Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GPRS] Internet verbinding delen via bluetooth

Pagina: 1
Acties:

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 15:06

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb een SPV-C500 waarop ik via Orange kan internetten (GPRS). Nu zou ik graag op mijn laptop gebruik willen maken van diezelfde internetverbinding. Als ik services ga discoveren kan ik volgens mij alleen maar de telefoon als modem gebruiken, maar ik wil niet inbellen! Is er een manier om de GPRS verbinding te delen? Ik raak de draad een beetje kwijt als ik in de SPV ga kijken bij verbindingsopties. Internet via WAP, WAP over GPRS, wel of geen proxy ... :S

Wie kan iets meer duidelijkheid scheppen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De inbelservice is de service die je hebben moet. Ik werk op deze manier op mijn laptop via GPRS. Je moet dus je telefoon als modem gebruiken maar je met wel inbellen met de juiste instellingen, onder andere het juiste inbelnummer. Voor T-Mobile is dit bijvoorbeeld *99#. Dit verschilt per provider, je zou het dus even moeten nakijken bij Orange.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
*99# betekend dat ie het eeste GPRS profiel pakt. Dus het profiel wat gebruikt wordt om een internet connectie te maken wordt dan ook door je laptop gebruikt.

Waar je wel op moet letten bij Orange is, welk accesspoint je gebruikt. Als je wap' gprs-accesspoint gebruikt dan moet je nog een proxy instellen, en als je 'internet' gprs-accesspoint gebruikt dan hoef je niets te doen maar dan gaat het wel van je bundel af.

Bij sommige telefoons kun je ook verschillende profielen kiezen en aanmaken via AT commando's
Zoek maar eens op CGDCONT.

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 18-12-2006 15:14 ]

Pvouput live