OWA geeft problemen met inloggen over ISA proxy

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Bij mij thuis heb ik een nieuw domaincontroller geinstalleerd. Alles werkt prima. Alleen is er 1 probleem waar ik dus niet uitkom.

Bij mij op school maken wij gebruik van een ISA proxy. Ik check op school regelmatig mijn mail via OWA. Nu ik heb de nieuwe server inlog met mijn account, moet ik hier wel 7 keer inloggen. Daarna kan ik nog steeds mijn e-mail niet lezen.

Wanneer ik via een andere internetverbinding op OWA kom, is er niets aan het handje! Alles werkt perfect!

Op mijn oude server (die nog steeds draait) werkt OWA wel via de proxy van school. Ik snap er niets van. Ik heb al verschillende identificatie settings geprobeerd in Exchange System Manager, maar niets helpt.

Heeft iemand ooit een vergelijkbaar probleem gehad?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:10
Welke versie van Exchange?
Welke authenticatie voor OWA gebruik je?
Connect je via SSL of gewoon via port 80?

Wat meer info kan geen kwaad :+

• WiNlUx
Rolfie schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:03:
Welke versie van Exchange?
Welke authenticatie voor OWA gebruik je?
Connect je via SSL of gewoon via port 80?

Wat meer info kan geen kwaad :+
Ik gebruik op dit moment de normale authenticatie voor OWA. Het gaat om Exchange 2003 en ik connect gewoon naar poort 80.

De volgende melding komt op een gegeven moment waar eigenlijk de berichtenlijst hoort te staan:
De map kan niet worden weergegeven. U hebt geen machtiging om deze actie uit te voeren.

• Rolfie
Proeer een Formbased authenticatie aan te zetten met een zelf gecreerd SSL certificaat. Gaat het dan wel goed?

• WiNlUx
Rolfie schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:29:
Proeer een Formbased authenticatie aan te zetten met een zelf gecreerd SSL certificaat. Gaat het dan wel goed?
Dat ga ik eens proberen. Helaas heb ik daar op school niets aan, want ze hebben hier uitgaande ssl verbindingen geblokt.

• Rolfie
WiNlUx schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:43:
[...]

Dat ga ik eens proberen. Helaas heb ik daar op school niets aan, want ze hebben hier uitgaande ssl verbindingen geblokt.
Wow dat hoor je toch niet veel, dat SSL geblockeerd wordt. Ik heb maar weinig bedrijven waar dat het geval is. Maar ik kan het wel begrijpen. SSL kan goed misbruikt worden.

• Myrd
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02 23:24
Probeer je via die nieuwe DC in te loggen op OWA of een computer in het domein van die DC?
Als je het via de DC zelf probeert staat internet enhanced security wel uit?
Pagina: 1