantal connecties beetje bij beetje gaan verhogen. Zolang je verbinding stabiel blijft is er niks aan het handje, komt je probleem weer terug, dan weet je dat je 1 stapje terug moet en dat je dan het maxiamale aantal connecties hebt bereikt.

Ben benieuwd of dit het inderdaad is, succes !

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in m'n bericht al zei heb ik het installeren van nieuwe drivers al geprobeerd en helaas heeft dit ook niet geholpen.

Ik geloof dat ik nog niet vermeld had dat er ook een pc bedraad is aangesloten, deze heeft geen last van uitvallende verbindingen dus dan lijkt me een probleem in de router ook uitgesloten, in ieder geval betreft de cache.

Verwijderd

bel de maker van her mobo eens of ralink zelf, wellicht hebben hun beta drivers die het oplosse?

• politicoloog
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-03 09:11
ik had op mijn werk een vergelijkbaar probleem. misschien kan je het signaal van je wireless router opschroeven heeft de IT-man bij mij pas ook gedaan.

Helaas weet ik niet hoe hij het heeft gedaan, het was iets met de amerikaanse firmware er op zetten, daar kon je de sterkte verhogen (in amerika is blijkbaar een hogere sterkte gebruikelijk). Daarna hadden wij het probleem niet meer.

sorry dat ik niet meer info kan geven, maar dat is alles wat ik weet

Verwijderd

Topicstarter
De driver updates had ik al geinstalleerd, stond ook wel in m'n topic. Maargoed, dit werkte helaas niet.
Wat ik volgens mij wel vergeten ben te melden is dat er ook een computer bedraad is aangesloten en deze heeft het probleem niet, dus dat de router onstabiel zou zijn door bijv. teveel verbindingen lijkt me dat erg onwaarschijnlijk. Het ziet er naar uit dat ik toch even moet pingen en daar heb ik de komende dagen mooi even de tijd voor.
Voor zover in ieder geval bedankt voor de reacties.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:41

Quakie

quakelen

En waar zit je precies? Ik heb nl. het zelfde probleem en ik ben gestopt met zoeken naar oorzaak en ga er vanuit dat het komt door me combi magnetron. Me keuken is in mijn huiskamer en zit ongeveer 50cm van de magnetron. Zodra ik me magnetron aanzet knalt me draadloos netwerk eruit.
Jaja, beschermingsdeur.

Ik teken nergens meer voor

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:04

ralpje

Deugpopje

Wat ik bij een aantal klanten heb gemerkt is dat de verbinding met zo'n linksys ding nog wel eens instabiel is als je geen linksys netwerkkaart gebruikt.
Heb bij een aantal mensen met dezelfde problemen nu als test eens een pcmcia-kaartje van linksys in de laptop gestopt, en de on-board draadloze nic disabled, en die hebben geen enkel probleem meer met wegvallende verbindingen...

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 18:47
Heb precies hetzelfde probleem bij een maat van me.
We hebben beide een Senao 100mw, en Centrino laptops met zelfde chipset, dus zelfde wireless kaart. Zelfde drivers. Bij mij werkt alles snaarstrak, bij hem niet en valt regelmatig de verbinding weg zoals de TS beschrijft. Echter mijn laptop werkt bij hem ook flawless, dus het moet iets op zijn laptop zijn...

Lastige perikelen vaak, dat wireless, als het niet goed werkt.... :(

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-03 20:56
Ik heb zelf een Linksys WRT54G en ik heb exact hetzelfde problemen. Alleen valt bij mij ook de bedrade netwerk uit. Ik heb gelezen dat bij de Linksys routers dit probleem vaak voorkomt omdat de router alle verbindingen van de afgelopen 5 dagen opslaat. Dus als je bezig bent met torrents, dan kan je er dus last van hebben.

Het blijkt dat er 3rd party firmware's zijn voor die router waarbij dat opslaan wordt uitgeschakeld. Helaas kan ik geen andere firmware in mijn router laden omdat ik v7 heb (daar draait een ander OS op, waardoor er geen 3rd party firmware voor ontwikkeld kan worden).

