Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

eerste maand na registratie geen aanbod mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Hey,
Gezien het aantal ads die gezet worden door oplichters/handelaars/snabbelaars etc is het misschien wijs om nieuw geregistreerden geen advertenties te laten plaatsen... In ieder geval voor een bepaalde periode.

Ook irriteer ik me aan snabbelaars die ps3/xbox360/wii etc opkopen en voor een hogere prijs proberen te verkopen. Ik weet niet of hier al een policy voor is...

[ Voor 5% gewijzigd door kalechinees op 18-12-2006 19:51 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Ik quote mezelf even:
Longbeard schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 00:18:
Een toegangsbeperking zal geen oplossing bieden voor de te hoge vraagprijs of te lage biedprijs. Dat er extreem veel wordt gevraagt of te weinig wordt geboden beperkt zich niet alleen tot de pas geregistreerde tweaker, ook langer geregistreerde users maken zich hier "schuldig" aan.

Een nieuw user-account registreren is mogelijk, echter zullen wij, wanneer we een kloon-account ontdekken, dit kloon account bannen en de user krijgt een mailtje. De advertenties worden in dergelijke gevallen dan ook meteen verwijderd. De user krijgt in een dergelijk geval ook geen kans om een reputatie via de User Feedback op te bouwen.

Zoals /me Erkens al aangeeft, is de methode om HK-XS te verlenen voor Vraag en Aanbod geen oplossing. Daarnaast voel ik er weinig voor om enige beperking aan het gebruik vanV&A aan oude of nieuwe users op te leggen. Vraag en Aanbod is bedoeld om de users de gelegenheid te geven om producten te (ver)kopen, een beperking zal een belemmering vormen zodat potentieel interessante producten niet in Vraag en Aanbod komen te staan maar op andere site's. Een beperking zal, mijns inziens, het aangegeven probleem dan ook niet oplossen. De oplossing zal uit de gebruiker van Vraag en Aanbod zelf moeten komen, door bijvoorbeeld goed onderbouwde User Feedbacks te geven, door zelf "normale" prijzen te vragen. Ik vermoed dan ook dat in de loop der tijd de prijzen weer zullen normaliseren, aangezien het te veel vragen of te weinig bieden niet tot een koop of verkoop zal lijden.