No-Claim garantie bij Interpolis

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 20:45
No-Claim garantie klinkt leuk, maar volgens mij ben ik nu tegen 1 van de addertjes onder het gras aangelopen. Het volgende is namelijk het geval.

Vorig jaar had ik een aantal schade vrije jaren van 0 en kreeg ik 35% korting. Die zomer van dat jaar heb ik schade gehad doordat één of andere maloot mijn linkerportier heeft beschadigd met een winkelwagen of een fiets. Een briefje zat toen helaas niet onder de wisser. Goed, doordat ik die no-claim garantie heb bleef ik 35% korting houden, maar ik ben op de bonus-malus ladder wel teruggezet naar -3 schadevrije jaren door Interpolis, en dat vind ik niet zo fijn. Daarmee zit ik eigenljk vast aan Interpolis, want zodra ik bij hun wegga neem ik -3 schadevrije jaren mee.

Volgend jaar ga ik dan naar trede -2 op de bonus malus ladder en krijg ik 40% korting. Met andere worden, als ik een goedkope verzkering wil blijven houden met behoud van mijn korting dan moet ik bij Interpolis blijven.

Nu heb ik zitten nadenken hoe ik dit kan omzeilen. Wat als ik nu mijn verzekering opzeg volgend jaar. Dan krijg ik van hun zo'n bonus-malus bewijs met daarop -2 schadevrije jaren. Vervolgens ga ik naar een andere maatschappij en lever niet dat bonus-malus bewijs in. Ik begin dan bij hun met 0 schadevrije jaren.

Vervolgens kan ik bij die nieuwe verskeringsmaatschappij weer lekker m'n schadevrije jaren opbouwen, mits ik geen schade krijg natuurlijk. Enig nadeel wat hieraan kleeft is dat ik natuurlijk in korting niet zo snel omhoog ga. Alhoewel ik dan steeds 1 trede achterloop in vergelijking met Interpolis, want bij die andere maatschappij krijg ik bij 1 schadevrij jaar 40% korting, een jaar later dus dan bij Interpolis.

Correct me if I'm wrong, maar dit lijkt mij een goede oplossing...
Misschien zijn er op GoT verzekeringsexpert die hier nog haken en ogen aan zien, dan hoor ik het graag.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Je mag niet liegen over je schadejaren. Zo kan je elk jaar tien keer schade maken en er op die manier onderuit komen.

Als je door de bond van verzekeraars betrapt wordt op frauderen kan je op de zwarte lijst komen en kan je alleen nog bij Rialto verzekerd worden. Dit kost ERG veel voor alleen WA, ook moet je vooraf in één keer betalen worden etc (1800 euro per jaar is bijvoorbeeld niet raar bij Rialto). Hier worden voornamelijk ferrari's verzekerd en verder ander gespuis zoals wanbetalers en racertjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Pixal op 18-12-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ferrari's bij Rialto? Wat een flauwekul. Centraal Beheer verzekert zonder zeuren alle auto's. Ook Ferrari's van 18 jarige bestuurders met 0 dagen ervaring. Verder zijn er ook genoeg speciale verzekeringen voor auto's in die prijsklasse te krijgen, alleen adverteren die bedrijven amper.

Mensen met een besmet verzekeringsverleden moeten zich wel bij Rialto verzekeren, en inderdaad tegen belachelijke condities en bedragen. Rialto is dan ook in het leven geroepen omdat je enerzijds mensen mag weigeren als verzekeraar, maar er anderzijds een verzekeringsverplichting bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:21

paQ

TS: ben je met 0 schadevrije jaren dan goedkoper uit dan de 35 of tegen die tijd 40% korting van interpolis dan?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

joepP schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:59:
Ferrari's bij Rialto? Wat een flauwekul. Centraal Beheer verzekert zonder zeuren alle auto's. Ook Ferrari's van 18 jarige bestuurders met 0 dagen ervaring. Verder zijn er ook genoeg speciale verzekeringen voor auto's in die prijsklasse te krijgen, alleen adverteren die bedrijven amper.

