Efficient werken in Mail.app

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 23:26

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Als overstapper van OS/2 Warp naar Windows en vervolgens naar MacOSX. Ik heb een hele tijd de functionaliteit van PMMail/2 gemist. Maar met de komst van PMMail 2000 was dit probleem onder Windows opgelost, en nu ook Thunderbird. Met name omdat ik graag aparte mailboxen wil hebben voor mijn e-mail accounts, omdat een grote vergaarbak het er niet overzichtelijker op maakt.

Alleen nu kan dit niet in Mail.app, nu is mijn vraag zijn hierover plugins of weten jullie andere trukjes? Ik heb al eens gekeken naar Smart Folders alleen die komen altijd onderaan de treeview.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Als je gewoon op een van de mailboxen klikt dan zie je alleen de mail van die desbetreffende mailbox. Of is dat niet wat je bedoeld?

kleurbleur.nl

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 18:12
Jep, je hoeft alleen maar ff 'inbox' open te vouwen :D
En zo precies hetzelfde voor 'sent items',''trash' en 'junk'

.

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2025
En anders installeer je toch gewoon Thunderbird in OSX :X

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Thunderbird werkt uitstekend onder OS X, maar de verregaande integratie van Mail.app maakt dat voor mij toch wel mijn favoriet :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 19:17
Ja thunderbird is mijn favoriet maar door de verregaande integratie oa. met Adresbook en iCal zal ik toch moeten gaan switchen ...
Vind ik wel heel jammer, zou willen dat ze bij Thunderbird development hier meer rekening mee zouden houden.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
Ik heb ook moeten wennen aan Mail.app. De integratie met andere OS X apps maakt het zo fijn. Gewoon doen, weekje wennen en daarna weet je niet beter. Prima programma!

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Nog even een vraagje dat ik danmaar hier in gooi. Ik gebruik nu Thunderbird, maar wil ook graag Mail gaan gebruiken. Echter maakt de Universiteit Twente gebruik van Exchange. Wanneer ik dit instel, krijg ik echter allemaal mappen in mun source lijst als "junk, sent items enz.". Deze kan ik helaas niet verwijderen.

In Thunderbird heb ik daar geen problemen mee, en zie ik deze mappen niet. De mappen zijn ook niet via "webmail" te verwijderen.

Even een plaatje voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.eswip.com/zooi/mail.png

[ Voor 9% gewijzigd door Eswip op 20-12-2006 23:06 ]

• ericafterdark
Ik weet niet zeker of ik goed zit, maar bedoel je wellicht dit: http://www.macosxhints.co...051007051931489&lsrc=osxh

• Eswip
Ik denk alleen niet dat ik die rechten heb als simpele student.. :P

Verwijderd

Eswip schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:04:
Nog even een vraagje dat ik danmaar hier in gooi. Ik gebruik nu Thunderbird, maar wil ook graag Mail gaan gebruiken. Echter maakt de Universiteit Twente gebruik van Exchange. Wanneer ik dit instel, krijg ik echter allemaal mappen in mun source lijst als "junk, sent items enz.". Deze kan ik helaas niet verwijderen.

In Thunderbird heb ik daar geen problemen mee, en zie ik deze mappen niet. De mappen zijn ook niet via "webmail" te verwijderen.

[afbeelding]
Dit heb ik ook met mijn werkmail van de Universiteit. Ik heb het ook nog niet weggekregen, maar eerlijk gezegd zit ik er niet zo mee.

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem met mijn IMAP server. Ik heb het toen opgelost door mijn IMAP Junk folder te selecteren en onder het Mailbox menu aan te geven: "Use This Mailbox For" --> Junk. Dit heb ik ook gedaan voor Drafts, Sent en Trash. Ik heb alleen geen idee of dit ook voor Exchange zo werkt.

• ericafterdark
Eswip schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:31:
[...]

Ik denk alleen niet dat ik die rechten heb als simpele student.. :P
Dat begrijp ik, maar ik denk wel dat je het in die richting moet zoeken ;-)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt in Mail aangeven dat bepaalde folders op de server als Junk/Sent/etc ingesteld moeten worden. Menu Mailbox -> Use this Mailbox For -> ...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

[afbeelding]
Ik heb ook UT mail en gebruik Exchange en het enige wat ik krijg is een wereldbolletje, met m'n account erin wat ik in kan klappen en waar ik geen omkijken naar heb. Hiervoor heb ik:
- inkomende server, en OWA-server gelijk aan xs.utwente.nl
- inlognaam met student\ ervoor
- geen voorvoegsel IMAP-pad

Kijk eens of dat lukt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat wereldbolletje krijg je over 't algemeen alleen als je meerdere IMAP accounts hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Rein_stein
  • Laatst online: 08-12-2025
Bij outlook en thunderbird kan je je mail laten sorteren (vandaag, gisteren, vorige week, vorige maand etc) Kan dat ook bij Mail?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

alienfruit schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:08:
Als overstapper van OS/2 Warp naar Windows en vervolgens naar MacOSX. Ik heb een hele tijd de functionaliteit van PMMail/2 gemist. Maar met de komst van PMMail 2000 was dit probleem onder Windows opgelost, en nu ook Thunderbird. Met name omdat ik graag aparte mailboxen wil hebben voor mijn e-mail accounts, omdat een grote vergaarbak het er niet overzichtelijker op maakt.
Wat mis je als overzicht? De verregaande integratie van spotlight maakt dat ik alles in Mail gooi. Ik vind alles in 5 seconden terug via de zoekfunctie. Op mijn werk hoef ik dat in Outlook echt niet te proberen, zelfs als ik in aparte mappen zoek duurt het veel langer.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• alienfruit
  • Laatst online: 11-02 23:26

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ooh, gewoon het werkt lekkerder dan Thunderbird. Net als in Thunderbird werden de accounts apart weergegeven. Echt een heerlijk programma was dat PMMail/2 (plaatje: http://www.os2ezine.com/v3n04/pmmail.gif)

Verder gebruik ik Spotlight bijna nooit, het is namelijk zo retetraag op netwerkshares :)

[ Voor 18% gewijzigd door alienfruit op 22-12-2006 17:51 ]

Verwijderd

Ik kan ook gewoon meerdere accounts gebruiken. Deze staan gewoon allemaal apart en bovenaan. Het Inbox mapje kun je dan gewoon openvouwen en je inbox wordt opgedeeld per account. Werkt makkelijk en overzichtelijk.

Een netwerk kan zover ik weet niet geïndexeerd worden door Spotlight. Dat kan volgens mij pas vanaf 10.5. Je kunt wel in een andere Home directory zoeken met spotlight, maar ik weet niet of je dat ook bedoeld. Op de site van Apple wordt dit ook niet altijd even duidelijk aangeven.

Verwijderd

[afbeelding]
Kijk eens in de handleiding van SNT: http://www.snt.utwente.nl...xchange/Apple_Mail_EN.pdf. Pagina 4 en 5, voornamelijk.

• Eswip
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:30:
[...]

Kijk eens in de handleiding van SNT: http://www.snt.utwente.nl...xchange/Apple_Mail_EN.pdf. Pagina 4 en 5, voornamelijk.
Ik had uiteraard al wel de handleiding van SNT erbij gepakt, echter had ik de nederlandse.. en daar stond dit niet in.. Het is nu idd wel goed :)

Alleen verwijderd hij mijn spam nog niet.. :/
Pagina: 1