Toon posts:

Game pc :8800GTS of geheugen+x1950xt

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen !
Ik heb een pc met de volgende specs :
Asus Am2 M2NPV-VM moederbord
Amd64 X2 3800+
2x512 pc5300 Kingston cl4 geheugen
Asus ati radeon X1300XT
Tagan 420 Watt voeding

Ik zit een beetje met een probleem ....
Deze pc wil ik gaan gebruiken voor games, en zoals hij nu is gaat dat totaal niet.
Ik heb wat onderzoek gedaan op internet en toen kwam ik ten eerste op de nieuwe Geforce 8800GTS uit
Mijn budget is ongeveer 430 euro dus die zou er mooi invallen. Alleen ben ik bang dat hij grote overkill is op mijn cpu en ram omdat ik geen core2duo heb.
Zou het mischien niet beter zijn al ik 1 Gb Ram bij zou kopen + Sapphire X1950XT ?

Ik hoop dat jullie mij willen helpen want ik heb veel op internet rond gekeken maar dit is eigenlijk een vraag die heel erg op mijn setup gebonden is .

Alvast met vriendelijke groet ,
Kradius

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:26
Ik zou voor de laatste optie gaan. Gezien je CPU zou ik misschien nog voor een X1950Pro gaan als je niet op superhoge resoluties gamet (hoger dan 1280x1024). Die X1950Pro kost momenteel niet veel en is wel een leuk kaartje.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

8800 GTS geeft een grote bottleneck voor je cpu, een 7900 GTO geeft al een bottleneck bij je cpu. tenzij je hem op 2.6/2.8 Ghz clock dan zou het aardig lopen. ik raad je ook een ati zelf ik een die hard nvidia fan.

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:02
Wat dacht je van een snellere CPU + 1950xt ?

Verwijderd

dat is idd beter ja, ik d8 dat hij 939 had, dan had hij weinig up te graden. maar am2 is nog genoeg te bieden. ik zou dat ook doen ja, geeft ook een lekkere boost

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 21:35

Iavak

no savegame

Ik zou voor de GTS optie gaan.

Een X2 3800+ is misschien nu een bottleneck, maar dat kan met latere games veranderen die veel grafish geweld vereisen. Het gebrek aan RAM maakt de GTS met 640 MB voor een deel weer goed, lig eraan wat voor spel je speelt.

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:02
Inderdaad zou dat wel de beste optie voor de toekomst zijn maar met een nieuwe CPU + VGA heb je meteen meer profijt van. Dus als je over niet al te lange tijd weer wil upgraden, zeker de 8800GTS doen.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

wat voor monitor heb je en wat voor resolutie draai je dus? Dat lijkt me wel een grote bepalende factor. voor een resolutie van 1280x1024 zou ik een X1950Pro kopen plus wat extra geheugen of een snellere processor. Daar heb je ook profijt van als je niet aan het gamen bent. Zeker als je nog een mooi prijsje kan krijgen voor je oude proc. dan zou ik zeker upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
de pc heb ik gehad bij een pc project op school....
vandaar dat ik dus die cpu heb ... had liever andere gehad maar dit was mooi prijsje die ik niet kon late gaan.... dus de cpu is net nieuw maar als ik de cpu niet vervang is het dus slimmer om de ati optie te pakke??
maar toekomst gericht is het dan niet slimmer om de 8800GTS te pakken omdat die nog ff mee kan .... die cpu vervang ik over jaartje wel samen met geheugen als ik voor de 8800GTs kies....
Wanneer ik dit doe blijft alles redelijk met tijd mee gaan of vergis ik me nu ?
bedankt voor snelle reply's

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung 940 BW (breedbeeld 19 inch )

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:04
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:19:
Ik heb een Samsung 940 BW (breedbeeld 19 inch )
Resolutie is dus 1440x900

Ikzelf vind RAM & X1950 de betere oplossing, aangezien je die verbetering (RAM) ook buiten games merkt. Videokaart merk je tijdens het werken op de pc niets meer van...alleen bij het gamen. Bovendien lijkt me het verschil in je huidige setup niet zo groot met de 8800.

