Ik heb hier op kantoor een Netware 5.1 bak staan. Hartstikke mooi natuurlijk, maar nu heb ik een probleem met het beestje down krijgen in het geval van een stroomstoring.
Normaal gesproken heb je daar gewoon Powerchute voor (er hangt ook een APC UPS aan), maar die is dus niet meer te verkrijgen voor Nw5.
Ik heb wel de Powerchutversie liggen voor Nw6/6.5 maar die wil niet installen vanwege de té oude javaversie op deze Nw5.1 server.
En nee, java ga ik niet updaten, te veel risico
Nu is er hier misschien wel iemand met Powerchute voor Nw5.x maar die is niet meer veilig te gebruiken, dus hoef ik niet
Hier was op een gegeven moment een probleem mee mbt een conflict tussen java en Powerchute, kan resulteren in niet meer bootende server en nog meer enge dingen.
Er staan hier 3 servers, Windows, Netware en Linux.
Op het moment is de:
- Windows bak de Powerchute server
- Linux bak een Powerchute agent
- Netware server gewoon een server aan simpel een UPS zonder UPS-software.
Aangezien die Linux server netjes in de Powerchute console te zien is vanaf de Windows Powerchute server, gaat die Linux server gewoon netjes uit bij een stroomstoring evenals de Windows server zelf.
Alleen die Netware server zal gewoon blijven draaien totdat hij het niet meer trekt
Die moet dus een 'down' krijgen, maar hoe?
Ik weet dat je in die Windows Powerchute console kan aangeven dat er een bestand/script uitgevoerd moet worden als er een powerfailure is en ik denk dat daar mijn kansen liggen.
Mijn plan is dus ook om als er stroomstoring is vanaf die Windows server een commando naar die Netware server te sturen zodat hij direct down gaat. Maar hoe kan ik dit doen? Rconj of Rconsole accepteren geen parameters of zo, die moet je eerst opstarten en dan handmatig 'down' intikken.
Dus hoe kan ik van afstand (het liefst via IP!! en geen IPX
) een Nw. 5.1 server een down geven vanuit een script?
Vriend Google kon me het iig niet vertellen.. jullie misschien?
Normaal gesproken heb je daar gewoon Powerchute voor (er hangt ook een APC UPS aan), maar die is dus niet meer te verkrijgen voor Nw5.
Ik heb wel de Powerchutversie liggen voor Nw6/6.5 maar die wil niet installen vanwege de té oude javaversie op deze Nw5.1 server.
En nee, java ga ik niet updaten, te veel risico
Nu is er hier misschien wel iemand met Powerchute voor Nw5.x maar die is niet meer veilig te gebruiken, dus hoef ik niet
Er staan hier 3 servers, Windows, Netware en Linux.
Op het moment is de:
- Windows bak de Powerchute server
- Linux bak een Powerchute agent
- Netware server gewoon een server aan simpel een UPS zonder UPS-software.
Aangezien die Linux server netjes in de Powerchute console te zien is vanaf de Windows Powerchute server, gaat die Linux server gewoon netjes uit bij een stroomstoring evenals de Windows server zelf.
Alleen die Netware server zal gewoon blijven draaien totdat hij het niet meer trekt
Die moet dus een 'down' krijgen, maar hoe?
Ik weet dat je in die Windows Powerchute console kan aangeven dat er een bestand/script uitgevoerd moet worden als er een powerfailure is en ik denk dat daar mijn kansen liggen.
Mijn plan is dus ook om als er stroomstoring is vanaf die Windows server een commando naar die Netware server te sturen zodat hij direct down gaat. Maar hoe kan ik dit doen? Rconj of Rconsole accepteren geen parameters of zo, die moet je eerst opstarten en dan handmatig 'down' intikken.
Dus hoe kan ik van afstand (het liefst via IP!! en geen IPX
Vriend Google kon me het iig niet vertellen.. jullie misschien?
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein