Toon posts:

JS - Form Validatie met afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Graag had ik het volgende willen doen:

Een formuliertje opmaken waarbij de velden gevalideerd worden bij input (en ernaast een afbeelding komt staan als de input correct is, bijvoorbeeld een vinkje) als de gebruiker naar een ander veld springt. je ziet het meestal wel bij inschrijfformulieren her en der op het web.

Alleen heb ik proberen zoeken op het internet (google) maar ik vrees dat ik de juiste zoekterm niet gebruik. Iemand die kan helpen ?.

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Captcha ;)

edit: of je bedoelt een Ajax-call

[ Voor 64% gewijzigd door judgem op 18-12-2006 14:03 ]

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

offtopic:
Captcha is nogal slecht voor je toegankelijkheid enzo, gebruik gewoon een sommetje of een eenvoudige vraag die je random genereert.

[ Voor 7% gewijzigd door AtleX op 18-12-2006 14:06 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Volgens mij bedoelt TS simpelweg dat er een vinkje getoond wordt als een input veld goed ingevuld wordt. Lijkt mij persoonlijk vrij gemakkelijk door een onChange actie aan het input veld te hangen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Verwijderd

Volgens mij wil hij gewoon "runtime" checks in z'n pagina hebben (?) Dit kan je doen met behulp van javascript en de onchange element van de input.

edit:
Lol, serieus precies dezelfde post als hierboven. Ik was net te laat :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
geen captcha inderdaad. Gewoon een vinkje die aanduidt dat het veld correct werd ingevuld.
Iemand een link naar zo'n scriptje ? Of een voorbeeld ?

Verwijderd

probeer google:
http://www.google.nl/search?q=javascript+form+validation

Script requests vinden we niet zo lief ;)
Pagina: 1