Toon posts:

Een 19" Monitor voor een Power Mac 7600/120

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor nog geen halve apple en een half ei een Power Mac 7600/120 in bezit gekregen. . .komt uit een kringloop winkel. Het ding loopt goed en op een scherm zoals Mac Color Display draait ie goed.

Voorheen had in een Mac IIcx (of xcII of cxII ???. . .inmiddels op de sloop) en had een groot 19" zwart/wit monitor om twee A4 pagina's volledig weer te geven. Ik wilde de kaart, met 15-pin D-connetor, uit de IIcx voor die monitor in de Power Mac steken maar de aansluiting op het board past niet.

Vraag

Bestaat er een kaart voor de 7600/120 waarmee ik de 19" monitor kan gebruiken?

De monitor is een

Radius TPD 19TM
FCC ID HUX TPD-19
Serial # DCH1510A0086

Als ik hier enige een JA-antwoord op krijg ga ik verder zoeken waar ik een dergelijke kaart kan kopen.

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wees eens even duidelijk over de aansluiting van de monitor :o

Een 15p D connector wijst op een 'standaard' Apple connector en die is juist wel per default op de 7600 aanwezig. Enige 15-pins die ik me kan voorstellen die niet standaard aanwezig is, is een HD15 ("VGA") connector. In dat geval heb je een PCI videokaart voor Mac nodig met HD15 uitgang. Dat kan alles zijn van een bejaarde IMS Twin Turbo (mooi ding met Mac-versie van Imagine128 chip en zowel D15 als HD15 uitgangen) tot en met een Radeon 7000 PCI (totaal overkill voor zo'n oude bak).

Maar misschien is dit een andere connector. Geef eens duidelijke omschrijving van dat ding :z

Oslik blyat! Oslik!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
[edit: goed lezen]

Ik weet welke aansluiting je bedoelt, er zijn geen losse kaarten gemaakt met deze aansluiting en ook zijn er geen omvormerkabels voor. Kijk maar naar hoe groot de plug is, die is een stukje dikker dan de sleuven van de sloten aan de achterkant ;)
Het probleem met deze aansluiting is dat de synchronisatie anders is dan die van VGA.
2x horizontaal, 1x verticaal, 2x verticaal, 1x horizontaal (en weer opnieuw).
Kan hier helaas niet zo snel wat over vinden is immers voor het internet tijdperk ;)

Wel mooi scherm die zwart wit voor 2x A4, heb er wel eens 1 gehad :)

Aansluiting is een brede plug met ongeveer 40 pinnetjes ongeveer 3x een D-SUB plug maar dan met dikke brede pinnen.

[ Voor 100% gewijzigd door Uberprutser op 19-12-2006 23:01 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Er zijn wel verloopstukjes voor de aansluiting die Apple vroeger gebruikte naar VGA te krijgen.

Ik heb ze vroeger wel op een SE/30 met interne videocard gehad. Je hebt een verloopje nodig waarmee de sync op green kan worden gezet zodat je een multisync scherm kunt aansluiten.

Ik heb misschien bij mij op zolder nog wel zo'n verloopje liggen.

Laat even weten wat voor aansluiting je monitor heeft.

Er zijn overigens nog wel PCI-kaarten te krijgen die je grafische prestaties tot (voor die tijd) grote hoogten opstuwen.

Kijk voor meer info ook even hier: http://main.system7today.com/articles/videocards.html