Later kun je dan nog de CPU & X1950 vervangen door een 9*** generatie en heb je de 2GB RAM er al in zitten...

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
hm dit is een lastige.
cpu kan wel overklokt, maar niet op dit moederbord denk ik (weet niet pcies wat er voor overklok opties op zitten qua voltages enz en heb geen zin te zoeken).
Ram is een beetje weinig en de timings zijn zwakjes voor am2 (misschien ook nog iets aan te doen door beetje extra volts doorheen te jagen en de timings te verlagen:P).
Kun je iets overklokken raad ik sowieso de 8800gts aan (kan je ook lekker ver overklokken heb ik gzien :D).

Ik heb zelf een am2/x1900xtxxxx en die wordt ook op 1280/1024 goed platgelegt en het maakt dan ook niets uit of ik mijn cpu op 2ghz of op 2.8ghz heb!! (behalve in laadtijden dan).

Nukezone FTW

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 13:45
Powrskin schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:32:
hm dit is een lastige.
cpu kan wel overklokt, maar niet op dit moederbord denk ik (weet niet pcies wat er voor overklok opties op zitten qua voltages enz en heb geen zin te zoeken).
Ram is een beetje weinig en de timings zijn zwakjes voor am2 (misschien ook nog iets aan te doen door beetje extra volts doorheen te jagen en de timings te verlagen:P).
Kun je iets overklokken raad ik sowieso de 8800gts aan (kan je ook lekker ver overklokken heb ik gzien :D).

Ik heb zelf een am2/x1900xtxxxx en die wordt ook op 1280/1024 goed platgelegt en het maakt dan ook niets uit of ik mijn cpu op 2ghz of op 2.8ghz heb!! (behalve in laadtijden dan).
Voltages boeien niet, mijn Opteron loopt 50 % oc'ed zonder enige voltageverhoging ;).

Verwijderd

Als je nu een 8800GTS haalt dan kan je CPU het niet aan.
Haal je bijvoorbeeld een 7900GT of een x1950Pro dan haalt je videokaart weer niet het maximale uit je CPU.
Wat een onzin jongens, een 8800GTS is een goede keuze, dan haal je als je weer geld hebt een FX74 ofzo. Dan he bje in ieder geval ondersteuning voor directx10

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Is Zoiets? geen optie?

Dan ben ik ervan uit gegaan dat je je oude proc nog wel voor 100e's kan slijten.
Dan zit je op 2gb mem, een x1950pro en een x2 4600+ die je mss nog kan oc'en

[ Voor 15% gewijzigd door Spitie op 18-12-2006 21:47 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie snelle reacties ....
Zoals ik al had verwacht zijn de anwoorden verschillend :P
Het is zo lastig omdat het geheugen een sirieus probleem is ....
De kans dat ik in januari geheugen + 8800GTS kan kopen is groot hoor ik net omdat dan weer verjaardag is :P
Dus ik ga voor de 8800GTS omdat ik dan in januari geheugen bij koop .. dan heb ik zowiezo dx10 ondersteuning , en een nieuwe processor is makkelijk up te grade
Bedankt voor het advies.
Admin hier kan slotje op :D

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
GTS is veel meer future proof als x1950 varianten. (juist DX10 :) ) Keuze lijkt mij simpel dus.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
http://www.legionhardware.com/document.php?id=603&p=3

FEAR met een 8800 GTX op 1600x1200 16xFSAA en 16xAF

Core 2 Duo X6800 - 65 fps
AMD x2 3800+ - 64 fps

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
TweakerNummer schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:29:
http://www.legionhardware.com/document.php?id=603&p=3

FEAR met een 8800 GTX op 1600x1200 16xFSAA en 16xAF

Core 2 Duo X6800 - 65 fps
AMD x2 3800+ - 64 fps
Eerste tweakert met verstand ;) Hij wil gamen, komaan dan doet de processor op hoge resoluties met full eye candy er toch niet meer toe? Zeker niet met een 8800gts...

