Toon posts:

ISRA Aansluit probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag Orange 20 mbit geleverd gekregen en nu heb ik het volgende probleem:

Heb hier thuis nog een ouderwetse lasdop vanaf deze lasdop loopt een kabel naar boven toe naar een telefoonaansluiting deze kabel heb ik doorgeknipt en daar zitten 5 aders in een rode een blauwe een groene een gele en een grijs/doorzichtige. In het paket van orange zit een kastje waar je deze kabels op zou aan kunnen sluiten. Helaas kom ik er niet uit het lijkt mij dat de blauwe en rode kabel voor het telefoniesignaal zijn en dat ik deze moet aansluiten op de rode en groene aansluiting op het kastje wat geleverd is. Als ik dit doe krijg ik helaas geen kiestoon op mijn telefoon. Wat doe ik nou precies fout?

Dit is dus de kabel vanaf de lasdop:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/drijfhout/DSCF0036.JPG
en dit is naar mijn weten het kastje waar ze op aangesloten zouden moeten:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/drijfhout/DSCF0035.JPG
Op dit kastje zitten 4 aansluitingen, een rode een groene een gele en een zwarte.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit nu moet aansluiten en waarom ik geen kiestoon krijg?

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

9 van de 10x zijn het de kleuren rood en blauw waar signaal op staat.
Deze kan je dan monteren op de kleuren rood en groen in het doosje.

Heb je bij het pakket geen modem gekregen?

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

• mamahuhu
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-02 14:56
Je hebt je kabel doorgeknipt. Kijk even in het aansluitpunt waar je telefoon vroeger op zat. Welke kleuren zijn daar op A en B aangesloten? Dat zouden de goede moeten zijn.
Anders kun je het ook even uitproberen, gewoon twee draadjes tegen de telefoonaansluiting houden totdat je een kiestoon hoort. Meestal idd blauw en rood.

Ik neem aan dat je de splitter er nog niet tussen hebt zitten? Deze moet ook vaak heel onlogisch aangesloten worden, dus let ook daarbij op.
Suc6.

[ Voor 3% gewijzigd door mamahuhu op 18-12-2006 19:10 . Reden: tekst ]

Verwijderd

Topicstarter
Flexe_Gozer schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:08:
9 van de 10x zijn het de kleuren rood en blauw waar signaal op staat.
Deze kan je dan monteren op de kleuren rood en groen in het doosje.

Heb je bij het pakket geen modem gekregen?
Dit heb ik gedaan maar helaas heeft dat geen resultaat opgeleverd. Ik ga nu even proberen om de kabels gewoon op de telefoonstekker te houden totdat ik een kiestoon heb.

Ja heb wel een modem gekregen maar eerst moet ik een punt hebben waar ik het modem op aan kan sluiten

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 19:11 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:22
Je hebt de rood en blauw nodig. Deze moet je eerst aan sluiten op de splitter.
Deze deeld het signaal op in 2. Namelijk internet en telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://img326.imageshack.us/img326/3017/telepb4.jpg

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07-2025
The_Greater schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:10:
Je hebt de rood en blauw nodig. Deze moet je eerst aan sluiten op de splitter.
Deze deeld het signaal op in 2. Namelijk internet en telefoon.

[afbeelding]
Dat gaat echt niet lukken op deze manier. Orange maakt gebruik van de livebox,
dus dan moet je de kabel uit het isra punt rechtstreeks in de livebox steken.
Je kunt dit doen doormiddel van de bijgeleverde aansluitings boxjes.

Overigens zijn Rood en Blauw inderdaad de twee te gebruiken draden. en die komen
in jou geval dus gezamelijk op de plaatsen waar nu de groene en de rode kabeltjes
zijn aansloten.
De overige drie kleuren uit je doorgeknipte kabel, en de twee in je aansluitboxje hoef
je verder niet te gebruiken.

De telefoonlijn-signaal wordt doormiddel van de live box gesplitst in een of twee
telefoon lijnen - de oude KPN nummer en het nieuwe Orange nummer.
En middels een UTP kabel aansluiting heb je ook een adsl lijn.

De telefoonuitgang van de livebox verbind je vervolgens aan op de doorgeknipte kabel
richting de thuis-telefoonlijn.
Het ADSL signaal gaat vervolgens naar je PC of Router.

Overigens moet je oude telefoonsignaal altijd blijven werken. Of je er nu wel of niet
je livebox tussen hebt zitten.
Wel heel belangrijk.
Je oude aansluiting moet wel een gewone telefoon analoge signaal zijn,
en geen isdn aansluiting. Want dat werkt niet...

[ Voor 28% gewijzigd door Marinus-Roro op 18-12-2006 19:57 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
In het stekkerdoosje is het rood & groen waarop je moet aansluiten. Nu nog even de 2 draden vinden vanaf je ISRA waarop de kiestoon staat ;)

Als je het met een toestel gaat proberen zijn het de buitenste twee pinnen van een varkensneus stekker. Dus als het draadje naar beneden hangt de bovenste twee die het verst uit elkaar staan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ontzettend bedankt voor alle reacties. Wat nou het probleem bleek te zijn was een breuk in de kabel net boven het isra punt waardoor er dus geen signaal werd doorgestuurd. Na wat passen en meten is het me uiteindelijk toch gelukt :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:54:
Mensen ontzettend bedankt voor alle reacties. Wat nou het probleem bleek te zijn was een breuk in de kabel net boven het isra punt waardoor er dus geen signaal werd doorgestuurd. Na wat passen en meten is het me uiteindelijk toch gelukt :)
Het mooiste is dan eigenlijk om dat stuk wel te vervangen. Of had je bij het afknippen voor de draadbreuk nog genoeg ruimte om het doosje vast te maken?

Anders even KPN bellen om je ISRA te repareren/vervangen of het zelf doen. Een lasdop kan open immers en als je handig bent.... (mag niet dus eigenlijk).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:58:
[...]

Het mooiste is dan eigenlijk om dat stuk wel te vervangen. Of had je bij het afknippen voor de draadbreuk nog genoeg ruimte om het doosje vast te maken?

Anders even KPN bellen om je ISRA te repareren/vervangen of het zelf doen. Een lasdop kan open immers en als je handig bent.... (mag niet dus eigenlijk).
Het draadje was net precies lang genoeg om het doosje erop aan te sluiten. Denk dat ik binnenkort toch wel even contact opneem met de kpn om hem te laten vervangen omdat dit toch eigenlijk niet helemaal fantastisch is. Modem traint in op 14300 op ongeveer 2,2 km van de centrale dus ben redelijk tevreden.
Pagina: 1