[OSX] Via dock twee keer afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 18:12
Hallo, ik heb nou ongeveer een dik half jaar een MacBook Pro 17inch Core Duo en ben er dik tevreden mee.
Zoals ze zeggen: een OSX installatie gaat eeuwig mee... ik draai nog steeds de eerste installatie. Nou had ik een tijdje geleden ook al wat kleine probleempjes en is de gedachte voorbij gevlogen om een nieuwe install te doen.
In alle drukte en dinges, nog niet gedaan... maar annyhow,

Ik zit nu met het volgende uiterst iritante probleem.

Als ik een programma open heb staan zie je die in je dock staan. Als ik het programma wil afsluiten en ik heb het open staan druk ik cmd + q.... allemaal dikke prima.

Heb ik het progje niet open staan, (R) klik ik op prog en druk ik quit, maar nu is sinds een week het stomme: pas bij de tweede keer zeggen dat ie moet afsluiten doet ie het pas :?

Dus mijn vraag, weet iemand hier iets op, of zal ik die install toch maar ff doen?

.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Single core? Lijkt me sterk :P

Ben je niet gewoon wat ongeduldig? Soms doen apps er wat langer over om af te sluiten..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Optix
CyBeR schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:25:
Single core? Lijkt me sterk :P

Ben je niet gewoon wat ongeduldig? Soms doen apps er wat langer over om af te sluiten..
Ja, een single ( dus maar 1 ) core duo dan O-)

Nee, ben niet ongeduldig, willekeurig pro sluit gewoon echt niet af eerste keer.

.

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:52
Net als dat OSX installaties bij mij eeuwig meegaan (ik draai ruim 2 jaar dezelfde OSX installaties, en werk momenteel al op mijn derde mac machine, van apparaat verhuizen gaat OSX ook prima af), gaan sessies bij mij ook jaren mee. Zelfs als mijn MacbookPro een keer zonder stroom zit, restored hij keurig naar waar ik gebleven was.
Ik kan me dus goed voostellen dat het een poos terug is dat je iets als een reboot gedaan hebt. Zou dat wat kunnen zijn?

Single core duo... ik neem aan 'Core Duo' ipv 'Core 2 Duo' ? In dat geval moet je die 2 meer zien als versienummer, niet als aantal cores ;)

http://twitter.com/randalpeelen

• Optix
Haha jep mijn fout, was al verbeterd is ts, maar fout is fout :)

Nee ik heb in afgelopen week al wel minimaal 2 reboots gehad.

.

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Je bent wel onduidelijk: "Heb ik het progje niet open staan...", dan hoef je het toch niet af te sluiten?
Je bedoeld: op de voorgrond?!
Hoeft ook niet: klik op Dock-icoon (van betreffende progje), houd muis 1 à 2 seconden daar ingedrukt en nu kun je uit het menuutje 'Stop' kiezen. Als je het menuutje open hebt en drukt ook op de option/alt toets, kun je gelijk geforceerd stoppen.

• Optix
Open / Op de voorgrond... ik dacht dat het wel duidelijk was... maar hoe dan ook, ik wil niet een alternatief (geforceerd sluiten met alt key) maar het moet gewoon werken.

Aangezien het een vrij dom probleem is waar je bijna alleen het antwoord op kan weten als je er zelf last van hebt gehad (en opgelost) denk ik dat ik maar opnieuw ga installen.

.

• Afdak
Misschien even 'Herstel volumebevoegheden' draaien...

Verwijderd

nog een leuke tip die ik graag gebruik: als je applicaties aan het switchen bent met Cmd+Tab kun je een applicatie laten sluiten door Cmd+Q te geven, zonder dat je eerst naar die applicatie switcht. Super om snel allerlei dingen af te sluiten die nog open stonden maar die je niet meer nodig hebt.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:10:
nog een leuke tip die ik graag gebruik: als je applicaties aan het switchen bent met Cmd+Tab kun je een applicatie laten sluiten door Cmd+Q te geven, zonder dat je eerst naar die applicatie switcht. Super om snel allerlei dingen af te sluiten die nog open stonden maar die je niet meer nodig hebt.
Dat gebruik ik idd heel vaak om m'n lijst van openstaande programma's terug te brengen tot de basisset :P (Mail, Safari, iTunes, Endo, iChat, Terminal). Supersnel.

• Optix
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:10:
Zo leer je nog es wat :)
Maargoed morgen een nieuwe install :/

.

• Afdak
Herstel vol.b.h. hielp dus niet?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat helpt echt bijna nergens tegen. Ik heb in alle tijd dat ik osx gebruik nog maar één situatie gezien waarbij dat gewerkt zou hebben, en dat heb ik toen handmatig opgelost.

• Afdak
Het is idd niet het ei van Columbus waar het voor doorging, afgelopen jaren, maar dit soort typische OS gerelateerde probleempjes worden er toch wel regelmatig mee opgelost.
Bovendien is het heel makkelijk en zonder consequenties uit te voren, dus het proberen waard.
Pagina: 1