Ik heb afgelopen weekeind eindelijk na veel zoeken, lezen, vergelijken en kwijlen eindelijk een LCD gekocht. Het resultaat de sony 40w2000 omdat voor mij al wel vast stond dat ik een full-HD LCD wilde hebben. In de handleiding staat dat ik in de PC ingang een signaal van maximaal 1080i kan stoppen. Nu probeer ik met mijn computer met windhoos XP pro, radeon 9800 pro dit voor elkaar te krijgen maar krijg steeds de melding op het LCD "niet ondersteund signaal pas uw pc aan". terwijl ik gebruik maak van de nieuwste ati drivers en de optie "add 1080i30 in the display manager" bij HDTV support heb aangevinkd. Iemand enig idee hoe ik een hogere resolutie dan 1360x768 60Hz op mijn LCD klan toveren?
Verwijderd
Ik zit aan dezelfde TV te denken en heb hem getest met een HDMI kabel. Via deze aansluiting kun je 1 op 1 pixel mapping doen. Via een VGA aansluiting heb ik het nog niet getest maar het rare is dat volgens de specs het panel 1920 x 1440 is dus probeer dat er eens in te stoppen. Ben erg nieuwsgierig of dit lukt...
Hier heb je een DVI > HDMI kabel voor nodig, te koop bij verschillende winkels (mediamarkt bv).
Misschien moet je powerstrip gebruiken om t scherm op 1 op andere manier op 1080i25hz te kunnen aansturen mocht ie problemen geven bij 1080i30hz.
Misschien moet je powerstrip gebruiken om t scherm op 1 op andere manier op 1080i25hz te kunnen aansturen mocht ie problemen geven bij 1080i30hz.
Ik heb dezelfde TV. Hij zit alleen nog in de doos ivm verhuizing
Ik wil erg graag via mijn laptop op gaan gamen. maar 1080i 25 tot 30 Hz heeft dat geen invloed op beeldkwaliteit van de games. Ik heb een asus laptop met X1700 512mb videogeheugen. Trekt die videokaart dit wel om op 1920x1080 een spel te projecteren op je tv of gaat de performance dan achteruit, Speel Oblivion, NWN 2, SW Empires at War, en andere strategie spellen...
Ik wil erg graag via mijn laptop op gaan gamen. maar 1080i 25 tot 30 Hz heeft dat geen invloed op beeldkwaliteit van de games. Ik heb een asus laptop met X1700 512mb videogeheugen. Trekt die videokaart dit wel om op 1920x1080 een spel te projecteren op je tv of gaat de performance dan achteruit, Speel Oblivion, NWN 2, SW Empires at War, en andere strategie spellen...
Is er niemand die ervaring heeft met het aansturen van 1920 x nogwat bij dit scherm. Ik heb al verschillende frequenties geprobeerd (25,30,50,60) maar niks werkt. Het is mij onlangs wel gelukt om 1280x720 60 Hz eri te krijgen, maar das nog een lagere resolutie als via VGA.
[ Voor 25% gewijzigd door wallage op 27-12-2006 21:44 ]
Verwijderd
Ik vrees dat je geen hogere PC resulutie op dit scherm gaat halen, op kieskeurig werd deze vraag ook al gesteld. 1360x768 is schijnbaar de native PC resolutie van dit scherm (op mijn Philips 42PF9631 is dat 1024x768) en ben daar opzich tevreden over (goed leesbaar).wallage schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:43:
Is er niemand die ervaring heeft met het aansturen van 1920 x nogwat bij dit scherm. Ik heb al verschillende frequenties geprobeerd (25,30,50,60) maar niks werkt. Het is mij onlangs wel gelukt om 1280x720 60 Hz eri te krijgen, maar das nog een lagere resolutie als via VGA.
Verwijderd
Ik ben bang dat er weinig tot geen enkele videokaart is die Oblivion op een resolutie van 1920x1080 kan spelen. Al helemaal niet in een laptop! Oblivion is zo zwaar dat 1024x768 al lastig zal zijn met wat details aan.Greekmaster schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:08:
Ik heb dezelfde TV. Hij zit alleen nog in de doos ivm verhuizing
Leuk zo'n full-hd maar tot nu toe zul je er niet veel gebruik van kunnen maken. Straks met de Blu-ray HDMI spelers wel maar daar moet je nog even voor wachten.
Deze resolutie 1360x768 kom je heel vaak tegen en is eigenlijk 720P iets gedownscaled volgens mij. Is goed genoeg hoor!
ik heb de ps3 op 1080p thuis gehad en das echt een nieuwe belevenis. Er zat ook een blue-ray disk bij maar daar was ik niet kapot van. heb wat streaming filmpjes via de xbox360 op 1080i afgespeeld en zag er veel strakker uit. Was denk ik een slechte film ofzo. Maar het dashboard en de games op de ps3 zijn echt super.
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:09:
[...]
Ik ben bang dat er weinig tot geen enkele videokaart is die Oblivion op een resolutie van 1920x1080 kan spelen. Al helemaal niet in een laptop! Oblivion is zo zwaar dat 1024x768 al lastig zal zijn met wat details aan.
Leuk zo'n full-hd maar tot nu toe zul je er niet veel gebruik van kunnen maken. Straks met de Blu-ray HDMI spelers wel maar daar moet je nog even voor wachten.
Deze resolutie 1360x768 kom je heel vaak tegen en is eigenlijk 720P iets gedownscaled volgens mij. Is goed genoeg hoor!
Verwijderd
nou ja dat geloof ik best maar ik kijk me nu al de ogen uit sinds ik die xbox heb. Heb hem nu 3 dagen en draai op 1080i op m'n hdtv. Geweldig gewoon, en het zal ongetwijfeld weer mooier en beter kunnen maar dat boeit mij op dit moment niks.wallage schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:36:
ik heb de ps3 op 1080p thuis gehad en das echt een nieuwe belevenis. Er zat ook een blue-ray disk bij maar daar was ik niet kapot van. heb wat streaming filmpjes via de xbox360 op 1080i afgespeeld en zag er veel strakker uit. Was denk ik een slechte film ofzo. Maar het dashboard en de games op de ps3 zijn echt super.
[...]
Games op de Xbox zijn ook superMaar het dashboard en de games op de ps3 zijn echt super.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 09:56 ]
Pagina: 1