Mensen met een besmet verzekeringsverleden moeten zich wel bij Rialto verzekeren, en inderdaad tegen belachelijke condities en bedragen. Rialto is dan ook in het leven geroepen omdat je enerzijds mensen mag weigeren als verzekeraar, maar er anderzijds een verzekeringsverplichting bestaat.
Als jij in de juiste wijk woont met de juiste auto met de juiste betaalachterstanden of een vervelend schade verleden kom je er meestal alleen maar in bij Rialto. Er zijn ook uitzonderingen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
paQ schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:07:
TS: ben je met 0 schadevrije jaren dan goedkoper uit dan de 35 of tegen die tijd 40% korting van interpolis dan?
Bij bijvoorbeeld Univé wel. Die heeft dezelfde bonus-malus tabel als Interpolis.
Daar heb je bij 0 schadejaren 35% korting.
Maar je kan toch je bonus-malus verklaring kwijt zijn of je hebt hem nooit ontvangen.
Dat kunnen ze niet bewijzien, dus zouden ze je niets kunnen maken lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door rimave op 18-12-2006 17:14 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130135

Ik ben al jaren verzekerd bij interpolis met de noclaim garantie erbij , heb hier nu 2 x gebruik van gemaakt 1 x per jaar uitraard . En je blijft gewoon een jaar langs op dezelfde bonus malus lader staan en premie . Dus ik vind het een merkwaardig verhaal .
En ja Interpolis verzekerd ook alles ik rij al vanaf mn 18de snelle auto's en die zijn zonder problemen verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Anoniem: 130135 schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:38:
Ik ben al jaren verzekerd bij interpolis met de noclaim garantie erbij , heb hier nu 2 x gebruik van gemaakt 1 x per jaar uitraard . En je blijft gewoon een jaar langs op dezelfde bonus malus lader staan en premie .
Ja, dat klopt ook wel, alleen mijn schadevrije jaren zijn veranderd. Van 0 naar -3.
Kun je wellicht kijken op je polisblad of dat bij jou ook gebeurd is? Lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Anoniem: 130135 schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:38:
Ik ben al jaren verzekerd bij interpolis met de noclaim garantie erbij , heb hier nu 2 x gebruik van gemaakt 1 x per jaar uitraard . En je blijft gewoon een jaar langs op dezelfde bonus malus lader staan en premie . Dus ik vind het een merkwaardig verhaal .
En ja Interpolis verzekerd ook alles ik rij al vanaf mn 18de snelle auto's en die zijn zonder problemen verzekerd.
Wat is een snelle auto? Een auto die 200 rijdt? Doe iedere gemiddelde auto. Een 'gepimpte' Golf uit 1987 die op de snelweg niet boven de 110 komt ook al heeft die kippengaas en geblendeerde ramen. Verzekeringen maakt t echt niet uit of een auto snel is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Anoniem: 105758 schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:59:
[...]

Wat is een snelle auto? Een auto die 200 rijdt? Doe iedere gemiddelde auto. Een 'gepimpte' Golf uit 1987 die op de snelweg niet boven de 110 komt ook al heeft die kippengaas en geblendeerde ramen. Verzekeringen maakt t echt niet uit of een auto snel is of niet
Wel een beetje, maar ze letten eerder op aanwijzingen zoals gti en dat soort afkortingen. Volgens mij kan je een 5.7 liter wagen gewoon verzekeren maar een golf GTI moeilijker als je tot de risicogroep behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

nou nee.

Er wordt met name gekeken naar GTI e.d., maar even goed naar grote motorinhoud al dan niet met turbo.

Onze oude 9000 turbo kregen we niet zomaar op mijn vriendins naam verzekerd (destijds 2 jaar rijbewijs en 27 jaar oud). Een auto met 200 pk. En dan gaat het tellen. Uit eindelijk heeft Independer maar 3 verzekeraars bereid gevonden. Waaronder Alianz.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 18-12-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:48
ik heb even nagevraagd hoe dat zat (bij verschillende verzekeringen) en ze hadden het over een gunstige power to weight ratio. Die mocht dan niet onder de 2 zitten (dacht ik). Dus bijvoorbeeld geen 200pk auto van 400 kg.

uiteraard gelde dat bij jonge leeftijd, maar sommige verzekeringsmaatschappijen maken geen uitzondering. het ligt er een beetje aan hoe de verzekeringsmaatschappij daar tegenover kijkt. Sommige verzekeringsmaatschappijen hebben lijsten met auto's die ze wel en niet verzekeren.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

justice strike schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:03:
ik heb even nagevraagd hoe dat zat (bij verschillende verzekeringen) en ze hadden het over een gunstige power to weight ratio. Die mocht dan niet onder de 2 zitten (dacht ik). Dus bijvoorbeeld geen 200pk auto van 400 kg.
Zal wel anders liggen neem ik aan :P

dan mag je auto van 1800 kilo niet meer dan 900 pk hebben :?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

justice strike schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:03:
Niet onder de 2?

