[testcase] Strand bakkum

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi,

ik was laatst op het strand in bakkum. Ik wilde gewoon wat leuk foto's schieten, thuis viel het me op dat ze toch wel lekker gelukt zijn!

Afbeeldingslocatie: http://www.mirdesign.nl/plaatjes/gotstrand/2.jpg
1 Helaas met de boorplatvorm

Afbeeldingslocatie: http://www.mirdesign.nl/plaatjes/gotstrand/3.jpg
2

Afbeeldingslocatie: http://www.mirdesign.nl/plaatjes/gotstrand/4.jpg
3

Afbeeldingslocatie: http://www.mirdesign.nl/plaatjes/gotstrand/5.jpg
4

Afbeeldingslocatie: http://www.mirdesign.nl/plaatjes/gotstrand/6.jpg
5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Mooie wolken, zeker, maar verder vind ik 't nog niet érg boeiend.. Beetje PS zou 't verbeteren. Je composities zijn wel ok, maar boeiend vind ik ze nog niet, nog geen écht onderwerp of... hoe zeg je dat.. Maar technisch goed :)

[ Voor 40% gewijzigd door simon op 18-12-2006 17:20 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online
zij eigenlijk een soort landscapes hè?

Ik wilde gewoon de duinen/het strand vast leggen.. ik heb altijd moeite met een echt onderwerp te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik zelf (je ken m'n site er op na checken), met onderwerp vinden in mijn landschap heb ik ook wels moeite, daarom kijk je naar de lijnen in het landschap, of in contrasten. Dat mis ik een beetje :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Stand bakkum?

Titelchange? naar Strand

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Waarom Bakkum (plaats in Noord Holland) heeft een strand.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 06:58
zonder R

Foto's doen me eigenlijk weinig, foto 1 vind ik dat boor eiland wel een toevoeging in combinatie met de sporen die er naartoe lopen.

[ Voor 89% gewijzigd door ThomasW op 18-12-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online
ThomasW schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:32:
zonder R

Foto's doen me eigenlijk weinig, foto 1 vind ik dat boor eiland wel een toevoeging in combinatie met de sporen die er naartoe lopen.
mmm, jouw opmerking geeft mij wel een manier van denken..want zo kijk ik dus niet naar foto's! Thanks!

En ja, zie de fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

offtopic:
Boorplatform

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Geen spannende foto's. Verre van eigenlijk.

1.) Is imo nog de beste, er zit wat contrast in, die sporen lopen mooi naar de zee, maar het boorplatform is niet echt een toevoeging, het is te klein om iets bij te dragen aan de foto. Als je de foto zou afdrukken zou je het platform niet eens zien op 10x15 want dan is het een klein pixeltje geworden.
2.) Gaat wel. Niet echt opwindend. Misschien had je kunnen proberen om wat dichterbij te komen om zo de branding een woeste uitstraling te geven. Nu is het wat een doodse plaat.
3.) Zand, halve plank, halve afvalbak, beetje zee. Dit is gewoon slordig. Heb je hier echt wel goed naar gekeken want dit is echt niet showcase waardig. Volgende keer de knoop doorhakken, weet je wat je fotografeert, nu heb je meer maar wat gedaan volgens mij.
4.) Geen contrast, geen onderwerp, geen diepte, uitgebeten lucht. Kan vele malen beter.
5.) Hier doe je al meer aan je diepte werking, door het gras op de voorgrond. Dit is essentieel om een ruimtelijk gevoel te krijgen in de foto. Bij deze foto is het hetzelfde als de vorige though, weinig contrast, gekke schaduw tot halverwege je plaat, weer een te lichte lucht.

Al met al denk ik dat je wel beter moet kunnen. Het had beter een testcase kunnen zijn, want showcase materiaal is het zeker niet.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online
Bedankt robert!

ondanks dat je ze niet echt mooi vind ben ik blij met je commentaar! Ik leer er wel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertJ schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:57:
Al met al denk ik dat je wel beter moet kunnen. Het had beter een testcase kunnen zijn, want showcase materiaal is het zeker niet.
Ik vrees dat ik het hier mee eens moet zijn, zowel met de onderbouwing als met de conclusie. Technisch nog wel aardig, maar qua opbouw en als serie nogal saai. Vier en vijf zijn bijna hetzelfde, wat drie voor moet stellen: geen enkel idee, lijkt of je de sluiter tijdens het lopen hebt ingedrukt. De eerste twee vind ik wel leuk, kleurtjes doen het altijd goed :)

Klinkt misschien hard, maar probeer eens wat duidelijker te spelen met onderwerpen en de technische uitvoering. Zo kun je denk ik weer een stapje verder komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Titelfixje naar "Strand" i.p.v. "Stand". Daarnaast een testcase-tag meegegeven.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 22:59
Hoezo jammer van het boorplatform? Kvind dat misschien wel het meest interessante van de foto... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Foto 1 vind ik mooi wat betreft licht, maar twee aanmerkingen; 1) De horizon is niet recht. (Boorplatform vind ik niet zo storend eigenlijk) 2) De horizon dwarrelt wat. Je maakt geen duidelijke keuze. Leg de horizon wat naar beneden of naar boven en er ontstaat een interessanter beeld vind ik.

Foto 3 is een mooi idee, maar de vlakverdeling is storend; Er staat te veel zand op.

Foto 4 en 5 vind ik erg mooi, maar misschien moet je nog eens kijken naar wat nabewerking. Uit die foto's is nog meer te halen denk ik.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Pagina: 1