Toon posts:

netwerk achter een wireless router bereiken met client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende:

- knip -

naar aanleiding van de reacties die ik kreeg en feedback van vrienden ben ik nu al een eindje verder gekomen

ik heb dus in feite een wireless accesshub&router van Conceptronic

ik zit op het TUDelft netwerk in mijn kamer op campus

mijn router is nu ingelogd op het netwerk met zijn eigen netwerk IP adres

ik wil NIET dat die router een eigen netwerk maakt, maar alleen mijn laptop in staat stelt te kunnen inloggen via zijn eigen gebruikelijke netwerk ip

normaalgesproken als mijn laptop met kabel in de muur is geplugged krijgt hij een ip adres van 172.20.27.153 ik installeer dan een PPPoE protocol op die local area connection waarmee ik dan inlog op het internet. dit moet allemaal behouden blijven.

de router moet dus in principe gewoon de kabel vervangen en niks meer. ik wil nog steeds mijn netwerk ip van 172.20.27.153 behouden en vervolgens een dial up connection kunnen maken om op internet te komen.

@fish: ik had dat geprobeerd wat je zei, maar het lukt dan niet om een wireless verbinding te maken met de wireless router. ik kijk dan in "view available wireless networkes", ik zie mijn access point staan, ik probeer te connecten, en dan blijkt hij haken op "acquiring network address"

[ Voor 218% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 01:31 ]

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-03 08:11
Verbinding maken met ander netwerk. Zal je poorten open moeten zetten op je router en een VPN-server op moeten zetten. Met VPN kan je een beveiligde verbinding leggen met een ander netwerk.

Of zit ik er helemaal naast ? Nee :)

• MAX3400
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sowieso moet je je router ongeveer onbeveiligd open zetten omdat je moet kunnen browsen naar een hogere laag in je tekening. Kijk eens bij Microsoft over issues omtrent NetBIOS.

Verder is maar de vraag of het aan de andere kant mag; voor hetzelfde geldt zit jij op een switch van KORVEZEE waar je helemaal niet mag rondsnuffelen op het netwerk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Als je over een router heen (wel of geen NAT maakt dan niet zoveel uit) wil kunnen browsen, dan moet je daar de faciliteiten voor hebben.

Dan kan door middel van een WINS/NBNS server, een WINS/NBNS proxy, het forwarden van NetBIOS broadcasts en zo nog wat technieken, maar het kan niet zonder meer.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
het enige doel van mijn wireless router is in feite het verminderne van alle kabels in mijn kamer, en zodat ik met mijn laptop rustig overal kan zitten. ik wil nog wel gewoon op het korvezee netwerk komen

• MAX3400
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Cyclonis: op GoT hebben we een edit-knop. Gebruik deze ajb want anders kan men het interpreteren als kicken van je eigen topic en dat mag niet (binnen 24 uur) tenzij het echt volledig nieuwe info is die je post.

Kijk even naar StevenK in "netwerk achter een wireless router berei..." en pak dan Google er eens bij.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Niet de wan kant aansluiten ...
dhcp disabelen

geef de lankant een ip adres wat niet (kan) bestaan op het korvezee netwerk
configureer de router. +laptop (wep etc ....)
En stel dan de ip configuratie van je laptop in alsof die gewoon in het kovezee netwerk hangt

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 18-12-2006 22:08 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
hi fish, bedoel je dat ik de stekker niet in de WAN ingang moet steken maar in een van de andere ingangen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jup ...

Iperf

Pagina: 1