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Termi schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:36:
[...]

Voltages boeien niet, mijn Opteron loopt 50 % oc'ed zonder enige voltageverhoging ;).
Jij blij :), alleen niet erg relevant (of gloofwaardig). 3800+ am2 lopen denk ik ook wel hoog zonder voltage verhoging, beter als in 939, maar mb/ram heeft wel sowieso voltage hulp nodig.
Ben blij dat we/ik misschien iets geholpen hebben met het maken van een keuze ;)

Nukezone FTW

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:42
ik heb bijna precies dezelfde setup:

amd x2 3800+ (@ 2,7 ghz)
2 x 512 mb kingston hyper x
dfi lanparty ut SLi-D
Geforce 8800 GTS

Ik merk er niet zoveel van dat mijn proc de bottleneck is (ookal is de max reso van mijn monitor 1280 x 1024) :)
BIj 3dmark06 haal ik 9000 punten en dat is wat een 8800GTS + C2D ook ongeveer haalt.

Verder had ik bij mijn oude videokaart (7900GT) veel last van swappen tijdens games die veel geheugen vragen (BF2142 / F.E.A.R) ook hier heb ik tegenwoordig totaal geen last meer van sinds ik de 8800GTS heb.

Dus ik raad jou aan om een 8800 GTS te kopen en ik denk niet dat je er spijt van zult krijgen ;)

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06-2025
Zeker de GTS, je CPU is alleen bottleneck by low resolutions, als je voor max settings gaat en 1440 x 900 aanhoudt zul je genieten.

Mijn situatie was:
AMD 64 3200+ @ 2800 1 GB ATI X800GTO

Nu heb ik:
Zelfde CPU en geheugen maar een Leadtek 8800 GTS, die op 660 / 1064 draait.

Draai GTR2, Race, etc 1920 x 1200 met max settings en haal gemiddeld 100 FPS, 8x AA 16x AF.

Met mijn oude kaart kwam ik niet verder dan 15 tot 20 FPS met deze settings, dat was dus niet speelbaar.

Mijn Leadtek had ik voor 413,= en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Met 1 gb ram kom je nergens, alle echt zware spellen hebbe minimaal 1.5 nodig, 2 gb is zwaar aanbevollen. 1 Gb is te weinig

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
als je een AM2 hebt, is het belachelijk om die cpu nu te vervangen want een 3800 is op dit moment nog zat snel
die kan je beter bijvoorbeeld volgend jaar vervangen
voor de echt zware games ga je volgens mij veel meer hebben aan wat extra geheugen dan aan die GTS, dus ik zou eerder voor de Ati gaan
die is ook een stuk goedkoper te krijgen en is niet bepaald traag

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de reactie....
De 8800GTS is mijn keuze geworde ... ik wil jullie graag allemaal bedanken voor jullie advies want het heeft wel duidelijk gemaakt wat ik wilde weten .
Ik koop in januari dan 1 gb geheuge bij en dan is het probleem helemaal opgelost ?:D
Mvg Kradius

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Hollanda schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:08:
Wat dacht je van een snellere CPU + 1950xt ?
Muah die cpu valt wel over te clocken hoor :D. Meer geheugen is naar mijn mening een betere keus, aangezien je met een snelle videokaart meestal wel op High wilt gamen, maar dan ga je hard lopen swappen met 1024MB RAM... En ik kan je vertellen dat het niet fijn is om 1 frame in 4 seconden gerendert te zien.
De 8800GTS is mijn keuze geworde ... ik wil jullie graag allemaal bedanken voor jullie advies want het heeft wel duidelijk gemaakt wat ik wilde weten .
OMG?
Je moet het zelf weten hoor, maar ik vind dit toch wel een domme keuze, zeker als je er 450 euro aan uitgeeft. Natuurlijk is het een goede keus videokaart, maar hiermee gaat je CPU je zo hard bottlenecken dat je er mischien maar 50% power uit krijgt. Bovendien zul je je videokaart voor een groot deel 'ongebruikt' laten, gezien je hiermee toch niet alles op High kunt gaan spelen, aangezien je maar 1024MB RAM hebt... Met high ga je dan toch wel swappen in de meeste spellen, en da's niet fijn.

