Toon posts:

[exchange] mailboxen legen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zoek naar een oplossing voor het volgende probleem.

Binnen de organisatie hebben we 2 domeinen met daarin 3 exchange servers.
1 front-end en 2 back-end servers.

1 domein is een soort demonstratie netwerk het is de bedoeling dat er op deze backend server automatisch de mailboxen na een dag geleegd worden.

Ik heb al gekeken naar recipient policies maar die gelden gelijk voor alle exchange servers binnen de organisatie.

Is er een andere manier om de mailboxen elke dag automatisch te laten opschonen?

Alvast bedankt,

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
exmerge gebruiken en dan hem zo instellen dat de mail niet wordt gekopieerd naar een .pst maar wordt gemoved :P (en dan met de scheduler de .pst files deleten)

simpel maar effectief

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ik kan alleen de berichten copieren niet moven. ik kan het verder ook nergens instellen in exmerge.

Maar er moet toch een andere (geautomatiseerde) manier zijn om deze mailboxen leeg te halen?

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Je hebt het antwoord al gegeven, met een policy doe je dit.

Je maakt gewoon een nieuwe policy waarin je enkel die ene backendserver zet. Hierin stel je in dat mails ouder dan een bepaalde tijd gewist mogen worden.

Verwijderd

Topicstarter
en wat voor policy moet dit zijn (system policy?).

Een recipient policy krijg ik alleen werkend voor de gehele exchange organisatie.

Verwijderd

Je moet een nieuwe recipient policy aanmaken, mailbox manager selecteren en dan een beetje creatief zijn met je ldap query :)
En een beetje meer eigen inzet mag ook wel :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het vanmiddag testen in testomgeving

alvast bedankt,

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:28:
ik kan alleen de berichten copieren niet moven. ik kan het verder ook nergens instellen in exmerge.

Maar er moet toch een andere (geautomatiseerde) manier zijn om deze mailboxen leeg te halen?
Of je moet de crappy manier gebruiken die ik wel eens gebruikt heb(msX5.5). Stel de mailboxen in om binnenkomende mail automatisch alles naar deleted items te sturen. Stel deleted items in dat bij het sluiten van outlook de deleted items wordt geleegd. Schedule het opstarten van outlook en het sluiten daarvan. Maar that's dirty, de exmerge oplossing is mooier imho.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:28:

beter lezen, je kan namlijk keurig 'archive to store' kiezen onder 'options' er staat zelfs bij dat je dan de berichten van de SOURCE store delete.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
De manier om het via de policies te doen werkt keurig.

Via de filter optie kan ik inderdaad voor een bepaalde mailstore/server/gebruiker kiezen.

Hartstikke bedankt, _/-\o_
Pagina: 1