@home verbinding met een cisco 2600 router

Pagina: 1
Acties:

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Even een vraagje.
Wij hebben op school een @ home aansluiting.
Nu hebben wij donderdag een grote lanparty en nu is het dus de bedoeling dat we een cisco 2600 router
aan die verbinding hangen. @home maakt zoals jullie waarschijnlijk wel weten gebruik van je computernaam als identificatie. Nou is mij gevraagd hoe dat ingesteld moet worden in die cisco 2600 (ik ben nu op stage bij @home :P dus ik kan het zelf niet instellen. ik heb hier bij mijn stage al gevraagd maar daar weten ze ook niks over die 2600's. Ik heb ook al gegoogled maar dat levert ook niks op. Als iemand van jullie weet hoe het moet hoor ik het graag. Ik zat zelf te denken aan een ander IOS misschien. want het lijkt mij dat je die computernaam gewoon bij de dhcp settings moet instellen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Geen handleiding? Google?
Gewoon ff zoeken, elk modem, en elke router heeft een handleiding, zo ook deze.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Heeft cisco geen support afdeling die je ff kan bellen?
Ze hebben vast wel een site ofzo :P (waar ook vast wel een telefoon nummer staat)

• 4ourty2
  • Niet online
Euhm dit staat dus niet op google of in de handleiding daar heb ik al gekeken maar ik heb het probleem al opgelost. Het blijkt dus dat die computernaam van @home alleen gebruikt wordt om de dhcp gegevens toe te kennen. Dus nu gaan we gewoon die gegevens er handmatig inzetten.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
router# conf t

hostname naamwathetmoetzijn

ctrl c
wr

• 4ourty2
  • Niet online
Dat hadden we natuurlijk al geprobeerd raymon maar dat werkte dus niet.
Pagina: 1