[Suse 10.2] - Rare Java Problemen

Pagina: 1
Acties:

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 19:11
Beste mensen,

Ik ben nu al een paar dagen aan het klieren met opensuse 10.2 , java en eclipse.

Het begon allemaal een wwekje geleden. Java 6 is uit en ik dacht eens kijken hoe dat preformt en of tie leuk is.

Nou preformen deed tie goed.. maar nu niet meer.

Het begon ermee dat java 6 en phpeclipse (plugin voor eclipse) niet goed samenwerkte. Als ik een bestand wil safen dan mag dat sluit eclipse zichzelf plots helemaal af en krijg ik een volgende log file

[i]#
# An unexpected error has been detected by Java Runtime Environment:
#
# SIGSEGV (0xb) at pc=0xb336d867, pid=26060, tid=3084655504
#
# Java VM: Java HotSpot(TM) Client VM (1.6.0-b105 mixed mode, sharing)
# Problematic frame:
# C [libxul.so+0x4d6867] _ZN18nsAString_internal6AssignERKS_+0x9
#
# If you would like to submit a bug report, please visit:
# http://java.sun.com/webapps/bugreport/crash.jsp
#[/i]

Ik besloot dus om eclipse te patchen via de software update van eclipse zelf. Ook dit bracht geen oplossing.

Vervolgens heb ik via yast java6 weer gedeinstalleerd, geen oplossing.

Vervolgens heb ik via yast alle java gerealteerde producten verwijderd, geen oplossing.

Vervolgens heb ik de eclipse geinstalleerd die meegeleverd is bij Suse. Geen oplossing. Deze wil totaal niet meer starten, en kreeg ik een enorm log-file met de volgende `header`

[i]!SESSION 2006-12-18 18:26:11.032 -----------------------------------------------
eclipse.buildId=M20060921-0945
java.version=1.5.0_08
java.vendor=Sun Microsystems Inc.
BootLoader constants: OS=linux, ARCH=x86, WS=gtk, NL=nl_NL
Command-line arguments: -os linux -ws gtk -arch x86 -data /home/martijn/.eclipse

!ENTRY org.eclipse.osgi 4 0 2006-12-18 18:26:16.319
!MESSAGE An error occurred while automatically activating bundle org.eclipse.ui.workbench (7).
!STACK 0
org.osgi.framework.BundleException: The activator org.eclipse.ui.internal.WorkbenchPlugin for bundle org.eclipse.ui.workbench is invalid[/i]

Vervolgens heb ik nog verschillende dingen geprobeerd, o.a. de java interpurter van gcc gebruiken en dat soort fratsen. Wat ik ook doe ik krijg het niet aan de praat. Azureus werkt nu weer maar ook alleen maar omdat dat de JDK beschikbaar is en niet omdat er een JRE is (Alleen JRE instaleren werkte niet).

Is er iemand met een oplossing voor dit probleem.. Want ik kom er niet meer uit.

Verwijderd

Ik denk dat er "iets" mis zit in je workspace of eclipse home folder. Probeer 's /home/martijn/.eclipse en/of je workspace te hernoemen en eclipse opnieuw op te starten?

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 19:11
Beide problemen blijven onverminderd bestaan. De eclipse download nokt er nu ook mee bij het aanmaken van een php project. Ik ga weer proberen alles te verwijderen.

Zo het gebruik van symbolic links de problemen kunnen verergeren / veroorzaken (Ik heb dit in het verleden ook al gebruikt, de bestanden staan namelijk met nfs op een file server. Maar dat stond alles ook al voordat eclipse raar ging doen)