Ik ben op zoek naar een low-powered server die sneller is dan mijn huidige (8 jaar oude) systeempje. Ik wil iets dat sneller en flexibeler is dan mijn soekris 4801, niet veel meer stroom gebruikt dan een laptop, en met enig geluk ook nog passief te koelen is.
Ik kwam zelf met het volgende lijstje:
- Core 2 Duo T7200 2Ghz (Merom) (Mobile)
- Gigabyte GA-8i945GMMFY (mobile chipset, on-board audio/video/lan)
- 4GB Kingston PC5300 (2x2G kit)
- Nexus Tech 'Breeze' tower, 350Watt voeding
Het Gigabyte bord zou zeer low-powered moeten zijn, door gebruik te maken van de i945M (mobile) chipset en andere mobile componenten (eigenlijk een laptop-bord op mini-atx formaat). De Core2 Duo zou max 35Watt moeten gebruiken, maar idle en met powermanagement nog veel minder (<10).
Op dit moment is het plan om mijn huidige raid-array er aan te hangen, om dat later misschien te vervangen door een nieuw array van sata disks.
Mijn huidige server vreet zo'n 60-70 Watt (volgens de stroom-meter) in 'normaal gebruik', dat is een K6-350 met 384M ram (en 3 HD's). Ik hoop dat dit systeem hier nog wel een stukje onder kan blijven terwijl het toch wel stukken sneller is.
Enige suggesties en tips voor andere low-powered componenten.
Ik zal binnenkort laten weten hoeveel stroom dit systeem idle en onder load gebruikt
Ik kwam zelf met het volgende lijstje:
- Core 2 Duo T7200 2Ghz (Merom) (Mobile)
- Gigabyte GA-8i945GMMFY (mobile chipset, on-board audio/video/lan)
- 4GB Kingston PC5300 (2x2G kit)
- Nexus Tech 'Breeze' tower, 350Watt voeding
Het Gigabyte bord zou zeer low-powered moeten zijn, door gebruik te maken van de i945M (mobile) chipset en andere mobile componenten (eigenlijk een laptop-bord op mini-atx formaat). De Core2 Duo zou max 35Watt moeten gebruiken, maar idle en met powermanagement nog veel minder (<10).
Op dit moment is het plan om mijn huidige raid-array er aan te hangen, om dat later misschien te vervangen door een nieuw array van sata disks.
Mijn huidige server vreet zo'n 60-70 Watt (volgens de stroom-meter) in 'normaal gebruik', dat is een K6-350 met 384M ram (en 3 HD's). Ik hoop dat dit systeem hier nog wel een stukje onder kan blijven terwijl het toch wel stukken sneller is.
Enige suggesties en tips voor andere low-powered componenten.
Ik zal binnenkort laten weten hoeveel stroom dit systeem idle en onder load gebruikt
[ Voor 4% gewijzigd door markjanssen op 18-12-2006 11:26 . Reden: linkje ]