Ik ben sinds vorige week donderdag in het bezit van de NZXT Zero kast. Ik ben bijzonder tevreden over deze behuizing, en heb een product survey ingevult.
Tevens zal ik deze TS binnenkort uitbreiden met andere bevindingen en eventueel wat foto's
Specificaties:
NZXT Zero (ATX, Geen PSU, Zilver/Zwart) survey door c70070540
Ervaring met één exemplaar, sinds december 2006

Prima kast, met maar liefst vier 12cm ventilatoren in het zijpaneel, twee 12cm ventilatoren aan de achterkant, één 8cm ventilator aan de bovenkant en één 12cm ventilator aan de voorkant van de kast. Veel ruimte voor harddisks (zes intern), twee maal een 3,5inch bay naar buiten toe en als klap op de vuurpijl vijf maal een 5,25inch bay aan de voorkant achter de deur.
Zeer ruime kast, veel ruimte tussen moederbord en voeding en dat voor een midi tower. Het is in ieder geval geen big tower.
Ondanks al die ventilatoren is het een bijzonder geruizloze kast. Ik heb zelf de 8cm ventilator door een andere vervangen met een aansluitpin voor op het moederbord, omdat ik mijn E6400 Core 2 Duo met een CoolerMaster Hyper 48 (KHC-L91) heb uitgerust zonder ventilator. Tijdens het opstarten gaf het moederbord een melding dat er geen processor ventilator aangesloten was (ja dat klopt dus) en door die bovenste ventilator op de processor ventilator pinnen op het moederbord aan te sluiten, is dat probleem opgelost.
Mijn Core 2 Duo E6400 draait dus passief gekoeld met alleen maar de airflow van de kast als koeling. Erg indrukwekkende kast, om zo een goede airflow voor elkaar te krijgen zonder veel herrie. Mijn vorige kast, een Antec desktop, hield de processor minder koel met actieve koeling. Tevens mijn X1600Pro passief gekoelde kaart wordt niet te warm.

[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]
Ik ben benieuwd naar anderen, wat zij van deze kast vinden.
Tevens ben ik op zoek naar de Sentry, een module wat de temperatuur weergeeft, etc. (link) Ik kan hem niet in de Pricewatch vinden. Weet iemand waar ik die kan kopen en wat de prijs er van is?
Tevens zal ik deze TS binnenkort uitbreiden met andere bevindingen en eventueel wat foto's
Specificaties:
| MODEL | Zero SERIES | |
| CASE TYPE | Full tower Aluminum Chassis | |
| FRONT PANEL MATERIAL | Plastic/Aluminum | |
| DIMENSIONS (W x H x D) | 210.5 X 532 X 520 mm | |
| COOLING SYSTEM | FRONT, 1 X 120 mm fan (included) | |
| REAR, 2 X 120 mm Fan (included) | ||
| SIDE PANEL, 4 X 120mm fan (included) | ||
| TOP, 1 X 80mm Fan (included) | ||
| DRIVE BAYS | 13 DRIVE BAYS | |
| 5 EXTERNAL 5.25" DRIVE BAYS | ||
| 2 EXTERNAL 3.5 " DRIVE BAYS | ||
| 6 INTERNAL 3.5" DRIVE BAYS | ||
| Screwless Rail Design | ||
| MATERIAL(S) | Aluminum Construction | |
| EXPANSION SLOTS | 7 | |
| POWER SUPPLY | 500 WATT PS2 ATX 12V 2.0 ( OPTIONAL ) | |
| WEIGHT | 7.35 KGS (W/O Power) | |
| MOTHERBOARD SUPPORT | ATX | |
| MICRO-ATX | ||
| BABY AT | ||
| MINI ATX |
NZXT Zero (ATX, Geen PSU, Zilver/Zwart) survey door c70070540
| Algemene beoordeling | Bouwkwaliteit en afwerking | ||
| Inbouwmogelijkheden | Koelingsmogelijkheden | ||
| Vormgeving | Installatiegemak | ||
| Modbaarheid | Kwaliteit van voeding | ||
| Prijs |
Prima kast, met maar liefst vier 12cm ventilatoren in het zijpaneel, twee 12cm ventilatoren aan de achterkant, één 8cm ventilator aan de bovenkant en één 12cm ventilator aan de voorkant van de kast. Veel ruimte voor harddisks (zes intern), twee maal een 3,5inch bay naar buiten toe en als klap op de vuurpijl vijf maal een 5,25inch bay aan de voorkant achter de deur.
Zeer ruime kast, veel ruimte tussen moederbord en voeding en dat voor een midi tower. Het is in ieder geval geen big tower.
Ondanks al die ventilatoren is het een bijzonder geruizloze kast. Ik heb zelf de 8cm ventilator door een andere vervangen met een aansluitpin voor op het moederbord, omdat ik mijn E6400 Core 2 Duo met een CoolerMaster Hyper 48 (KHC-L91) heb uitgerust zonder ventilator. Tijdens het opstarten gaf het moederbord een melding dat er geen processor ventilator aangesloten was (ja dat klopt dus) en door die bovenste ventilator op de processor ventilator pinnen op het moederbord aan te sluiten, is dat probleem opgelost.
Mijn Core 2 Duo E6400 draait dus passief gekoeld met alleen maar de airflow van de kast als koeling. Erg indrukwekkende kast, om zo een goede airflow voor elkaar te krijgen zonder veel herrie. Mijn vorige kast, een Antec desktop, hield de processor minder koel met actieve koeling. Tevens mijn X1600Pro passief gekoelde kaart wordt niet te warm.
Negatieve eigenschappen:* Prijs * Wordt geleverd zonder voeding | Positieve eigenschappen:* Mogelijkheid om de Core 2 Duo passief te koelen * Veel inbouwruimte * Veel ventilatoren * Goede koeling * Erg stil * Uiterlijk (is natuurlijk subjectief) |
[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]
| Foto's | ||
Verdere bevindingen zoals temperaturen komen later.Gepost door anti-rsca - maandag 18 december 2006 16:04 Score: 1
Kort en bondige review. Kun je mss juist ff een idle en stressed temp. plaatsen van de C2D plz?
Ik was nog aan het twijfelen of ik deze kast wou kopen, het is dan wel de antec 900 geworden, maar ik ben nog steeds nieuwsgierig
en is het geluid echt stil of gewoon aanvaardbaar?
Ik ben benieuwd naar anderen, wat zij van deze kast vinden.
Tevens ben ik op zoek naar de Sentry, een module wat de temperatuur weergeeft, etc. (link) Ik kan hem niet in de Pricewatch vinden. Weet iemand waar ik die kan kopen en wat de prijs er van is?
[ Voor 222% gewijzigd door Gé Brander op 18-12-2006 16:51 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Negatieve eigenschappen:
Positieve eigenschappen: