We zijn bezig met het maken van een website, en dat is leuk en aardig, maar loopt nog niet optimaal.
Als ik lokaal het draai lijkt alles vlekkeloos te gaan, en draait het lekker soepel, maar online loopt de site traag, en wordt de database flink belast. (database is net zo groot, wordt alleen door meer bezocht)
Nu staan er ruim 60.000 sites opgeslagen, en dat is natuurlijk niet niks, maar lijkt me dat wel sneller moet kunnen.
Heeft iemand tips hoe de query's beter kan maken voor grote databases?
Nu gaat het ophalen van de 10 populairste sites op de home op de volgende manier:
Mocht je meer informatie nodig hebben, dan hoort ik het graag.
p.s. de website is geschreven in PHP, en maakt gebruik van een mysql database.
Als ik lokaal het draai lijkt alles vlekkeloos te gaan, en draait het lekker soepel, maar online loopt de site traag, en wordt de database flink belast. (database is net zo groot, wordt alleen door meer bezocht)
Nu staan er ruim 60.000 sites opgeslagen, en dat is natuurlijk niet niks, maar lijkt me dat wel sneller moet kunnen.
Heeft iemand tips hoe de query's beter kan maken voor grote databases?
Nu gaat het ophalen van de 10 populairste sites op de home op de volgende manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| SELECT user.points, user.username, site.link, site.user, site.screenshot, site.score, site.hits, site.description, site.id, site.cat, cat.name FROM site LEFT JOIN cat ON site.cat=cat.id LEFT JOIN user ON user.id = site.user WHERE site.active='yes' ORDER BY ".$order." DESC LIMIT ".$limit.",10 |
Mocht je meer informatie nodig hebben, dan hoort ik het graag.
p.s. de website is geschreven in PHP, en maakt gebruik van een mysql database.
Een beter internet begint bij jezelf...