Toon posts:

[JS/CSS] Prioriteit tussen images

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een site van mij kunnen gebruikers berichten naar elkaar sturen met daarin afbeeldingen.
De gebruikers vinden het leuk om vervolgens knipperende afbeeldingen van een paar honderd kb naar elkaar te sturen.
Graag zou ik echter de navigatie en layout laden vóór al deze afbeeldingen geladen worden.
Omdat het op sommige pagina's om zeer veel afbeeldingen gaat vraag ik me af hoe ik dat het beste kan aanpakken.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Normaal wordt gewoon de pagina geladen in de volgorde waarin de code staat...

zorg er dus voor dat de code voor navigatie en layout staat vóórdat de 'geschreven content' staat.
Wat echter nog wel wil ophouden is als men voor de opbouw van navigatie of layout belangrijke 'onload' scriptjes gebruikt.

Een ander potentieel probleem is al men tabellen gebruikt, die eigenlijk pas gerenderd mogen worden als de hele content daar is, zeker als zaken als width en height van de afbeeldingen, niet voorgegeven is, en deze 'on the fly gerenderd moet worden.

het kan mogelijk een oplossing zijn om een Iframe te gebruiken, met vaste breedte en hoogte, waarbinnen de cotnent van de boodschap geplaatste wordt... dit zou de laadtijd van afbeeldingen daarbinnen enkel voor die boodschap zélf merkbaar maken.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

zou je de belangrijke plaatjes niet als eerst kunnen laden middels javascript (in de head)?
code:
1
2
var img = new Image();
img.src = 'belangrijkplaatje.jpg';

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:00:
zou je de belangrijke plaatjes niet als eerst kunnen laden middels javascript (in de head)?
code:
1
2
var img = new Image();
img.src = 'belangrijkplaatje.jpg';
Dat vertraagt nog steeds ;)