Vista installeren op een CF kaart met IDE adapter?

Pagina: 1
Acties:

• DSign
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-11-2025
Hallo,

Ik heb pasgeleden een dual CF <-> IDE adapter gekocht met het idee wat te gaan experimenteren met Vista Readydrive en/of Readyboost.
Er kunnen met deze adapter 2 CF kaarten tegelijkertijd gekoppeld worden aan een IDE kabel, waarbij het mij interessant lijkt eens te kijken of je Vista op de ene schijf kunt installeren en de pagefile op de andere. Of om wellicht de andere te gebruiken als Readyboost schijf.

Op dit moment heb ik de beschikking over 2 Transcend CF kaarten van 2Gb. De ene is 133x en de andere 150x.
Voor de installatie van Vista zal dit echter te weinig zijn. Daarom vroeg ik me af wat de minimale grootte is van de schijf waarop je Vista kunt installeren. Ik hoop eigenlijk dat ik het met 8Gb moet kunnen doen, want alles groter dan dat is momenteel niet echt financieel aantrekkelijk...

Iemand ideëen hierover en/of ervaringen hiermee?

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:59

Flappiewappie

Hier nog meer

denk je dat het sneller is? :/

Hier staat wat

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 08:20

Gé Brander

MS SQL Server

De kaartjes zullen wel snel naar de eeuwige jachtvelden gaan. CF kaartjes en alle andere flash kaartjes kunnen maar een maximaal aantal maal beschreven worden. Na dat maximum aantal, stoppen ze er echt mee.

Buiten dat het wel grappig is, wat denk je er mee te bereiken?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-03 10:51

Neus

www.zenaconsult.com

ReadyDrive gebruikt je flashgeheugen om data weg te schrijven; handig voor hybernation of sleep mode.
ReadyBoost zorgt ervoor dat je ipv extra RAM te installeren, je flashdrive kan gerbuiken als virtueel geheugen.

Vista zelf installeren op een flashdrive kan dus niet en heeft ook geen zin.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 21:16
Probeer eens een U3 Pendrive. U3 bezit de mogelijkheid om o.a. als bootschijf te gebruiken.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-03 10:51

Neus

www.zenaconsult.com

Tukkie_3 schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:18:
Probeer eens een U3 Pendrive. U3 bezit de mogelijkheid om o.a. als bootschijf te gebruiken.
En U3 drives (gewoon een flash drive met standalone preinstalled programma's) maken dus geen enkel verschil.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

De kaartjes zullen wel snel naar de eeuwige jachtvelden gaan. CF kaartjes en alle andere flash kaartjes kunnen maar een maximaal aantal maal beschreven worden. Na dat maximum aantal, stoppen ze er echt mee.

Buiten dat het wel grappig is, wat denk je er mee te bereiken?
A-merk kaarjtes kunnen wel een paar miljoen beschrijvingen per bit. Tuurlijk berijk je dat wel eerder dan bij een echte HDD, maar niet in een maand ofso ;) En ja als je 1 of ander b-merk heb gaat het wel iets sneller :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 17:21 ]

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-03 15:42
Ik denk dat 12GB het minimum is. Tijdens de installatie gaat Vista alles van je DVD naar je harde schijf kopiëren en dan het expanden :? (ik kan niet op het juist woord komen). Dwz dat er meer plaats wordt gebruikt dan je uiteindelijke installatie in beslag zal nemen.

Je kan natuurlijk ook vLite gebruiken om de rommel eruit te slopen.

• DSign
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-11-2025
Of het sneller is, daar wil ik nu juist achterkomen!

En wat ik zoal gelezen heb over de levensduur van CF kaartjes, is dat het met de limieten van het aantal lees/schrijfacties bij de nieuwe(re) CF kaarten heel erg meevalt. Daarbij, als over een (paar?) jaar het toch CF kaartje gaar blijkt te zijn, zijn de kosten hiervan dusdanig gedaald dat vervanging ook geen probleem is (kijkende naar mijn 1Gb IBM Microdrive van 5 jaar oud die me destijds €300 gekost heeft...)
Pagina: 1