Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Carkit aansluiten op thermostaat

Pagina: 1
Acties:

• kep1973
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 07:18
In het zomerhuisje zit een thermostaat die aan te sluiten is op een tel.lijn, hiermee kun je via je mobiel alvast de verwarming aanzetten zodat het warm is als je aankomt. Echter op het park is geen vaste telefoonlijn. Ik wil dus een mobiel aansluiten op deze thermostaat....is hier iets voor.
Ik hemb al gegoogled maar vind alleen je pc aanzetten met mobiel.

Kun je bijv van de tel.kabele van een carkit de juiste signalen aftappen?
Bij overgaan van mobiel moet thermostaat natuurlijk opnemen en de lijn moet dan opstaan voor informatie. thermostaat wordt dus alleen gebeld en hoeft niet zelf te bellen....

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:45
Ik heb wel ooit eens een kastje van Nokia gezien waar een sim-kaart in komt en een RJ11 telefoonaansluiting heeft. Vraag is alleen of het prijstechnisch zin heeft dit te doen, dit zijn namelijk meestal industriële oplossingen.

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:19
is het niet beter dat je gewoon zo'n velleman kit voor je gsm, je moet een sensor op het scherm plaatsen van je gsm en met het licht dat het geeft wordt er een relais geschakeld ofzo
het is de MK160 kost dachtik rond de 15 E

Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/products/0/mk160nl.jpg

http://www.velleman.be/be/nl/product/view/?id=350454#

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dergelijke kits werken of met een bepaald aantal keren laten overgaan of door dtmf toontjes. De thermostaat kan waarschijnlijk zelf de telefoon opnemen omdat hier (bv) een modem in zit. Omdat het mobiele telefoon verkeer niet te vergelijken is met een vaste aansluiting thuis vermoed ik dat dit niet gaat werken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 15:44

Aragornwj

Blerf

Met een beetje werk, zo heb ik een project op school gedaan, kan je de technische specs van je GSM opzoeken, beetje handigheid met embedded software, beetje proggen in VHDL oid. Wat je dan krijgt is dat je eventueel per sms de temp kan opvragen en instellen. Maar dan heb je nog wel een extra kitje nodig om alles op elkaar aan te sluiten, en wat chippies

MEEHH!!!!

Verwijderd

Kijk een bij conrad Bijvoorbeeld op dit nummer: Bestnr.: 198888 - 89

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 06:01
Zoek op een analoge premicell. Zo heette die dingen. Het kan zijn dat je een data nummer op de simkaart moet laten voordat het pas werkt

Volgens heet dt ding bij nokia de: Nokia 21

• kep1973
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 07:18
Jongens bedankt die premicell is wat ik zocht en ericsson heeft er een F251m of een G35 gateway voor dus bedankt voor de tips....
slotje

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

En een slotje is niet nodig als het topic niet zwaar ontspoord is ofzo. Ik laat 't open zodat mensen misschien meer goede ideeen kunnen posten.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1