Toon posts:

Filmpje van analoge camera op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bestwel een leek in videobewerking maar ik wil toch graag een filmpje van mn oude analoge camera op de PC hebben.

Nu heb ik een hauppage WinTV TV kaart gekocht met die witte/gele/rode aansluitingen (composite?)

Ik ben bezig met Windows Movie Maker, het beeld heb ik daarmee probleemloos op de PC gekregen maar het geluid komt er niet bij :/ De enige audio input die ik kan selecteren is van mn geluidskaart en die heeft van die jack aansluitingen en de kabel van mn videocamera heeft alleen maar die tulpstekkers.

Hoe krijg ik nu toch het geluid op mn PCtje? Bedankt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daar zijn toch wel verloopkabeltjes voor? Heb je zelf gezocht?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Je kan van die verloopkabeltjes kopen bij allerlei winkels. De mediamarkt heeft ze wel. Kosten maar een paar euro.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, maar waarom zitten er dan een witte en rode compisite stekker op? :S

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Geel is normaliter de kleur-codering voor composiet/samengestelde video, rood voor audio rechter-kanaal en wit voor audio linker-kanaal.

Waar de diverse aansluitingen op je tv-kaart voor dienen, staat ongetwijfeld in de handleiding. De aansluitingen kunnen voor uitgaande signalen zijn, terwijl je ingaand vermoedt en vice versa, even nakijken a.u.b.

Verder meer een topic voor: www.beginnersweb.nl , hier ben je op Gathering of Tweakers (GoT). :P