De 1950 daarentegen matched wel aardig met je CPU, en met het extra geheugen zul je op High kunnen spelen daarmee, dus ik denk dat je in een aantal gevallen (zeker toekomstige spellen) beter uit bent met die 1e keus (1950 + mem).

Verwijderd

leonpwner1 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:56:
[...]

Muah die cpu valt wel over te clocken hoor :D. Meer geheugen is naar mijn mening een betere keus, aangezien je met een snelle videokaart meestal wel op High wilt gamen, maar dan ga je hard lopen swappen met 1024MB RAM... En ik kan je vertellen dat het niet fijn is om 1 frame in 4 seconden gerendert te zien.

[...]

OMG?
Je moet het zelf weten hoor, maar ik vind dit toch wel een domme keuze, zeker als je er 450 euro aan uitgeeft. Natuurlijk is het een goede keus videokaart, maar hiermee gaat je CPU je zo hard bottlenecken dat je er mischien maar 50% power uit krijgt. Bovendien zul je je videokaart voor een groot deel 'ongebruikt' laten, gezien je hiermee toch niet alles op High kunt gaan spelen, aangezien je maar 1024MB RAM hebt... Met high ga je dan toch wel swappen in de meeste spellen, en da's niet fijn.

De 1950 daarentegen matched wel aardig met je CPU, en met het extra geheugen zul je op High kunnen spelen daarmee, dus ik denk dat je in een aantal gevallen (zeker toekomstige spellen) beter uit bent met die 1e keus (1950 + mem).
Ik denk niet dat je reply nog veel zin heeft, de TS heeft de voor zijn gevoel beste keuze gemaakt, daardoor heeft het nu geen zin meer om hem nu nog raad te geven. Ik denk ook dat je eens op de vorige pagina moet kijken, er staat daar een link met een benchmark. Uit die benchmark is op te maken dat het geen fluit uit maakt. Iig wens ik de TS veel plezier met zijn nieuwe speeltje! Misschien topic op slot?

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:17:
[...]

Ik denk niet dat je reply nog veel zin heeft, de TS heeft de voor zijn gevoel beste keuze gemaakt, daardoor heeft het nu geen zin meer om hem nu nog raad te geven. Ik denk ook dat je eens op de vorige pagina moet kijken, er staat daar een link met een benchmark. Uit die benchmark is op te maken dat het geen fluit uit maakt. Iig wens ik de TS veel plezier met zijn nieuwe speeltje! Misschien topic op slot?
Wil je beweren dat ik lieg en dat je WEL fatsoenlijk de nieuwe next-gen games en battlefield 2 kan spelen met 1024MB RAM dan... Ik bedoel het slechts als waarschuwing, maar hij moet het natuurlijk zelf weten.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:06
de TS geeft ook aan dat hij in januari oid een geheugen upgrade koopt. Het is zijn eigen keuze idd. en als je de bencmarks mag geloven die waren gegeven denk ik dat hij ook wel een goede keuze heeft gemaakt. ik ben pas van 512mb nar 1gb aan ram geheugen gegaan en dat ik nou echt verschil merk kan ik niet zeggen. een vriend van mij ging ook van 1gb naar 2gb hij merkte het ook niet echt alleen laadtijden ja dat klopt en in windows met het uitpakken enz van grote bestanden.

