[DV201-AMR] Verbinding router valt uit, firmware gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik heb een Tele2 4Mb ADSL abonnement. Hierbij heb ik een Davolink DV201-AMR modem/router gekregen. Op zich werkt het ding goed, alleen heb ik gemerkt dat hij bij het gebruik van bv. Azureus op een gegeven moment uitvalt. Dan brandt er een oranje of rood lichtje en dan moet ik hem even uit het stopcontact trekken en er weer indoen.

Ik weet dat dit te maken kan hebben met het aantal connecties per torrent, dus ik heb al veel verschillende dingen geprobeerd (minder connecties, minder downloads tegelijk, maximum down- en uploadsnelheid omlaag, etc.). Toch valt ie nog regelmatig uit. Ik denk dat het probleem wel zou verminderen met een firmware upgrade, maar waar haal ik die vandaan? Op de site van Davolink staat niets voor mijn model en verder is er ook niet veel van te vinden. Ik las wel ergens dat ie automatisch updates zou moeten binnenhalen en dat je dan de hele modem zou moeten resetten en alles opnieuw instellen, maar is dit ook echt zo?

Het is een beetje zonde dat ik niet gebruik kan maken van de capaciteit van mijn verbinding, want de router zit nu de boel een beetje tegen te houden zeg maar. Dus ik hoop dat hier iemand een oplossing weet.
Bedankt!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je er een ander firmware in laad, zal waarschijnlijk binnen 24 uur de oude firmware vanuit versatel overschreven worden, dus veel zin heeft het niet denk ik.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Syntagma
Ok dus dat betekent dat er automatisch updates plaatsvinden?
Hoef je daarvoor niet dat hele ding te resetten?

• Syntagma
Heeft er niemand een idee wat ik kan doen?
Mijn instellingen in Azureus zijn:

Maximum aantal connecties per torrent: 20
Maximum aantal connecties globaal: 100
Maximum gelijktijdige downloads: 7
Maximum upload: 42K
Maximum download: 300K

Deze instellingen heb ik al verscheidene keren naar beneden bijgesteld tot op het punt zoals hierboven, maar nog loopt de router regelmatig 'vol' en schakelt internet uit.
Wat kan ik nog meer doen? Ligt het aan de router of moet ik echt alles in Azureus superlaag gaan zetten? Lijkt me toch niet nodig met mijn internetverbinding?
Ik las hier ook iets over 'krachtigere' routers.. is er iemand bekend met de mijne? Misschien is het wel gewoon geen goede, geen idee.

[ Voor 10% gewijzigd door Syntagma op 20-12-2006 21:14 ]

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als er een firmware update gedaan wordt via versatel gaat dat automatisch, verbinding valt dan even weg en komt na een paar minuten weer terug.

Je kunt het zien aan dat je PWR en INET lampje gelijktijdig rood/oranje knipperen.

Wat betreft dat torrent probleem, is inderdaad het modem dat het aantal connecties niet aankan...

Enige optie lijkt me een vpn ofzo, iig iets wat het verkeer tunnelt door 1 verbinding.

Of een ander modem, maar dan heb je de juiste inloggegevens niet. (zijn alleen bekend bij versatel)

• Syntagma
Ja, ik had gisteravond het aantal maximum connecties superlaag gezet, maar NOG was vanmorgen de verbinding uitgevallen en brandde het INET lampje oranje.

Het is idd zo dat ik geen andere modem kan gebruiken want ik kan er niet zelf de gegevens instoppen van Tele2. Hoe kan ik dan toch nog normaal gebruik maken van deze modem/router?

Of kan het soms nog schelen om een ander programma dan Azureus te gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door Syntagma op 21-12-2006 21:17 ]

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als het met een heel laag aantal connecties nogsteeds uitvalt lijkt me toch dat er wat mis is met je verbinding.

Even de helpdesk bellen en het probleem melden, zij kunnen het verder gaan uitzoeken.

• Syntagma
Ok thanks, dat moet ik dan maar doen.
Het gekke is wel dat het niet altijd gebeurt, maar wel vaak. En dat het ook altijd 's nachts gebeurt als ik de pc niet gebruik.. want als ik overdag Azureus laat draaien terwijl ik zelf achter de pc zit dan blijft ie het altijd doen.
Vaag hoor.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Waarschijnlijk toch wat instabiliteit op je lijntje...
Ben je dan alles kwijt of alleen je internet?

Misschien eens kijken of er geen meelifters op je WiFi hangen......
ff dicht zetten dus.
En zoals Erik1 al zegt.... bel ff de klantenservice... als jij je verbinding verliest zonder dat je wat doet is het niet goed uiteraard ;)

Deze advertentieplaats is te huur!