Als in? Kg / Pk > 2?

*edit*
Ik heb vroeger in ieder geval wel flink mijn best moeten doen om mijn auto te verzekeren. 0 schadevrije jaren (ja, net 2 dagen mijn rijbewijs) en dan een 2.3liter injectie proberen te verzekeren voor weinig. Uiteindelijk goed moeten zoeken maar toch gelukt (en achteraf tegen een redelijke premie).

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 18-12-2006 22:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:48
paQ schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:21:
[...]

Zal wel anders liggen neem ik aan :P

dan mag je auto van 1800 kilo niet meer dan 900 pk hebben :?

:D
dan was het een getal van 3 ofzo in iedergeval houdt unive zich aan zo'n pwr

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
We dwalen een beetje af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

meestal is het zelfs zo dat als je een verzekering beeindigd en je zit in de malus (negatief aantal jaren sv) dat dit sowieso in het verzekerings meld systeem komt. De meeste grote commerciele partijen hebben hier inzage in.
Daarnaast je natuurlijk het nieuwe artikel 151 (weet ff nieuwe nummer niet) ofte wel verzwijging. Als je bij de nieuwe verzekeraar niet meldt dat je schade hebt gehad ben je dus gewoon aan het frauderen en kan de verzekering ontbonden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:50

Onbekend

...

rimave schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:51:
Nu heb ik zitten nadenken hoe ik dit kan omzeilen. Wat als ik nu mijn verzekering opzeg volgend jaar. Dan krijg ik van hun zo'n bonus-malus bewijs met daarop -2 schadevrije jaren. Vervolgens ga ik naar een andere maatschappij en lever niet dat bonus-malus bewijs in. Ik begin dan bij hun met 0 schadevrije jaren.
Als je netjes meldt dat je vorig jaar die schadegeval hebt gehad dan lieg je niet.
De -2 schadevrije jaren is een rekenwijze van Interpolis en dat is niet in werkelijkheid gebeurt.
D.m.v. een deze rekenwijze krijg je dus een korting bij Interpolis. Andere maatschappijen hebben toch niets te maken met deze korting?

[ Voor 9% gewijzigd door Onbekend op 18-12-2006 23:10 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ook onbekend schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:09:
[...]

Als je netjes meldt dat je vorig jaar die schadegeval hebt gehad dan lieg je niet.
De -2 schadevrije jaren is een rekenwijze van Interpolis en dat is niet in werkelijkheid gebeurt.
D.m.v. een deze rekenwijze krijg je dus een korting bij Interpolis. Andere maatschappijen hebben toch niets te maken met deze korting?
Ik heb al online bij sommige verzekeringsmaatschappijen online een offerte gedaan en de meenste willen je niet hebben met negatieve jaren.

Ik vrees dat ik dan toch maar bij Interpolis moet blijven. Ze zijn tenslotte ook 1 van de goedkoopste, dus zo'n ramp is dat ook niet. Ik dacht alleen een slimme zet te doen door het te doen zoals in mijn openingspost omschreven. Maar als ik de reaties zo lees is dat niet verstandig. Ik baal alleen van die negatieve jaren. Die zou ik graag weg willen hebben. Maar ja dat gaat me nu dus weer 3 jaar kosten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dus zo glashelder is interpolis niet. Grappig, maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook een keer een aanrijding gehad, ik had geen schade andere partij wel.

Via Centraal beheer gemeld en die mevrouw kwam zelf met de mededling dat ik (als ik het kon) beter zelf kon betalen want anders zou het uiteindelijk iets van 1200 euro kosten. Je gaat een paar treden terug en elk jaar betaal je eigenlijk meer dan je zou betalen zonder die schade.
Als je dat door rekent over een paar jaar voordat je weer op je oude niveau zit kan je schrikken van de kosten. Zelf iets van 600 euro betaald voor die schade en niks aan de hand.
Zo werkt het bijna bij alle verzekeraars.
als je 10 jaar schadevrij hebt kan het zijn dat 1 schade melden geen invloed heeft, maar als je pas 1 of 2 jaar hebt zeker niet.

Het was trouwens niet zo dat ik terug ging, maar ik zou het volgende jaar op dezelfde schaal blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe kun je nou negatieve schadevrije jaren hebben? Kan best zijn dat Interpolis zo rekent, maar als je gisteren schade hebt gehad dan heb je gewoon 0 schadevrije jaren lijkt mij. Dat is toch geen fraude?

Ik zou gewoon een of twee andere verzekeringsmaatschappijen bellen en vragen hoe dat werkt als je het zeker wilt weten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 15:41
Ik heb de Centraal Beheer No-Claim beschermer. Dit betekend dat je bij de eerste schade in een jaar niet achteruit gaat in je no claim. maar je gaat ook een jaar lang niet vooruit.

Tevens kan je bij Centraal Beheer een wa+ruitschade verzekering add-on afsluiten. als je een ruitschade laat herstellen blijf je ook een jaar gelijk in je no-claim, maar met de no-claim beschermer profiteer je hier ook van, omdat je dan niet blijft staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:27:
Hoe kun je nou negatieve schadevrije jaren hebben? Kan best zijn dat Interpolis zo rekent, maar als je gisteren schade hebt gehad dan heb je gewoon 0 schadevrije jaren lijkt mij. Dat is toch geen fraude?

Ik zou gewoon een of twee andere verzekeringsmaatschappijen bellen en vragen hoe dat werkt als je het zeker wilt weten.
Ik denk dat hij trede op de bonus malus schaal bedoelt.

Die schaal bepaalt elke verzekeraar zelf. Zo begin je bij sommige verzekeraars al met 15% korting op schaal 2, of schaal 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 30-04 11:30

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ach No Claim :)

Ik had een ongeluk, wat overigens volledig mijn schuld was, (kop-staart botsing). Door een inschattingsfout knalde ik met 30 of zo achterop een auto. Omdat ik een gat zag en de auto voor me al gas gaf maar toen plots remde voor de auto voor hém.

Ik heb niks gemerkt dat ik een trap omlaag gegaan ben, je zou 't wel zeggen omdat die auto die ik geraakt had toch even 2500 schade had. Maar ik ben zelfs minder gaan betalen :?
Nationale Nederlanden, misschien een foutje maar het is alweer een jaar geleden en ik ben heb pas bericht gehad dat ik weer omhooggegaan ben me mijn no-claim :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

zwahiel schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:20:
Ach No Claim :)

Ik had een ongeluk, wat overigens volledig mijn schuld was, (kop-staart botsing). Door een inschattingsfout knalde ik met 30 of zo achterop een auto. Omdat ik een gat zag en de auto voor me al gas gaf maar toen plots remde voor de auto voor hém.

Ik heb niks gemerkt dat ik een trap omlaag gegaan ben, je zou 't wel zeggen omdat die auto die ik geraakt had toch even 2500 schade had. Maar ik ben zelfs minder gaan betalen :?
Nationale Nederlanden, misschien een foutje maar het is alweer een jaar geleden en ik ben heb pas bericht gehad dat ik weer omhooggegaan ben me mijn no-claim :)
Ik heb tien jaar geleden iets soortgelijks gehad in de auto van mijn moeder en mijn ouders zaten toen al te balen van de verzekering die omhoog zou gaan en of ik dat moest gaan betalen. De verzekering ging echter helemaal niet omhoog (moesten er wel de komende 3 jaar ofzo geen ongelukken meer gebeuren, wat ook niet gebeurde).

Ik heb die no-claimbeschermer nu ook niet genomen. Hij lijkt me pas interesant bij All Risk verzekeringen met hoge no-claim korting.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Marzman schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:27:

dat kan dus wel degelijk. Je staat dan in de malus (op de bonus / malus ladder) overigens komt er in 2007 een centrale administratie van alle verzekeraars met de BM tredes van hun klanten. Dan is het 'gesjoemel' dus direct uitgesloten
Pagina: 1