• Avalaxy
whiplash1990 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:34:
de TS geeft ook aan dat hij in januari oid een geheugen upgrade koopt. Het is zijn eigen keuze idd. en als je de bencmarks mag geloven die waren gegeven denk ik dat hij ook wel een goede keuze heeft gemaakt. ik ben pas van 512mb nar 1gb aan ram geheugen gegaan en dat ik nou echt verschil merk kan ik niet zeggen. een vriend van mij ging ook van 1gb naar 2gb hij merkte het ook niet echt alleen laadtijden ja dat klopt en in windows met het uitpakken enz van grote bestanden.
Ja geheugen opzich doet nix als je het geen taak geeft, maar als ik Medieval 2 speel op high en ik maak heel veel units dan ga ik soms gigantisch swappen... Battlefield 2 kan ik ook niet met textures op high want dan swap ik ook. Company of Heroes, zelfde verhaal. En waarschijnlijk zal dit met alle toekomstige games zo zijn. Maar als hij een geheugen upgrade doet en op hoge reso gaat spelen is er idd waarschijnlijk niets aan de hand.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
dominator schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:19:
GTS is veel meer future proof als x1950 varianten. (juist DX10 :) ) Keuze lijkt mij simpel dus.
Dat moet nog maar blijken natuurlijk. Er zijn immers nog geen DX10 benchmarks, laat staan games*.
*En tegen de tijd dat die games er wel zijn is de GTS alweer achterhaald.
leonpwner1 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:21:
Ja geheugen opzich doet nix als je het geen taak geeft, maar als ik Medieval 2 speel op high en ik maak heel veel units dan ga ik soms gigantisch swappen... Battlefield 2 kan ik ook niet met textures op high want dan swap ik ook. Company of Heroes, zelfde verhaal. En waarschijnlijk zal dit met alle toekomstige games zo zijn. Maar als hij een geheugen upgrade doet en op hoge reso gaat spelen is er idd waarschijnlijk niets aan de hand.
En wat te denken van games als Gothic 3 en Oblivion? Die lusten ook flink wat meer dan 1GB. ;)

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:42
leonpwner1 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:56:
blablablablablablabla en nog meer geblaat
Ik snap niet waarom sommige mensen de x2 serie van amd ineens zo slecht vinden :?
Oke de c2d is beter maar de x2 serie zijn zeker geen slechte processoren ;)

Ook neemt de 640 mb videoram van de 8800GTS een deel van je geheugen over.
Ik heb iig geen last meer van swappen sinds ik de 8800GTS heb (ook niet bij bf2142 met 16xQA)

@ TS

Ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen (en ik kan het weten[ongeveer zelfde systeem]) ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Nano2009 op 20-12-2006 11:16 ]

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 15:50

Shva

aka Jos_theboss

mag ik ook advies vragen of is deze thread alleen voor de topic starter? ;p

Verwijderd

Vraag maar raak denkik.. Dat kan weer een gesloten topic schelen. Anders merk je het wel

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

ik heb:

asus A8n sli
AMD 3500+
7800gtx
1024 mb

draait resolutie van 1280*768 @ 26" monitor (hoger kan ie niet)

Wil standaard 4 AA draaien en 8 AF...
Wil detail ook zo hoog als mogelijk is...

wat kan ik het beste upgraden?
Modbreak:Graag geen topics kapen...

Doe zelf even de moeite om op te zoeken wat voor eisen de spel die je speelt heeft en wat voor hardware daarvoor relevant is. Nog los van de kaping geef je niet genoeg info om daar iets over te zeggen. Gewoon eigen inzet tonen dus :z

[ Voor 40% gewijzigd door dion_b op 21-12-2006 18:11 ]

Verwijderd

rare en lage resolutie voor zon monitor. Lukt het ook niet met lagere schermverversing? (60 hz)

