Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 13:46
Ik heb onlangs een creative zen vision besteld. Hierin passen alleen CompactFlash geheugen kaarten. Aangezien de 30Gb van dat apparaatje ook uiterst handig is om bijvoorbeeld op vakantie backups te maken van je pas geschoten foto's, leek het me erg handig om er ook Secure Digital kaartjes van mijn digicam in te kunnen stoppen. Ik heb een adapter gevonden waarmee dat mogelijk moet zijn op:
http://www.sd-to-cf.com/

Dit is echter de enige site waar ik deze tot nu toe ben tegengekomen. Nu heb ik 2 vragen:

1. Weet iemand waar deze adapters in Nederland te krijgen zijn? Want de winkels en ook webshops waar ik navraag heb gedaan kennen ze niet.
2. Weet iemand een alternatief voor deze adapter, waarmee ik mijn SD kaart in die CompactFlash poort kan gebruiken zonder tussenkomst van andere apparaten?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb ze wel eens in NL gezien. Waar weet ik niet precies meer, maar ik ben ooit ook eens op zoek geweest naar dergelijke convertertjes, en heb ze wel gezien (online was dat). Alternatief is er denk ik niet. Zo'n converter is juist wat je nodig hebt hiervoor :)
* RoD gaat nog eens kijken.

Edit: Lijkt mij erg makkelijk te vinden? :? Klik

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 18-12-2006 17:21 ]

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:30
Bij de nederlandse webshop van Creative ook vrij makkelijk te vinden: http://nl.europe.creative...bcategory=0&product=1111&

Goedkoopste oplossing op dit moment is echter in Hongkong te verkrijgen bij Brando, mits je een creditkaart hebt, 25 US dollar inclusief verzending (gratis verzendig nog tot 20 december, daarna 3 dollar). http://shop.brando.com.hk/cftosdmmccardadapter.php

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan zou ik toch wat meer uitgeven en het ding gewoon bij een vertrouwde Nederlandse webshop kopen.

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 13:46
RoD schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:15:
Ik heb ze wel eens in NL gezien. Waar weet ik niet precies meer, maar ik ben ooit ook eens op zoek geweest naar dergelijke convertertjes, en heb ze wel gezien (online was dat). Alternatief is er denk ik niet. Zo'n converter is juist wat je nodig hebt hiervoor :)
* RoD gaat nog eens kijken.

Edit: Lijkt mij erg makkelijk te vinden? :? Klik
Die Eagletec had ik inmiddels ook al gevonden ja. Denk dat ik inderdaad daarvoor ga, lijkt me ook handiger dan dat ding op de creative site. Heb liever zo'n adapter die volledig in het CF slot past. Alvast bedankt voor de moeite en wanneer iemand anders nog suggesties heeft, graag!

• troftnom
RoD schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:27:
Dan zou ik toch wat meer uitgeven en het ding gewoon bij een vertrouwde Nederlandse webshop kopen.
Brando is wel niet Nederlands, maar verder bij mij zeer vertrouwd. Heb al meer dan 10 maal een bestelling daar gedaan, ook in de PDA/Phone draadjes kom je de naam zeer vaak tegen, ze maken tenslotte al jaren de beste screen protectors. Prijs verschil is toch best groot, 20 euro tegen 35 euro.

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar wel vervelend als het ding kapot gaat en je garantie wilt claimen. Ik neem aan dat ze em niet komen ophalen.

• troftnom
RoD schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 00:28:
Maar wel vervelend als het ding kapot gaat en je garantie wilt claimen. Ik neem aan dat ze em niet komen ophalen.
Goed punt, tot nu toe is het nog niet nodig geweest om garantie te claimen op wat ik er aangeschaft hebt. Weet trouwens niet of Coolblue het wel op komt halen in zo'n geval?

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee. Maar dat stukje van het ophalen was slechts illustratief bedoelt voor het ongemak bij de garantie :P De verzendkosten die jij moet betalen om het naar Hong Kong te sturen zullen wel niet mals zijn. Bij een Nederlandse webshop kun je dat voor een postzegeltje versturen. Bovendien zijn er nog risico's dat het in het verzendproces kwijtgeraakt wordt (verzekerd verzenden zal al wel helemaal ontzettend duur zijn).
Als het nou honderden euro's scheelde, ok... maar om 10 euro zou ik het gewoon in NL bestellen.

• troftnom
Goedkoopste oplossing op dit moment is echter in Hongkong te verkrijgen bij Brando, mits je een creditkaart hebt, 25 US dollar inclusief verzending (gratis verzendig nog tot 20 december, daarna 3 dollar). http://shop.brando.com.hk/cftosdmmccardadapter.php
Heb zelf inmiddels die Brando die ik voorstelde besteld en ontvangen, en die werkt verder prima in mijn Vision. Toch wel handig om ook de foto's van onze kleine digitale camera (met SD ipv CF kaarten) erop te krijgen.
Pagina: 1