Toon posts:

Livebox i.c.m router - port forward

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer al een aantal dagen om een paar poorten te "forwarden" voor betere downloadsnelheden voor o.a. de updater van World of Warcraft ;)

Ongeveer 2 weken geleden nog had ik internet van XS4ALL, maar ik ben nu overgestapt naar Orange ADSL Family + Telefonie. Nadat de livebox binnengekomen was, kwam ik erachter dat hier maar 2 PC's op aangesloten konden worden m.b.v. een ethernetkabel. Het toeval wil dat er in dit huis nou eenmaal 2 PC's, en 3 laptops zijn die aangesloten moeten worden, en dus had ik een router nodig.

Ik een router gekocht en aangesloten, meteen na aansluiten deed het internet op alle PC's en laptops, zonder verdere instellingen! :) (Dit is de Belkin F5D9230-4, voor diegene die het willen weten.)

Maar nu kwam het, hoe moest ik nu poorten forwarden?! Ik ben eerst in het configuratiescherm van mijn router gekropen, en de ports geopend die ik open wilde hebben. Geen success. Dus was ik in het configuratiescherm van mijn Livebox gekropen, en daar dezelfde ports geopend. Helaas ook geen succes :|

Ik heb al vele andere manieren geprobeerd, maar niets heeft nog geholpen. Ook heb ik het hele internet (nouja, misschien 3/4 ervan ;) ) afgezocht, maar niks hielp; ook geen threads op dit forum.

Mijn vraag aan jullie is dus nu; wie weet hoe ik port X kan forwarden?

Alvast bedankt,
Gibbons

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij staat dat heel duidelijk in het grote Orange pagina

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIII)

==> http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm

edit: ik lees dat je een router achter je router hebt zitten. Dat maakt het e.e.a niet echt makkelijker.

Of idd zoals Arunia zegt je router tot veredelde switch omdopen.

[ Voor 53% gewijzigd door Gunner op 18-12-2006 11:20 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Je moet als het goed is op de LiveBox de poorten forwarden naar het IP van de Router.
Daarvandaan weer forwarden naar de desbetreffende pc.
Ikzelf heb een Linksys WRT54GX2 achter de LiveBox hangen, maar heb er uiteindelijk voor gekozen om de Linksys te degraderen naar een Switch met Wireless functie.
Dus de LB in een gewone poort van de router pluggen en de router een vast IP geven in de range van de LB.

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-03 14:20
je gebruikt nu volgens mij 2 apparaten die dezelfde taken willen uitvoeren.

Waarom heb je geen hub/switch gekocht om het internet te verdelen?
Wat je misschien het best kan doen is je livebox in bridge zetten en dan laat je de router DHCP en portforwarding doen.

• Arunia
  • Nu online
MaCk- schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:22:
je gebruikt nu volgens mij 2 apparaten die dezelfde taken willen uitvoeren.

Waarom heb je geen hub/switch gekocht om het internet te verdelen?
Wat je misschien het best kan doen is je livebox in bridge zetten en dan laat je de router DHCP en portforwarding doen.
Nope, dat zou ik niet doen. Hij heeft namelijk Orange ADSL Family met telefonie. De telefonie kun je niet meer gebruiken wanneer je de LB in bridged mode zet.

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-03 14:20
oh inderdaad, daar heb ik even over heen gelezen.

Belkin degraderen naar switch is de oplossing dan inderdaad :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan zal ik dat eens proberen. Kan iemand mij uitleggen hoe dat moet?
En als ik dat doe, behoud de router dan nog wel alle functies?

Bedankt voor de reacties tot nu toe :)

Verwijderd

Ik heb ook Orange ADSL in m'n studentenhuis en we hebben gewoon 2 simpele 5-poorts hubjes erachter hangen en forwarden gaat prima. Zou dus gewoon die router terugbrengen en er een hub voor halen.

• Arunia
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:30:
Ok, dan zal ik dat eens proberen. Kan iemand mij uitleggen hoe dat moet?
En als ik dat doe, behoud de router dan nog wel alle functies?

Bedankt voor de reacties tot nu toe :)
Zoals ik in mijn eerste post al beschreef.
Je kunt dan nog kiezen om DHCP via de router te doen of via de LB.
Ikzelf heb DHCP volledig uitgeschakeld en alles handmatig ingegeven.
Dit aangezien de LB DHCP licenties niet lang vasthoudt en je dus je poorten weer anders in moet stellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 18-12-2006 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus eigenlijk kan ik DHCP in mijn livebox uitzetten, de router de DHCP laten regelen, en vanaf de router port forwarden?

• Arunia
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:52:
Dus eigenlijk kan ik DHCP in mijn livebox uitzetten, de router de DHCP laten regelen, en vanaf de router port forwarden?
Dat zou je even moeten proberen, maar denk dat dat wel goed gaat werken.
Je geeft namelijk je router een IP in de range van de LB.
Daarna kan de router in diezelfde range IP-adressen uitdelen aan de pc's.
Proberen en je weet het.
Pagina: 1