Toon posts:

[Vista] Asus P5B-V loopt regelmatig vast*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb sinds een week m'n P5B-V met een Intel C2D_E6400 binnen.
Ik dacht, Vista zal wel lekker draaien, maar niet dus |:(
De installatie gaat goed, maar nadat ik in Windows ben gekomen, krijg ik bij apparaatbeheer een "PCI Simple Communication Device" op PCI-bus 0, apparaat 3, functie 0.

Als ik de locatie vergelijk met mijn XP-installatie kom ik uit bij een Intel(R) Management Engine Interface. Waarschijnlijk loopt hierdoor mijn Vista-systeem na ongeveer 5 minuten vast...

Soms houdt hij het ook wel een uur vol, ik heb bijvoorbeeld al wel NFS Carbon gespeeld, maar na het afsluiten van het spel was het weer mis...

Is er iemand die dezelfde problemen heeft, of een oplossing heef?
Ik heb al wel de beta drivers van ASUS geprobeerd, maar dit helpt geen r**t :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit, horror geeft nou niet precies aan wat je bedoelt :)

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Het is inderdaad de Intel(R) Management Engine Interface, waarvoor je de driver onder andere hier kunt downloaden:
http://downloadcenter.int...13&DwnldID=10895&lang=eng

Ik vind het echter vreemd dat het apparaat gedetecteerd wordt, want het is de software interface van de Intel Active Management Technology.
De P5B-V heeft namelijk naar mijn weten helemaal geen AMT ondersteuning. Ik kan het tenminste niet instellen in de bios, iets wat toch wel verplicht is om er uberhaupt gebruik van te kunnen maken.
Met AMT kun je een PC binnen een netwerk benaderen/managen zelf als deze niet aanstaat, en kun je bijvoorbeeld problemen detecteren.
Hiervoor heb je echter wel een gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig, vandaar de bios configuratie.

edit:
Had kan ook zijn dat deze driver nodig is voor de Intel Quiet System Technology.. Ben er nog niet helemaal uit

[ Voor 10% gewijzigd door MaZeS op 08-06-2007 12:20 ]

• wolffman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 13:48

wolffman

....

Ik heb ook vaak dat het moedebord vast loopt maar dit lijkt te worden veroorzaakt door de te hoge temperatuur van de chipset.

De standaard temperetuur van de chipset is zo'n 60 graden tijdens testen met Sandra Scisoft Burn-in test schiet de temp van de chipset soms naar de 84,5 graden voordat de beveiliging van Sandra ingrijpt en de test stopt. Zonder deze beveiliging zou de computer waarschijnlijk gereset worden. Dit resetten komt vrij vaak voor tijdens het booten en soms ook tijdens het gebruik. Met Speedfan worden temperaturen tot 122 graden gemeten, maar ik denk niet dat deze kloppen aangezien Intel een max temp opgeeft van 97 graden voor de chip. De burn-In test wordt soms direct afgebroken maar een keer stopte die pas naar 4 keer.

Verder is het board voorzien van 3 GB, 6400 geheugen en een 6600 core duo quad core. Windows XP met alle updates is geinstalleerd. De onbord video wordt niet gebruikt daar is een 7900 GTS voor die alle warmte naar buiten blaast. Kast temp is 30 graden. Ook zit er een Pinnacle tv kaart in.

is er iemand die dit ook heeft?

Life is pleasant. Death is peaceful. It's the transition that's troublesome.