Ik ben meer iemand van de nieuwe onderdelen, maar wat jij hebt lijkt mij redelijk op elkaar afgestemd. Ik denk dat je beter nog een jaar kunt wachten en dan in het tweede halfjaar vna 2007 een nieuwe intel conroe halen voor een budgetprijs en de dx10 kaarten zullen dan ook al wel goed lopen. Dat is mijn advies.
Wat je wel kunt doen als je dat nog niet hebt, is een geluidskaartje aanschaffen om je CPUminder te belasten. Of uitgebreid de overclocktopics lezen en koelen, zodat je meer performance uit je pc haalt.

edit

houd dit ook in de gaten:
http://www.tomshardware.c...verclocking-guide-part-1/

hier gaan meerdere delen op volgen en ik denk dat het voor de beginner een zeer duidelijke opzet is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 12:38 ]

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-07 08:58
8800 GTS geeft een grote bottleneck voor je cpu, een 7900 GTO geeft al een bottleneck bij je cpu. tenzij je hem op 2.6/2.8 Ghz clock dan zou het aardig lopen. ik raad je ook een ati zelf ik een die hard nvidia fan.
Het is maar wat je een bottleneck noemt. Met mijn 7900GTO@GTX, 3800+ (single core, non OC) en 1GB RAM haal ik nogsteeds 10500 3DMarks. Zelf heb ik de laatste tijd het idee dat er veel teveel geld wordt uitgegeven voor die 10% extra performance.

Mijn tip: Upgrade af en toe lekker je PC en stap eens in de 2 jaar over naar een nieuwe voordelige socket. In jou geval zou ik een 1950Pro kopen en de rest lekker laten zoals het is.

Verwijderd

Waar een mogelijke bottleneck ligt, wordt imo ook wel heel erg bepaald door de resolutie die je gebruikt. Heel veel mensen gebruiken geen extreem hoge resolutie en in dat geval is een cpu sneller de bottleneck, maar 1600 x 1200 heeft in veel gevallen echt wel de 512 MB minimaal nodig bij een videokaart. Je moet bedenken wat je zelf draaien wilt en wanneer je plant om je complete systeem te gaan vervangen. Dan kun je pas echt kijken of je een onderdeel koopt for a lifetime of voor een korte termijn als oplossing totdat er veel dx10 kaarten zijn bijvoorbeeld.

Ik vind het in elk geval heel erg zonde, wanneer je een achterhaalde computer gaat updaten met een 450 euro videokaart, tenzij je binnen een redelijke tijd alles gaat vervangen, zodat je je videokaart opnieuw kunt gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 14:09 ]

Verwijderd

Shva schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:17:
ik heb:

asus A8n sli
AMD 3500+
7800gtx
1024 mb

draait resolutie van 1280*768 @ 26" monitor (hoger kan ie niet)

Wil standaard 4 AA draaien en 8 AF...
Wil detail ook zo hoog als mogelijk is...

wat kan ik het beste upgraden?
Je videokaart.
En een 8800GTS kopen.
Wat iedereen verteld over een bottleneck is totale zever.
een AMD 3500+ voldoet meer dan genoeg als je niet op 800*600 speelt met alles op low.
Vanaf wanneer ja met 4xAA en 16xAF en alles high begint te spelen op 1024*786 of hoger..
Is de bottleneck al zodanig klein (5fps) met een Dual core @ 2.6Ghz.
En 8800GTS zal zelf nog met die bottleneck 'wat praktisch niks is bij hoge settings'
2-3x beter zijn dan je huidige kaart. Een echte aanwinst dus. Als je er 420 voor over hebt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:37:
[...]

