Toon posts:

[scanners] welke scanjet?

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 23:02 ]

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 21:21

Acheron

updatepack.nl

Als je de keuze voor HP baseerd enkel op de ervaringen met een apparaat dat je 9 jaar geleden hebt gekocht ben ik bang dat je jezelf ernstig beperkt in de keuzemogelijkheid. Misschien maakt HP tegenwoordig wel hele slechte scanners, weet jij veel :p

Als je echt kijkt naar alleen een scanner zou ik letten op de werkelijke scanresolutie. Verder is heel belangrijk de scansnelheid (ga voor een USB2 High Speed Device), aansluitmogelijkheden, de prijs en driverondersteuning voor andere platformen dan Windows (Linux).

Zelf was ik ook opzoek naar een goede all-in-one en ben uiteindelijk bij de Canon MP600 uitgekomen. Als je alleen een scanner zoekt zou ik gaan voor de Canon Lide 60 vanwege de scansnelheid en uitgebreide scanopties.

[ Voor 49% gewijzigd door Acheron op 18-12-2006 14:51 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En daarnaast, als je geen a3 formaat scant en alleen a4 dan lijkt het mij opzich ook geen slecht idee om voor een all-in-one oplossing te gaan. Neemt minder ruimte in op je bureau.

Trouwens wat scant TS zoal in?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

wat zijn je eisen n wensen? waarvoor gebruik je hem? Happie-snap scannen of ietsje meer grafisch? mogelijk uitbreiding met film scanner? In laatste gevalln kan liefst 48-bit scanner nemen. Epson & HP zijn goede. Ander merk (canon e.d) heb ik geen ervaring.

In alle scanner zit tegenwoordig USB 2 aansluiting

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 23:03 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je op je laptop toevallig een paralelle poort zitten :? Anders zou je ook kunnen overwegen met ASPI-SCSI drivers aan de slag te gaan en het ding gewoon op je laptop te hangen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mjah, goede resolutie (de werkelijke, non interpolated) en kleurdiepte, dat is het belangrijkste bij een scanner.
Ik heb zelf een Scanjet 4470c staan... Ondertussen ook alweer een paar jaartjes oud maar wel een geweldig ding.
Over 4 mm meer of minder glas oppervlak zou ik me niet druk maken. Eigenlijk alle A4 scanners kunnen wel meer hebben dan een A4tje. Tot wel 2cm meer dan het A4tje zelf.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
.

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:13:
Ik ben nog niet echt verder op deze manier. Er staan in de pricewatch heel wat scanjets. Welke zou JIJ nemen en waarom?

Met behulp van die argumentatie kan ik dan zelf een goede keuze maken. Kennelijk zien jullie door het bos ook het bomen niet meer net als ik?
Het probleem is denk ik meer dat je de keuze te zeer beperkt door perse voor 1 merk te kiezen. Verder geef je niet aan wat je budget is, wat je eisen zijn (dia's, A3, automatische invoer, etc.) en of je toch niet liever een all-in-one wilt hebben. Op Tweakers.net is het wel de bedoeling dat je zelf eerst wat zaken uitzoekt.

Verwijderd

Topicstarter
.

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Om eerlijk te zijn is er niet echt verschil in kwaliteit op de scannermarkt. Waar je naar kunt kijken zijn reviews waar ook de bijgeleverde software getest wordt. Verder kan je kijken naar de scansnelheid, aangezien dat per model nog wel sterk verschilt.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-02 22:47
In de c't van oktober staat een review van n aantal flatbedscanners (helaas geen canon). Hier komen de HP en Epson scanners er het beste uit. Zelf had ik vroeger ook een Scanjet 4P, daarna een Canon Canoscan 8000F gekocht (destijds in een van de beste scanners in zijn prijsklasse). Tegenwoordig gebruik ik de scanner in mijn HP OfficeJet 7410, hiermee kan ik ook via het netwerk scannen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Wel helaas kan ik je niet uitgebreid advieseren welk scanner je moet nemen, dat moet je zelf beslissen.
Wat ik je kan vertellen is, zoal hierboven ook al genoemd dat alle scanner (home scanner) is in principe hetzelfde, behalve de pro versie. Je kan gewoon alle scanner die je intereseert alle eigenschappen naast elkaar zetten. Daarna filteren op je wensen, features, prijs-kwaliteit, ervaringen, reviews, budget e.d. Let op de meegeleverde software (simpel of instelbaar)

Ik heb zelf een 8 jaar oude scsi scanner en werkt prima. Op het werk hadden we zowel HP als epson en die werken ook voortreffelijk (A3 scanner dan). Wat ik vaak in de grafische winkel zie is dat ze epson scanner aanprijzen.

Op het werkt hebben we net nieuwe A3 epson scanner aangeschaft en die is formidabel (uiterlijk & kwaliteit). Meegeleverde software zijn standaard epson pro em silverfast (deze software heeft omzetter van 48 bit naar 24 bit kleur, want 48 bit kleur kan je NIET als jpg opslaan). Nog geweldig om te combineren met spectrofotometer van Greta Macbeth :9~

Zo....veel succes

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Pagina: 1