Toon posts:

tweede gateway verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb sinds vandaag een tweede verbindingsicoon rechtsonderin staan.
Het betreft een internet gateway, als ik die probeer te disablen, zegt ie dat ie bezig is.
Ik heb ook een continue netwerkbelasting van 0 tot 0,19% (flikkert heel constant binnen 1 seconde ope en neer)
Ben vandaag ok teruggekomen uit het buitenland (frankrijk) en heb ook daar met m'n laprtop op internet gezeten via wifi.
Weet iemand hoe ik dit weg krijg? en hoe dit is ontstaan?
thnx
Eric

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Vertel ons eerst wat voor soort verbindingen het zijn.
Is er eentje ethernet(LAN) en de andere WIFI?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je een 'Internet Gateway' icoon hebt staan betekent het dat je waarschijnlijk in frankrijk per ongeluk UPnP hebt aangezet op je laptop, en je router thuis ondersteunt dit, dus zie je nu je weer thuis bent je internetconnectie van je router, naast die van je netwerkkaart.

Ga naar het configuratiescherm, dan naar 'software', dan naar 'Windows onderdelen toevoegen of verwijderen', dan klik je op details bij 'Netwerkservices', dan haal je het vinkje weg bij 'UPnP-Gebruikersinterface'.
Dan op ok, volgende enzovoorts.
Nu is het icoon waarschijnlijk weg

[ Voor 34% gewijzigd door assembler op 18-12-2006 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Assembler,

Ik heb de bovenste optie weggevinkt bij deze networkservices.(internet gateway device discovery)
De Unpnp was niet actief alleen deze, nu lijkt het opgelost, het icoontje is weg.
Alleen zie ik nu op mijn desktopmachine dat daar deze optie nog steeds is aangevinkt.
Hier heb ik alleen niet een 2e icoon rechtsonder??
Ze zitten allebei op dezelfde router?
Iig alvast bedankt.
Eric

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Die optie 'UPnP-gebruikersinterface' geeft een icoon weer voor elk upnp apparaat.Die andere is het overkoepelende geheel, zonder die optie 'device discovery' doet die interface het ook niet, andersom wel, en heb je dus geen icoontje.

Verwijderd

Topicstarter
Nah, ik heb windows opnieuw geinstalleerd op mijn laptop die dus steeds die gateway verbinding gaf.
Maar re blijft een gateway verbinding komen?
Deze is continue bezig met een connect en disconnect-actie.
Kan het misschien zijn dat ik een bios virus heb?
Ik bedoel te zeggen dat ik deze verbinding nooit heb aangemaakt.
Wat ook vreemd is, is dat als ik van een andere pc via het netwerk op deze pc wil komen, er wordt gevraagd om een wachtwoord ? Terwijl ik nooit een wachtwoord ergens heb ingesteld?
Kan het misschien ook zo zijn dat mijn internet kaart niet meer ok is?
Pagina: 1