Goede Coax kabel voor een redelijke prijs

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 13:40
Ik ben op zoek naar een goede COAX kabel, voor een redelijke prijs. Nu lees ik veel positieve dingen over Hirschmann kabels. Paar quotes van sites die ik tegengekomen ben in mijn zoektocht, meningen / feiten:

- De grijze coax is beter afgeschermd (d.m.v. koperen folie en omvlechting) dan een witte (vertind koper) en zorgt daarnaast voor minder verlies.

- Die plastic stekkertjes: afblijven! Te veel interferrentie (instraling van buitenaf). Je kunt beter een paar fatsoenlijke metalen coax-stekkertjes kopen (kijk eens in de Conrad of SkyTronic catalogus

- Gouden regel: een goede kabel = rond 1 euro per meter kabel

- "De beste kabel is de KOKA kabel van Hirschmann. Hiervan gewoon de witte kabel kopen."

- Als stekkers de afgeschermde van Hirschmann gebruiken namelijk de Kokwi en de Koswi

Ook kwam ik deze 'kant-en-klare' kabel tegen:
Profigold Video coax kabel 10M (male-female) Is dat een goeie of toch maar voor een Hirschmann gaan? Andere suggesties?

Alvast bedankt! :)

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

je moet niet met die crappy coax stekkertjes werken, maar met satteliet draai stekkertjes. Hier thuis heb ik behoorlijk wat oude BNC netwerk kabels gebruikt. Die hebben echt uitstekende beeldkwaliteit over lang afstanden.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 20:40 ]

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Behalve de al genoemde RH KOKA-799 (prijs tussen 70 cent en 1 euro) kan je eens kijken of je de equivalente kabel van WISI kan vinden (MK60 meen ik). Ook een Duits merk, en ook goed spul. Met een beetje geluk net iets goedkoper. Wat de stekkertjes betreft: F-connectoren (van die draaiwartels dus) aan de splitters, en de spuitgietstekkertjes-in-twee-delen van RH die hierboven ook al genoemd worden voor in de contactdozen en achterin de TV. Wat betreft die Profigold kabel: ik denk niet dat je verschil gaat merken met een zelfgebreid kabeltje van minder dan de helft van de prijs.

[ Voor 44% gewijzigd door mae-t.net op 18-12-2006 20:49 ]

Verwijderd

dat kan er maar een zijn en dat is de Canare Digilex gold 2.
Voor een leuke prijs van 18.75.

Hiervoor koop je een kabel die menig duurdere kabels het laat afweten.

Google en lees over deze gruwelijke kabel.

te koop bij Vocas in Hilversum wel eerst bellen want hun halen ze uit japan je weet maar nooit.

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ga gewoon langs de elektronicaboer en vraag daar welke coaxkabel het beste in jouw budget past voor de lengte die je nodig hebt. Een dikke, stugge kabel met massieve koperen kern (en eventueel koperen buitenmantel) zal sowieso al een stuk beter zijn dan die rommel van de Gamma. Ik heb zelf montagekabel en bedea 12 van Hemmink en dat is prima spul. Geen idee wat dat per meter kost. ;)

Die metalen stekkertjes van Hirschmann kosten geloof ik nog geen twee euro per stuk en worden bij de meeste elektronikaboeren verkocht. Die metalen stekkers bij Conrad zijn niet van Hirschmann, maar die werken ook prima.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:39:
je moet niet met die crappy coax stekkertjes werken, maar met satteliet draai stekkertjes. Hier thuis heb ik behoorlijk wat oude BNC netwerk kabels gebruikt. Die hebben echt uitstekende beeldkwaliteit over lang afstanden.
Even voor de duidelijkheid, BNC is geen kabel maar een connector. Oftewel wat jij een stekkertje noemt. Ik neem aan dat je 10Base/2 coax kabels gebruikt hebt? Dat gaat meestal prima werken, maar 't is wel 50 Ohm, terwijl de standaard voor TV/radio coax 75 Ohm is.

Ik zou gewoon gaan voor goede kabels die voor TV/radio bedoeld zijn. Hirschmann is dan geen beroerde keuze. ;)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

evEndzhar schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:47:
Een dikke, stugge kabel met massieve koperen kern (en eventueel koperen buitenmantel) zal sowieso al een stuk beter zijn dan die rommel van de Gamma.
Die rommel van de Gamma is overigens ook prima hoor ;)
De 6.5mm2 kabel icm goeie pluggen (die ook in de Gamma te verkijgen zijn) geven hier prima beeld :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Symphony-X
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:11:
dat kan er maar een zijn en dat is de Canare Digilex gold 2.
Voor een leuke prijs van 18.75.

Hiervoor koop je een kabel die menig duurdere kabels het laat afweten.

Google en lees over deze gruwelijke kabel.

te koop bij Vocas in Hilversum wel eerst bellen want hun halen ze uit japan je weet maar nooit.
Uhm ja, maar dat is de 1 meter variant? Ik heb ongeveer 7 meter nodig, dus kom je op een 10 meter kabel. En in die vorm is die Kanari wel erg duur denk ik (kan op die site niks vinden over de kabel).

• Symphony-X
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:39:
Bedoel je zoiets?
http://www.kabeleurope.nl/productinfo.php?id=796

Die zit qua prijs ook prima; de complete 10 meter kabel voor 25 euro.

• Symphony-X
*kick*

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 17:34
Ik zou gewoon de KOKA799. nemen hier van kun je makkelijk de dempings waarde van op zoeken,dat is bij die super edelmetalen magische coax maar afwachten

paar voorbeelden

RG11A/U Coaxkabel , Impedance: 75 Ω , Conductor: 7x0.40 mm , Material: Tinned Copper
Outer material: Black PVC, Outer diameter: 10,30 mm , Shield: copper Rol: 100 meter
Attenuation dB/100m,
75 MHz 5.00 db ,
100 MHz 7.5 db,
200 MHz 11 db
500 MHz 18.50 db ,
600 MHz 19.80 db,
800 MHz 24 db,
950 MHz 27 db

COAX 12 Coax kabel , 7.0mm, 75 Ω , rol 100meter
Type: COAX12
Impedance: 75 Ohm
Conductor: 0.72 mm
Material: tinned copper
Outer material: grey PVC
Outer diameter: 7.0 mm
Shield: copper
Attenuation dB/100m
100 MHz 11.9 dB
500 Mhz 25.6 dB
950 MHz 31.8 dB
2050 MHz 47.0 db
2400 MHz 49.2 db

HIRSCHMANN 75ohm COAXKABEL
Zeer professionele coaxkabel (cell-PE, stikstof geinjecteerd) met meteraanduiding.

Demping: 18,5 dB per 100m (860 MHz)

hier nog een aanvulling:http://www.epanorama.net/documents/wiring/coaxcable.html

[ Voor 5% gewijzigd door tita_tovenaar op 20-12-2006 13:37 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Pagina: 1