Toon posts:

[XP] Automatisch activeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben opzoek naar een manier windows automatisch te activeren. Ik moet enkele tientalle pc's activeren hierzo maar ''ze'' willen geen corp. key kopen en het netwerk hier zit zo in elkaar dat via internet activeren gewoon niet wil werken dus ik moet iedere keer bellen en dat is dus nogal irritant. Ik ben dus opzoek naar een, uiteraard legale ;), manier om dit op te lossen. Op de site van MS had ik wel een bestandje gevonden (activate.exe) die het automatisch zou moeten doen maar dat werkt niet.

Weet iemand hier een oplossing voor?

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:14

dlmh

Lo-Fi

Als je wel beschikking hebt over een analoge telefoonlijn, kun je met een USB-modem natuurlijk wel inbellen zonder dat je netwerk "gevaar loopt".

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Alles is hier VOIP dus dat gaat ook niet werken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Activeren zonder 'contact' met Microsoft gaat je niet lukken - dat is het hele concept achter product activatie natuurlijk :)

Je zal dus ofwel via internet contact moeten gaan maken of de telefoon optie bekijken :)

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:33
tientallen mensen laten bellen? nee, ik zou het serieus niet weten :S
ik wou dat ik je kon helpen. op mijn stage hebben ze gelukkig wel een corp key

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:05
Misschien kan MS je een andere oplossing geven ?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 21:25
Makkelijkst lijkt me toch even vragen of ze je niet 1 aansluiting tijdelijk voor de firewall kunnen hangen.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:28

Zerora

Ik Henk 'm!

Bel Microsoft eens op met dezelfde vraag zou ik zeggen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:10:
Activeren zonder 'contact' met Microsoft gaat je niet lukken - dat is het hele concept achter product activatie natuurlijk :)

Je zal dus ofwel via internet contact moeten gaan maken of de telefoon optie bekijken :)
Via de telefoon is mij teveel moeite (heb er zo al 20 gedaan) en via internet gaat dus niet werken.

Zonder contact kan wel, corp keys doen dat ook, nu is het alleen nog de vraag of zoiets ook te doen is zonder corp key op een legale manier.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 21:25
Waarschijnlijk gaat Microsoft een verhaal ophangen dat dit met Vista straks wel kan omdat je dan zelf een activatie server kan plaatsen etc.

En als er niemand wil helpen om je machines geactiveerd te krijgen dan zou je eventueel nog kunnen tunnelen naar een open internet verbinding.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:23:
Via de telefoon is mij teveel moeite (heb er zo al 20 gedaan) en via internet gaat dus niet werken.
Dan is dus de beste manier om ervoor te zorgen dat het via het internet wel kan, begin daar bijvoorbeeld eens mee. Waarom kan het niet via het internet? :)
Zonder contact kan wel, corp keys doen dat ook, nu is het alleen nog de vraag of zoiets ook te doen is zonder corp key op een legale manier.
Corp keys bestaan niet - dat is een warez term. Volume License Keys (VLKs) zijn niet alleen speciale keys maar ook nog eens speciale versies van Windows :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja. Reken ''ze'' voor hoeveel deze beslissing kost en ga rustigaan een voor een bellen. Pak er een boekje en een kop koffie bij en je komt er wel :P

Of dus toch ergens een internetverbinding open zetten (VPN?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben maar een waardeloze stagaire dus het zal hun een zorg wezen of ik 5 uur aan het kutten ben met een telefoon.

Waarom activeren niet via internet kan, ik zou het niet weten. Waarschijnlijk houd de firewall het tegen maar van de week is er een nieuwe (ander model en merk) gekomen en het werkt nogsteeds niet. Die test op de MS site die kijkt of de juiste poorten openstaan werkt ook goed dus ik heb geen idee waarom het niet werkt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
pc neerplempen met modem die naar een provider belt en daar analogX of squidNT op configureren, vervolgens op de clients een proxyserver inkloppen die verwijst naar die pc met dialup naar het internet en voila :) ... activatie via je eigen tempproxy :P

* Zwelgje heeft het ook eens zo gedaan op een lan waar geen inet aanwezig was

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1