Het vreemde is dat het bij mij heel random uitvalt, ongeacht of ik met torrents bezig ben. Zelfs als ik gewoon op GoT aan het lezen ben bv. valt de verbinding uit. Alleen bij mij herstelt de router automagisch de verbinding, dus ik hoef de verbinding niet te repareren.

Ik vind het maar vaag :?

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 19:54
Om er achter te kunnen komen kan je bijde pc's met die usb wifi en die pc met die linksys continu laten pingen. op die manier kan je er achter komen wat de problemen zijn

Het probleem kan ook wezen dat er iemand op het zelfde kanaal zit. Dit is iets geografich, heb ik zelf geen last van de buurman zit meer 500 meter verderop. Je kan dit oplossen door een ander kanaal te kiezen

Als je signaal wegvalt zou je ff moeten kijken of er zware machines in de buurt zijn zoals magnetron, lasaparaat, enz. Deze wekken een groot magnetischvelt op die erg storen.
Verder ook of het huis bestaat uit gewapend beton.

[quote]Oguz286 schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:34:
Ik heb gelezen dat bij de Linksys routers dit probleem vaak voorkomt omdat de router alle verbindingen van de afgelopen 5 dagen opslaat. Dus als je bezig bent met torrents, dan kan je er dus last van hebben.
[/qoute]
Als dit zo is dan zou je in de instellingen eens moeten zoeken, dat hij automatische opschoond. Of helemaal niets meer opslaat.
Oguz286 schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:34:
Het blijkt dat er 3rd party firmware's zijn voor die router waarbij dat opslaan wordt uitgeschakeld. Helaas kan ik geen andere firmware in mijn router laden omdat ik v7 heb (daar draait een ander OS op, waardoor er geen 3rd party firmware voor ontwikkeld kan worden).

Het vreemde is dat het bij mij heel random uitvalt, ongeacht of ik met torrents bezig ben. Zelfs als ik gewoon op GoT aan het lezen ben bv. valt de verbinding uit. Alleen bij mij herstelt de router automagisch de verbinding, dus ik hoef de verbinding niet te repareren.
3rd party firmware, dat is zo'n orginele cisco versie. Maar niet alle routers/switches/AP pakken dat, zijn maar een paar modellen. Dat is voor veel niet een oplossing.

Je zou eens moeten proberen een andere Wifi kaart te gebruiken kijken of hij dat nog steeds doet. Als je op max range zit van access point is het je eigen probleem. Als je binnen 10-30 m zit zou je redelijke verbinding moeten hebben. Ook mogen hier niet teveel elektronische apparaten tussen zitten. Als nou blijkt dat met een andere netwerk kaart wel goed werkt. Dan is het die, als hij nog steeds rot doet, zou je es eens een router moeten lenen van een m8. Als die dan wel goed werkt dan is de jouwe kapot. En het lijkt mij dan onder de garantie van dat ding te vallen dat hij omgewisselt moet worden.

Hopelijk heb je er wat aan

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde morgen even de ping test doen, maar vandaag had ik het probleem weer, echter weer iets anders dan voorgaand. Nu krijg ik een kruis door het pictogram van ralink en een paar sec later was deze ineens groen voor een sec en daarna weer een kruis en dat gaat zo maar door. Gelijk even pingen en totaal geen verbinding ook niet die sec dat ie groen is. De pc met de linksyskaart had hier op hetzelfde moment geen last van. Wel kon deze één keer de pagina niet laden, maar toen zat er iemand anders achter die pc dus ik weet niet helemaal zeker of het de verbinding was die wegviel of een ander probleem. In ieder geval weet ik zeker dat ik hier geen verbinding had en op de andere pc gelijkertijd wel, dus dan zou het niet aan de router kunnen liggen. Overigens is de afstand tussen deze twee pc's bijna gelijk.
Voor de zekerheid zal ik morgen toch eens even gaan pingen op beide pc's, als de conclusie dan hetzelfde is wordt het dus een linksys kaartje kopen voor de probleem pc.
Pagina: 1