Je videokaart.
En een 8800GTS kopen.
Wat iedereen verteld over een bottleneck is totale zever.
een AMD 3500+ voldoet meer dan genoeg als je niet op 800*600 speelt met alles op low.
Vanaf wanneer ja met 4xAA en 16xAF en alles high begint te spelen op 1024*786 of hoger..
Is de bottleneck al zodanig klein (5fps) met een Dual core @ 2.6Ghz.
En 8800GTS zal zelf nog met die bottleneck 'wat praktisch niks is bij hoge settings'
2-3x beter zijn dan je huidige kaart. Een echte aanwinst dus. Als je er 420 voor over hebt.
Geen bottleneck? :? Kijk hier eens naar:
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2006/11/29/geforce_8800_needs_the_fastest_cpu/image6.gif
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2006/11/29/geforce_8800_needs_the_fastest_cpu/image7.gif
"Intel" is het systeem met een X6800 processor, en "AMD" is met een FX60 processor. En die FX60 is een stuk sneller dan de hierboven genoemde 3500+. Je ziet hier duidelijk dat er bij gebruik van een snellere processor veel winst behaald wordt. De processor is hier duidelijk de bottleneck. Bij een 3500+ zal dat alleen maar meer zijn.
Bij erg hoge resoluties en veel AA/AF is het verschil minder en soms te verwaarlozen, maar op 1280x768 is de processor absoluut de bottleneck. Zelfs als je AA en AF vol open zet.

In dit specifieke geval zou ik geen 8800GTS erin zetten, alleen als de processor ook mee geupgrade wordt. In de tests wordt bovendien ook 2GB geheugen gebruikt, waar hier sprake is van 1GB.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:37:
[...]

Nou... ik denk dat AI en (vooral) Physics intensieve games zoals Faces of War nou niet echt lekker draaien op een stock 3500+ waarmee je op high wilt draaien... Zo kan ik nog wel wat cpu intensieve games noemen die ws niet goed meer draaien op een 3500+. Tenzij je hem overclockt natuurlijk, dat ding lust van wel 3 GHz :D

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

leonpwner1 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:02:
[...]

Nou... ik denk dat AI en (vooral) Physics intensieve games zoals Faces of War nou niet echt lekker draaien op een stock 3500+ waarmee je op high wilt draaien... Zo kan ik nog wel wat cpu intensieve games noemen die ws niet goed meer draaien op een 3500+. Tenzij je hem overclockt natuurlijk, dat ding lust van wel 3 GHz :D
kan ik dat ding 900 mhz overclocken ? :+

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-07 21:19
Al bottleneckt die CPU de GTS bij 1280x1024 met de hele reutemeteut aan, wat maakt het nu uit of je nu 100 of 200fps draait?! Ik zie het probleem niet...

Wanneer je pas rond de 50-60fps komt, maakt die cpu nauwelijks nog iets uit, zo'n 3800+ is dan meer dan genoeg.

Dus neem gewoon lekker die GTS, en later nog eens wat geheugen erbij.

Verwijderd

Shva, ik denk nog steeds dat mijn advies het beste was. Het zou belachelijk zijn om voor een pc die je nieuw voor 600 euri in elkaar kan zetten, een videokaart van 450 zou kopen. GTS is echt voor goede processors en die zijn voor jouw socket niet eens te vinden. Met jouw pc, kun je games nog even spelen en over een jaartje staat de markt een stuk gunstiger voor next gen gamers, met betaalbare kaarten.

Verwijderd

SuB-ZeuZ schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:58:
Al bottleneckt die CPU de GTS bij 1280x1024 met de hele reutemeteut aan, wat maakt het nu uit of je nu 100 of 200fps draait?! Ik zie het probleem niet...

Wanneer je pas rond de 50-60fps komt, maakt die cpu nauwelijks nog iets uit, zo'n 3800+ is dan meer dan genoeg.

Jep , helemaal waar.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SuB-ZeuZ schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:58:

Waarom dan niet een goedkopere kaart van de helft aan euro's minder die weinig verschil maakt qua prestaties?

Edit: Verder eens met Chewing.

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-07 21:19
Weinig verschil maakt qua prestaties? Volgens mij maakt het wel degelijk heel wat uit qua prestaties. Met de steeds shader intensievere games wordt de voorsprong steeds maar groter voor de 8 serie tov de x19xx.
Pagina: 1