Toon posts:

Ati Radeon 9800 Pro - Oververhit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik het probleem dat wanneer ik een tijdje aan het gamen ben mijn monitor ineens zwart wordt (mijn monitor lampje gaat dan van groen naar oranje iaw geen input ontvangen). Ik kan dan niets anders meer doen dan hem hard uit te zetten. Ik vermoed dan ook dat mijn videokaart te warm wordt want wanneer ik hem gelijk weer aan zet en ga het spel weer in ga gebeurt er binnen 5 minuten hetzelfde. Wanneer ik hem even uit laat kan ik er weer tegenaan.

Dus nu is mijn vraag wat kan hier het beste aan doen. Ik heb net al een topic gelezen waar de catalyst drivers 3.8 een verhittings probleem geven. Maar ik denk niet dat dit het is want ik gebruik al meer dan 1,5 jaar dezelfde drivers (Ik moet nog controleren welke driver ik gebruik ben nu niet thuis).

Ik heb gekeken naar de Arctic Silencer voor deze videokaart. Is dit een goede optie op zijn er nog betere suggesties. bedankt voor jullie hulp.

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07 17:19
De ATi Silencer is een zeer goede keuze, verder zou je voor je die koeler koopt even kunnen kijken of het iets uitmaakt als je een casefan op je kaart richt.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 23:14
Voordat je wat koopt:

Kast open, kijken of de fan nog draait (waarschijnlijk niet of slecht, dan moet je hem even smeren met wat smeermiddel). Koelblok zal ook wel bomvol zitten met stof, dus --> ontstoffen.
Vervolgens kijken of hij nog steeds crasht met kast open, voelen of het koelblok heel heet wordt in spellen...

Zo ja, dan kan je een Silencer overwegen. Maar het kan net zo goed zijn dat je voeding gaar geworden is.

9700X - X870E Elite - 32Gb 6000C30 - XFX 9070XT - RM850X

Verwijderd

Topicstarter
Goeie tips. Gaat dat eerst proberen!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08-2025

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Ik heb hetzelfde probleem met een 9700Pro maar ontstoffen helpt bij mij.

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel