Toon posts:

netwerk beveiligd of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een beetje vreemd, ik heb mijn router (sweex LC000070) beveiligd met een netwerksleutel en die heb ik daarna bij mijn draadloos netwerk op mijn pc moeten ingeven om verbinding te maken. Ook op mijn laptop moest ik dat doen om verbinding te maken.

Als ik nu bij de beschikbare netwerken kijk zie ik dat mijn draadloos netwerk beveiligd is. Prima dus maar gister was ik bij de buren omdat ze geen internet meer hadden en toen zag ik op hun laptop dat mijn netwerk onbeveiligd was en kon ook zo verbinding maken terwijl hij een tijdje later aangaf dat ie wel weer beveiligd was?. Als ik nu de sleutel verwijder van de laptop kom ik er niet op want hij vraagt om de sleutel vanwege de beveiliging. Moet ik nu een andere beveiliging hanteren? want zo heeft het geen zin natuurlijk.

Verwijderd

Stel hem eens opnieuw in en test het nog een paar keer zou ik zeggen.
Als ie beveiligd blijft is het goed, toch?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 13:10
hmmm hoe het kan weet ik niet. Weet wel dat ik zelf eigenlijk altijd een dubbele beveiliging gebruik, vanzowel een web encryptie als een mac adres filtering. Dan heeft de bozen buitenwereld in elk geval twee hobbels te nemen.

Vind het alleen wel een vreemde situatie .... misschien inderdaad toch even opnieuw instellen en dan kijken of die wel beveiligt blijft zijn.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

jij bent ook foo fighter, neem ik aan :p

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
volgens mij is de 3e poster niet foo fighter, want hij geeft meneer foo fighter een goed advies: maak ook gebruik van mac filtering.

even 2 MAC adressen (van je pc en je laptop) in de modem op de juiste plek zetten, en klaar.

persoonlijk heb ik het trouwens niet zo op met de allergoedkoopste routertjes/switches/ed die je kunt vinden. dubbeltje op de eerste rij, zeg ik maar...

Verwijderd

i c, idd mac filtering erop voor meer zekerheid

Verwijderd

mac filter blaas je ook zo doorheen.

Heb je nu een wep of wpa encryptie?

En verliest je router misschien zjin instellingen na een herstart? Zo ja, firmware upgrade er tegen aan gooien?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:14:
mac filter blaas je ook zo doorheen.

Heb je nu een wep of wpa encryptie?

En verliest je router misschien zjin instellingen na een herstart? Zo ja, firmware upgrade er tegen aan gooien?
Als ik t zo hoor, gebruikt de TS WEP. Ik raadt toch zeker WPA aan, als de router dat tenminste kan ondersteunen.

Het probleem echter nog nooit meegemaakt, wel veel andere dingen die draadloos misgaan. Firmware upgrade is sowieso wel erg verstandig.

Verwijderd

Ik heb eerlijk gezegd maar weinig dingen NIET mis zien gaan met sweex routers. Draadloos of niet; het blijft bagger.

Mijn advies is dan ook: Gooi hem uit het raam en koop iets waar geen Sweex of Trust op staat.
Pagina: 1