[XP] kan niet remote inloggen na herstart.

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 18:49

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Er staat windows XP op mijn bak die ik lokaal probeer te benaderen.

Als hij opgestart is, kan ik er niet in. Geeft hij de volgende foutmelding: de client kan geen verbinding maken met de externe computer. Hij vind hem dus niet.

Als ik voor de pc ga inloggen, geen probleem hij logt in. En dan kan ik ook remote inloggen!

Het is de administrator command met paswoord.
Het vinkje bij remote sessie toestaan staat aan.

Weer echt te vaag.
Ik kan ook niet naar start gaan en hem opnieuw opstarten alleen 'verbinding verbreken'. bon, oke doe ik het in taakbeheer. Bij AS2003 doet hij dat gewoon maar misschien niet bij XP.

iemand een idee wat het is. anders wordt het maar terug as2003. maar dan nog wil ik graag weten wat het probleem zou kunnen zijn want dit is echt raar.

edit:heb even het welkomstscherm uitgeschakeld. dacht dat dat iets zou helpen but nope

edit2: hmm jazzper daar zeg je wat. die gaat gewoon zeker uit. Heb een hardwarematige firewall. Maar helaas dan doet hij het nog steeds niet!!

[ Voor 12% gewijzigd door dread op 18-12-2006 12:31 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-03 13:09

Jazzper

BB4E^Guerilla

kun je wat testen? Zet de firewall eens uit en probeer het dan (en daarna wel weer aan he ;)). Ik had iets soortgelijks op een XP bak. Dat hielp. Nu dus een bak (niet deze overigens hehe) zonder firewall maar wel remote desktop

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
zolang je niet ingelogd bent geeft hij bij altijd de melding dat de computer geen actieve verbindingen accepteert.. misschien is het toestaan van remote access profiel gebonden?

weet ik absoluut niet zeker huh

you had me at EHLO

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
TheNymf schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:30:
zolang je niet ingelogd bent geeft hij bij altijd de melding dat de computer geen actieve verbindingen accepteert.. misschien is het toestaan van remote access profiel gebonden?
Dit zou inhouden dat je met xp niet remote je bak kan herstarten en dan weer inloggen. Nu werk ik nooit remote met xp machines maar met as2003 hoeft dat zeker niet gelukkig.

Kan iemand dit bevestigen?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 22:05
dread schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:33:
[...]

Dit zou inhouden dat je met xp niet remote je bak kan herstarten en dan weer inloggen. Nu werk ik nooit remote met xp machines maar met as2003 hoeft dat zeker niet gelukkig.

In XP moet de service gestart worden.. dit nakijken en in register en aanzetten onder de default user profile...

Dan zou het moeten gaan werken..
Niet alle processen worden gestart bij het inlog scherm.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
ben nu een ghost image aan het terugzetten van vorige week. was toen een clean install. dan maar even testen. Je MOET gewoon remote kunnen inloggen, direct zonder iets aan te passen.

• sjongenelen
To_Tall schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:41:
[...]

precies wat ik zei :) de remote login service is op user (na het inloggen) niveau te starten, dit moet voor het inloggen al gebeuren.

Dit is standaard zo voor veiligheidsredenen.

you had me at EHLO

Verwijderd

dread schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:33:
[...]

TheNymf heeft het hier verkeerd.
Ik kan hier gewoon remote desktoppen (XP) en een computer van afstand herstarten (id. via taakbeheer) en later weer remote inloggen.

Verwijderd

Je kan wel vaker een machine niet met een knop rebooten als je hem overneemt via remote desktop connections, stukje "beveiliging" zodat je de machine niet per ongeluk afsluit in plaats van dat je uitlogt als je klaar bent. Wat je wel kunt doen is een prompt openen en shutdown -r tikken.

Voor de rest zou ik de firewall niet per definitie uitschakelen maar een rule toevoegen dat port 3389 tcp toegestaan wordt.

Daarnaast moet je eens kijken of je wel telnet pcnaam 3389 kunt doen op het moment dat je geen verbinding kunt maken om na te gaan of die poort op dat moment wel open staat.

• sjongenelen
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:52:
[...]

TheNymf heeft het hier verkeerd.
Ik kan hier gewoon remote desktoppen (XP) en een computer van afstand herstarten (id. via taakbeheer) en later weer remote inloggen.
misschien dat je ze dat veranderd hebben met SP2? Of misschien heeft hij zelf deze service veranderd.. :/ ik kan het namenlijk ook niet met een fresh XP Sp2 installatie

you had me at EHLO

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:57:
Daarnaast moet je eens kijken of je wel telnet pcnaam 3389 kunt doen op het moment dat je geen verbinding kunt maken om na te gaan of die poort op dat moment wel open staat.
geen idee hoe dat moet. ben niet zo een telnet man

heb bij run telnet ingevuld opent ie idd een telnet venster en dan 'pcnaam 3389'ingevuld maar dan geeft hij een 'ongeldige opdracht'

na die image werkt het nog steeds niet.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
To_Tall schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:41:
[...]

In XP moet de service gestart worden.. dit nakijken en in register en aanzetten onder de default user profile...

kan dit iets duidelijker uitgelegd worden. snap het niet helemaal.

ik ga hem hier eens in het domein hangen en dan eens kijken

[ Voor 7% gewijzigd door dread op 18-12-2006 13:12 ]

Verwijderd

dread schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:08:
[...]

Als je de pc in een domein gaat hangen kan je ook een group policy aanmaken waarmee je RDP toegang afdwingt.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
hehe in het domein hangen was gewoon om te testen hier op het werk maar dan lukt het nog niet. dus ik installeer hem opnieuw.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 22:05
dread schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:08:
[...]

dmv een group policy kan RDP auto aangezet worden bij het opstarten.. dit kan ook op computer niveo

A Soldiers manual and a pair of boots.

• sjongenelen
de gpo kun je lokaal maken via gpedit.msc :)

en met telnet: druk eens ' ? ' en dan <enter>

je moet open gebruiken sowieso :)

\edit je kunt het beste in een doscommandprompt " telnet naam:port " doen

[ Voor 22% gewijzigd door sjongenelen op 18-12-2006 13:38 ]

you had me at EHLO

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:21:
[...]

Als je de pc in een domein gaat hangen kan je ook een group policy aanmaken waarmee je RDP toegang afdwingt.
hoe doe je dat?

bij de herinstallatie heb ik last van hetzelfde probleem

OPGELOST: DE truck is gewoon 5 min te wachten. kan nu gewoon altijd inloggen. alleen even geduld oefenen.

[ Voor 33% gewijzigd door dread op 19-12-2006 10:43 ]

Pagina: 1