Toon posts:

DNS i.p.v. IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort m'n eigen bouncer host hier lopen voor mensen van m'n counter-strike clan (en mezelf). Maar als ze nu connecten op IRC, dan zie je nickname@blaaterdeblaat.adsl-surfen.hetnet.nl.

Dit vind ik niet zo mooi staan, dus weet iemand een manier waarop ik dit kan veranderen? Ik heb al een DNS aangemaakt voor inkomende verbindingen, dus ze connecten naar mijn server via "wpwn.stx.nl" (geregistreerde dns naam). Maar kan ik deze naam ook gebruiken voor uitgaande verbindingen? Dus bijvoorbeeld als ze connecten: nickname@wpwn.stx.nl?

Het klinkt allemaal een beetje vaag maar hopelijk zijn er mensen die begrijpen wat ik bedoel.

Alvast bedankt!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 18:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Neem contact op met hetnet of ze een reverse DNS entry voor je willen zetten. (Nee, dat willen ze niet). Oftewel: helaas, wordt hem niet (of je moet naar xs4all verhuizen, dis doen het o.a. wel).

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-02 13:07
of je verdiept je 'even' in ipv6 tunnels :)
daarmee kan dit namelijk wel

• Linor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 21:13
Of je moet kijken of je bij het IRC netwerk waar je naar toe connect een /vhost achtig iets kan krijgen. Maar dat is dus sterk afhankelijk van het netwerk waar je naar toe connect.