Toon posts:

[Access] MaxLocksPerFile registry waarde uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg continu de melding "System resource exceeded" bij het uitvoeren van grote queries met +/- 500.000 records.

Dit kan liggen aan de instelling van de registerwaarde MaxLocksPerFile (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Jet\4.0\Engines\Jet 4.0). Deze wil ik nu via code uitlezen om te controleren of deze wel hoog genoeg is.

Heb al via google, GOT search etc. lopen zoeken maar niet tot een concrete oplossing gekomen. Alleen grote lappen code die niet aan de gang te slingeren zijn. Het staat mij bij dat ik een keer een simple stukje code gezien heb waarin het perfect werkte.

Wat zou moeten werken is GetSetting(AppName, Section, Key) Wat zouden de arguments hierin moeten zijn?

AppName= Msaccess.exe
Section = HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Jet\4.0\Engines\Jet 4.0
Key = MaxLocksPerFile

Zou eea met rechten te maken kunnen hebben?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nope. Getsetting() is een wrapper om de registryapi en benadert enkel een subkey onder HKEY_CURRENT_USER\Software\VB and VBA Program Settings.

System.PrivateProfileString("","","") zal beter werken. ;)

edit:
system.privateprofilestring werkt in 2003 standaard alleen in de Word vba host. Gelukkig kun je met declare function een wrapper maken om api-functies in advapi32.dll. Even zoeken en je hebt zo wat voorbeeldcode.

[ Voor 35% gewijzigd door Lustucru op 18-12-2006 19:01 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland