Toon posts:

[Koptelefoon] Philips SBC HP120

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik heb hier nog een Philips koptelefoon liggen van het type SBC HP120. Nu is de jack aan het einde ervan af, dus ik zie nu 3 draden. Ik neem aan dat dit 1 nuldraad, een fasedraad voor rechts en een fasedraad voor links betreft. Ik heb dus wel zo ongeveer een idee van hoe ik hem moet aansluiten, maar ik heb geen idee van links of rechts. Google helpt me helaas ook al niet verder. Ik heb even een paar foto's gemaaktom de situatie te schetsen:

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/2254/dsc00076at7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/8246/dsc00074mj6.th.jpg

Zoals jullie hopelijk zien zijn er 3 draden: blauw, rood en gewoon koper. Hoe moet ik deze op een gewone 3,5 mm jack aansluiten?

Verder wil ik nog vragen of iemand ervaring heeft met deze hoofdtelefoon, of het geluid een beetje goed is (vooral qua bass-weergave).

Alvast bedankt _/-\o_

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik neem aan dat blauw links is en rood rechts, maar dat lijkt me makkelijk uit te proberen. Van het stekkertje is het puntje links, het midden rechts en het achterste stuk de aarde.

Ik heb geen ervaring met de HP120, maar ik heb een HP160 die het best aardig doet. Ik weet niet tot hoeverre deze te vergelijken zijn.

Veel succes. ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op deze PDF staat het voor een 3,5 mm jack :)

Ik gok zelf dat rood rechts is (da's meestal zo, ezelsbruggetje) en blauw links. De blanke draad is dan de aarde (sleeve / GND) en dat moet haast wel zo zijn, want de blanke is de enige die niet geisoleerd is. En GND wordt ook vaak als isolatie gebruikt, scheelt sluiting in geval van draadbreuk :)

Specifieke ervaringen kan ik je helaas niet geven, maar over het algemen ben ik prima tevreden geweest over de dopjes die ik ooit van Philips heb gehad :)

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 18-12-2006 23:25 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hartstikke bedankt! Ik ga donderdag eens even wat ermee rotzooien, kheb nu nog schoolexamenweek :o :P