• Syntagma
Nou ik gebruik geen WiFi, gewoon alleen een draadje :) Of staat WiFi standaard wel gewoon open?
Ik laat 's nachts vaak de pc draaien met Azureus aan, en dan loopt de router 'vast' en is de internetconnectie verloren. Maar als ik gewoon aan het werk ben en Azureus draait, dan gebeurt er tot nu toe niets bijzonders.

[ Voor 6% gewijzigd door Syntagma op 27-12-2006 14:38 ]

Verwijderd

Ik denk niet dat het met azureus te maken heeft.

Ik heb namelijk bijna hetzelfde probleem. Soms doe het internet het niet. WiFi werkt prima ik kan ook in de router komen geen probleem. Het enige dat helpt is de stekker eruit en erin. Ik kom erachter nadat ik de PC heb opgestart en geen torrent of ander p2p software heb gedraaid. Het vreemde is alleen dat ik geen rode lampjes heb, alles staat vol vertrouwen groen te knipperen. Ook de gateway en andere ip's zijn goed herkent. Dit probleem doet zich de laatse paar weken steeds meer voor. Soms kan ik de router elke dag wel resetten. :(

Misschien dat Tele2 er weer eens heeft aangezeten.

edit:/ maar eens een mailtje naar tele2 gedaan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 15:12 ]

• Syntagma
Hmm, nou bij mij is het alleen als ik 's nachts Azureus heb draaien, maar misschien gebeurt het ook wel als ik niets zou laten draaien. In elk geval gebeurt het altijd 's nachts bij mij.

Hou me op de hoogte, maar je zal wel weer een antwoord terug krijgen waar je niet veel aan hebt :)

Verwijderd

Dat verwacht ik ook ja, maar bij mij knalt hij er ook s'avonds uit :?

Dat kan toch geen toeval zijn of wel 8)7

EDIT: 2 dagen later en ik ben opgebelt door een Tele2 werker. En hij gaf aan ff in de router te kijken en eventueel de firmware aan te passen, als hij het nog steeds zou doen dan kon ik weer in contact gaan met Tele2 over de volgende stappen.

Maar ff afwachten dus of hij het doet, :Y)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 20:07 ]

• Syntagma
En, al een reactie gehad?
Mij is het overigens nu voor het eerst gelukt om ook overdag de verbinding te laten uitvallen.
Dit gebeurde bij een uurtje of 2 de pc niet aanraken maar wel Azureus te laten draaien.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Je kunt dit vergelijken door een auto met NOS... (of hoe heet die meuk :P )....
Te veel te lang en je blaast je motor op...
Met bijv Azureus is het hetzelfde.. Teveel verbindingen open en het modem kan het niet meer aan.. en pof... uit.... logisch toch... :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat bij mij de verbinding niet meer is weggevallen nadat de heren van Tele2 op mijn router zijn geweest.

Nou kan het zijn dat ze een aangepaste firmware erop hebben gezet. (niet te zien maar het kan)
Maar ik heb nu ook weer voor de wep beveiliging gekozen (ik had daarvoor WPA).
mischien dat het daardoor komt.

Dus draai je WPA beveiliging voor je Wifi dan zou je het eens via wep kunnen proberen en zo niet ook een mailtje naar Tele2.
RammY schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:21:
Je kunt dit vergelijken door een auto met NOS... (of hoe heet die meuk :P )....
Te veel te lang en je blaast je motor op...
Met bijv Azureus is het hetzelfde.. Teveel verbindingen open en het modem kan het niet meer aan.. en pof... uit.... logisch toch... :)
Niet echt ik draaide gewoon met de standaard aantal connecties van windows XP. En het is bekend dat dat erg zuinig is :X

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 21:03 ]

• Syntagma
Dat van die connecties is al achterhaald, want bij mij viel alles ook uit met superweinig connecties en downloadsnelheden.

Wat heb je precies gemaild naar Tele2 dan? Of wat was de reactie?

Verwijderd

Ik heb gewoon via de Site een storing ingediend. Hier

En daar neergezet welke problemen ik heb. En dat ik op de hoogte ben van het probleem van p2p software met de DV201-AMR maar dat ik deze software niet vaak gebruik en dat de verbinding bijna elke nacht uitvalt als de PC uitstaat. Of ze hier naar willen kijken voordat de modem het helemaal begeeft.

2 dagen later werd ik op 20:00uur gebeld door tele2 dat ze naar de firmware op de modem gingen kijken.

• Syntagma
Ok thanks, ik heb zelf ook maar een bericht gestuurd. Ben benieuwd!
Pagina: 1