Ok, ik heb dus nu een erg appart probleem. Het begon iig toen mijn normale modem die ik bij tiscali kreeg ( een zyxles ofzo ) het op 1 of andere manier begaf. Maar goed niks getreurd, tiscali gebeld en ze zouden mij een gloednieuwe gratis sturen ! jammergenoeg zou dit 3 weken duren dus heb ik er alvast 1 gekocht: de Sitecom ADSL 2+ Modem Router Annex A. Ik blij thuis alles erin pluggen en instellen ( wat tot mijn verbazing soepel liep ). Na alles te hebben geinstalleerd even gekeken of op elke pc ( en xbox360 ) internet bevond. Dit was het geval, was dus blij mijn peukje gaan roken. Wilde net aan mijn opdrachten op blackboard gaan werken toen ik constateerde dat het internet eruit lag.. hmm raar, even opnieuw alles instellen en hij deed het weer.. maar eventjes.
Dus na veel gekloot en de deadline van mijn werk niet te hebben gehaald maar even goed nadenken over wat de reden zou kunnen zijn.
Het is iig opgevallen dat om de zoveel tijd de modem iets heeft van ' laat ik maar de adsl connectie resetten '. Dit lijkt de reden te zijn. Nu nog weten waarom, Ik bedacht me net dat dit de laatste was en dus showroom materiaal was. Kans dat hij gewoon kapot is is er dus.
Maar als we dat erbuiten laten. Heeft de modem een mooie functie die uit/aan moet in het router menu, die hiervoor kan zorgen? zouden mijn instellingen verkeerd zijn? Is de modem gewoon kapot?
Alvast voor jullie hulp iig. Nu nog hopen dat ik morgen gewoon rustig mijn tentamen kan maken en dan kan genieten van internet, zonder het terug te moeten brengen en daar ook op garantie zou moeten wachten.
Mvg,
Reinier
Dus na veel gekloot en de deadline van mijn werk niet te hebben gehaald maar even goed nadenken over wat de reden zou kunnen zijn.
Het is iig opgevallen dat om de zoveel tijd de modem iets heeft van ' laat ik maar de adsl connectie resetten '. Dit lijkt de reden te zijn. Nu nog weten waarom, Ik bedacht me net dat dit de laatste was en dus showroom materiaal was. Kans dat hij gewoon kapot is is er dus.
Maar als we dat erbuiten laten. Heeft de modem een mooie functie die uit/aan moet in het router menu, die hiervoor kan zorgen? zouden mijn instellingen verkeerd zijn? Is de modem gewoon kapot?
Alvast voor jullie hulp iig. Nu nog hopen dat ik morgen gewoon rustig mijn tentamen kan maken en dan kan genieten van internet, zonder het terug te moeten brengen en daar ook op garantie zou moeten wachten.
Mvg,
Reinier